חדשות

פטור מארנונה? 44 אחוזים מהבקשות נדחו…

חדשות10 ביוני 2019    3 דקות
0

ועדת ההנחות בעיריית באר שבע דחתה 11 מ-25 הבקשות של עמותות להפחתה של כ-2 שליש בחיוב הארנונה

פטור מארנונה? 44 אחוזים מהבקשות נדחו…
חשבון ארנונה | צילום אילוסטרציה: "שבע"

ועדת ההנחות בעיריית באר שבע דחתה באחרונה 11 בקשות של עמותות, הפועלות גם בבאר שבע, לקבלת פטור חלקי בארנונה. במכתב בעניין לראש העירייה רוביק דנילוביץ' ולחברי מועצת העיר, ציין מנהל אגף הגבייה והארנונה ברשות, יחיאל חמו, שבתחילת השנה נכנס לתוקפו חוק לתיקון פקודת העיריות, המאפשר למועצה של רשות מקומית להעניק פטור מארנונה למוסד מתנדב לטובת הציבור, זאת בהיקף של 2 שליש מחיוב הארנונה.

את ההמלצות בנושא מגבשת ועדת ההנחות בכל רשות מקומית, והעניין מותנה בעמידה בקריטריונים מסוימים. עמותות, שחרגו מלוחות הזמנים להגשת בקשות לפטור המדובר, נדחו על הסף ללא בחינה מקצועית של הגורמים הרלוונטיים.

אלא שעיון בטבלת ההמלצות של ועדת ההנחות בעיריית באר שבע מלמד, שכמעט מחצית מהבקשות שהגישו עמותות שונות נדחו: "אופנים עמותה לקידום ילדים ונוער בישראל" מרחוב טרומפלדור בעיר העתיקה ו"מתוה מרכז תרגול והעצמה" (שלא הגישו את כלל האסמכתאות שהתבקשו וחסרים במסמכים שהועברו מאזן בוחן ל-2018 והכנסות של העמותה), "המרכז הישראלי להגירה" מ"מרכז הנגב" (משום שלא נמצאה "תרומה ישירה של העמותה לרשות"), "האגודה לסיווג והגנה על זכויות הבדואים בישראל" מרחוב חטיבת הנגב בשכונת דרום (מפני שלעמותה אין ניהול תקין, ולא הושלמו כל האסמכתאות לבקשתה), בית התפילה "עומדים הולכים" בדרום מערב העיר (עקב הגשת הבקשה באיחור של חודשיים), "המכון למחקרים מתקדמים בערד" מהרחובות אברהם אבינו בשכונה ד' ואפרים בשכונת דרום (בשל העובדה שהעמותה מקיימת חוגים, ו"מתחרה בסקטור העסקי"), "מועצת פועלי הנגב" ברחוב זלמן שז"ר שבשכונה ג' (משום שלא הושלמו כל מסמכי הבקשה, על אף בקשות חוזרות ונשנות מטעם הוועדה), נעמ"ת מרחוב מונטיפיורי שבשכונה א' (בשל אי עמידת העמותה באחד הקריטריונים וקבלת תמיכה ממשלתית הגבוהה ב-50 אחוזים מהכנסותיה), "מרחבים חברה לחינוך ותרבות" מהרחובות הפלמ"ח וההסתדרות בעיר העתיקה (עקב כך שמבדיקתה של ועדת ההנחות עלה שיש למוסד הכנסות ניכרות מהתמורה, שהוא גובה ממשתתפי הפעילויות בארגונו), "חוות סוסים באר שבע" ברחוב יהושע הצורף (עקב אי עמידה בקריטריונים) ו"המכללה הטכנולוגית" שברחוב בזל בשכונה א' (בשל אי עמידה בקריטריונים).

לעומת זאת, אושר פטור חלקי מארנונה לעמותת "פורום דו קיום בנגב" (שתתפנה בקרוב ממקלט עירוני ברחוב שלמה המלך בשכונה ד'), "עמינדב" מהרחובות הצבי בשכונה ה' ובלפור בשכונה א', "האגודה הישראלית לכפרי ילדים אס או אס" מרחוב נחום גולדמן בשכונת רמות, "עמותת ציוני איראן בישראל" מרחוב ביאליק בשכונה ב', "שק"ל מרכז הטיפול הנפשי באנשים עם מוגבלויות סביב טראומה" ברחוב העצמאות בעיר העתיקה, "חיי אדם עמותה לטיפול בפרט" מרחוב האבות גם כן בעיר העתיקה, "אור תנועה להתיישבות" מרחוב ההגנה גם היא בעיר העתיקה, "יד שרה" בבית החולים "סורוקה", "באר שובע" מרחוב קק"ל בעיר העתיקה, "אלומה" הפועלת מדירות ברחוב גוש עציון שבשכונה ג', "אור סטון תורה" מרחוב הנרייטה סולד שב"מרכז האזרחי", "אביב בדרום" מרחוב שלושת בני עין חרוד בעיר העתיקה, "ארודית" בדרך המשחררים שבשכונה ב' ו"ארץ עיר (תור המדבר)", עבור 4 נכסים בעיר.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה