חדשות

חגיגת שבועות חקלאית

חדשות11 ביוני 2019    דקה אחת
0

במועצה האזורית בני שמעון ציינו את חג הביכורים בשורה של אירועים על רקע חקלאי

חגיגת שבועות חקלאית
"האזור מתכסה בלבן". החגיגות בבני שמעון | צילום: לימור נחמיה

גם במועצה האזורית בני שמעון ציינו את חג השבועות כמיטב המסורת. ל"שבע" נמסר, שבמושב נבטים חגגו בשירה וריקודים, כאשר טקס ביכורי המושב נפתח עם התינוקות החדשים שנולדו השנה ונמשך עם בני ובנות שכבת י"ב המסיימים את הלימודים ומתגייסים. במקום היו שלל דוכנים עם מגוון מאכלים חלביים ופעילויות מים ויצירה לילדים, ואת המופע חתם הזמר כפיר פבריק בשירי א"י היפה.

בבית קמה חגגו בטקס קהילתי בשדות סמוך לקיבוץ, בין החיטה שנקצרה לחיטה שעוד נשארה, ורקדו את ריקוד התינוקות המסורתי, ריקוד האימהות המסורתי וכמובן ריקודים ושירה של ילדי הגנים ובתי הספר. כחלק מהאירוע, התקיימו משחקים לילדים בעלי אופי חקלאי: גלגול והרכבת צינורות השקיה, כשהקבוצה הראשונה שמפעילה את הממטרות מנצחת. כמו כן, נערכה גם תצוגת כלים חקלאיים שכללה הסבר על כל אחד מהם.

ואילו במושב תאשור ציינו את שבועות באירוע צבעוני ומוזיקלי שהחל בכניסת הטרקטורים אל המושב. ילדי תאשור רקדו לצלילי השיר "שיבולת בשדה", והילדות הבוגרות רקדו לצלילי השיר "אדמה". בנוסף, התקיימו מופע תיפוף של הילדים, מופע אופניים וקטע תקיעה בשופר, כאשר אחד הילדים מציג את משה רבנו. תושבי תאשור כיבדו את תחרות האירוויזיון שנערכה לאחרונה בשיר "הללויה", כמו גם בביצוע מיוחד לשיר "שבט אחים ואחיות" בביצוע הילדים והבוגרים גם יחד, כאשר השתתפו בו גם התושב המבוגר ביותר מהדור המיתולוגי וגם הילדה הקטנה ביותר במושב. בסיום הטקס, התקיימה סעודה חלבית משותפת של כלל התושבים.

ראש המועצה ניר זמיר: "חג השבועות בבני שמעון הוא קסום ומיוחד; בכל קיבוץ ומושב יש לחגיגות אופי ייחודי, ויחד כקהילה אחת האזור מתכסה בלבן. טקסי ביכורים, סיורי טרקטורים, שירה וריקודים. תושבי ותושבות בני שמעון מאחלים חג שמח לעם ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה