חדשות

"באר שבע יודעת לקלוט ולחבר את יהדות אתיופיה"

חדשות12 ביוני 2019    דקה אחת
0

כך אומרת יו"ר ועדת ההתנדבות בעירייה, עו"ד מינה קלמן-חדד, שהשתתפה גם השנה בטקס יום הזיכרון לכ-4,000 מיהודי אתיופיה שנספו בדרכם ארצה

"באר שבע יודעת לקלוט ולחבר את יהדות אתיופיה"
"להמשיך את המסורת". אירוע הזיכרון | צילום: באדיבות עו"ד מינה קלמן-חדד

גם העיר באר שבע ציינה לא מכבר את יום הזיכרון לכ-4,000 מיהודי אתיופיה, שנספו בדרכם ארצה, כשצעדו ברגל דרך סודאן. ל"שבע" נמסר, שבמהלך אירוע הזיכרון שהתקיים ב"מרכז המורים" נערכה תפילת קייסים (חכמי הדת של יוצאי אתיופיה), שבה הוזכרו וכובדו בני הקהילה שנקלטו באופן מיוחד במינו בבירת הנגב.

כחלק מהיום, הועלה סיפורים של הנספים גם בבתי ספר בעיר. הרב הראשי לבאר שבע הרב יהודה דרעי, דיבר בטקס הזיכרון נפלאות על עדה בעלת מסירות נפש, שאיבדה אלפים מבניה בדרכם מלאת התלאות מסודאן לארץ ישראל, כאשר צעדו יותר מ-1,000 ק"מ בתנאים של רעב ושודדים שאנסו ורצחו בצועדים ברגל, והכל במטרה להגשים את החלום, ולהגיע לארץ הקודש. ילדים, נשים, קשישים ומשפחות שלמות קיפחו את חייהם בצעידה ארוכה זו ברגל, ללא מזון, מים ותנאים מינימאליים לקיום, וכאמור מתו בדרך ממחלות, רציחות, רעב ותנאים תת אנושיים.

עו"ד קלמן-חדד: "כל שנה, אני מדליקה בטקס הזה נר עם בני ובנות הקהילה. חשוב מאוד בעיניי, להמשיך את המסורת של האירוע, במיוחד בעיר כמו באר שבע, שיודעת לקלוט ולחבר את יהדות אתיופיה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה