חדשות

המקרר החברתי

חדשות6 ביוני 2019    3 דקות
0

באר שבע מצטרפת לתל אביב וירושלים, ופותחת בקרוב מקרר, שיספק מוצרי מזון לכל דורש, בלי שאלות. חברת המועצה יסמין סקס-פרידמן, ממארגני היוזמה החשובה: "החזון שלי הוא שיהיה דבר כזה בכל שכונה בעיר"

המקרר החברתי
"זה ממש מקסים". צוות המקרר החברתי, מימין, סקס-פרידמן | צילום: יסמין סקס-פרידמן

"המקרר" מגיע לבאר שבע: פרויקט המקרר החברתי, שיספק מוצרי מזון לכל דורש בלי שאלות ייחנך, ביום שישי הבא, ה-21 בחודש, גם בבירת הנגב. חברת מועצת העיר יסמין סקס-פרידמן, ממארגנות היוזמה החשובה, סיפרה ל"שבע", ש"הרעיון המקורי היה של 4 סטודנטים מתל אביב שהקימו, לפני כשנה, את 'המקרר' בשכונת שפירא בתל אביב, וקיים גם 'מקרר' כזה בירושלים (במדרחוב). אנחנו נהיה 'המקרר' השלישי בארץ".

סקס-פרידמן מציינת, שמטרת המיזם היא לצמצם 2 תופעות חברתיות שליליות בארץ: "בכל שנה, נזרק במדינה מזון (לא מקולקל) בשווי של 3 מיליארד שקלים. והדבר השני הוא, שאנו מאוד רוצים לעזור למי שצריך. וכך, כל מי שזקוק למזון, יוכל לגשת למקרר הזה, שיהיה פתוח 24/7, ולקחת מה שהוא צריך. הרעיון הוא גם, שכל בעלי העסקים באזור, בסוף כל יום, יכניסו למקרר את כל מה שהם כבר לא זקוקים לו; יש הוראות ברורות בעניין, מה אפשר לשים במקרר, ומה לא, ומישהו לוקח עליו אחריות. במקרה שלנו זה 'קפה סיגל', שהמקרר יעמוד מחוץ לבית הקפה שלהם ברחוב ביאליק 5. הם יהיו אחראים על הניקיון, ולעבור כל בוקר ולראות מה לזרוק, אם הוא פג תוקף ולא ראוי".

– ומה יהיה אם אלמוני ירוקן את כל תכולת המקרר בלילה אחד?…

"אין מה לעשות; אנחנו לוקחים את הסיכון הזה. אנו מאוד משתפים את הקהילה בפרויקט הזה, ולכן מקיימים ערב חשיפה עליו ביום שלישי, ה-11 בחודש. בסוף החודש, נערוך אירוע פתיחה חגיגי. יצרתי קשר עם החבר'ה מתל אביב, שיזמו את הפרויקט, כאשר הקבוצה בבאר שבע מונה כמה אנשים: 4 תיכוניסטים מדהימים מהפרויקט המנהיגותי 'קו הזינוק', 2 סטודנטיות מבן גוריון, כמובן ש'קפה סיגל' (שהחלק שלהם מאוד מהותי) ואני. כל אחד מאיתנו לקח אחריות על תחום מסוים, ואני על גיוס תרומות, יח"צ וחשיפה. את המקרר עצמו תרמו לנו. התיכוניסטים עשו את כל עבודת החריש, במטרה למצוא את העסק, שיסכים לטפל במקרר, והסטודנטיות ליוו אותם. את כל הפרויקט מלווה מלמעלה הצוות התל אביבי, עם הגרפיקות למקרר, שיהיה מעוצב. בנוסף, כל עסק שיתרום מוצרים למקרר, יקבל תו תקן מקסים, שנדביק לו על העסק. זה ממש פרויקט מקסים, והחזון שלי הוא שיהיה דבר כזה בכל שכונה בעיר".

סיגל רוטמן, הבעלים של "קפה סיגל", מוסיפה: "התיכוניסטים הגיעו אלינו לפה, סיפרו לנו על המיזם, ושאלו אם נוכל לחת את החלק שלנו; הם היו בעסקים אחרים, שפחות 'זרמו' איתם. לי זה נשמע מהמם, ואמרתי להם מיד כן, ואיך מתקדמים. סוכם, שהעלות של החשמל תהיה עלינו, כתרומה שלנו לקהילה, בתור בית קפה חברתי. כמובן שגם אם יישאר לנו מזון בסוף היום, נעביר אותו למקרר. נהיה אחראים על הניקיון שלו, ולזרוק את מה שכבר פג תוקף, ולוודא שאנשים מכניסים רק מזון מאושר; יהיו הנחיות של הקבוצה שיזמה את העניין, מה להביא ומה לא. וכך בכל יום נעבור על המקרר, ונראה שהכל תקין. בבוקר ה-21 בחודש, נערוך אירוע פתיחה חגיגי למיזם, שלא יהיה מוגבל בזמן. אנו מקווים, שכולם יוכלו ליהנות מזה, ולתרום לקהילה. יש לנו עוד כמה מיזמים, שאנחנו עושים בקפה שלנו, כמו סניף קטן של 'סיפור חוזר' ותן וקח במסגרת ספריית החלפה, משהו קטן שהתחלנו לבנות, ב-5 החודשים שאנו קיימים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה