חדשות

נחנך מו"פ של "רפאל" בפארק ההיי-טק באר שבע

חדשות3 ביוני 2019    3 דקות
0

ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מתח ביקורת בטקס החנוכה על העיכוב במעבר יחידות המודיעין של צה"ל דרומה

נחנך מו"פ של "רפאל" בפארק ההיי-טק באר שבע
מו"פ יפה, אבל מה עם העברת יחידות המודיעין דרומה? חנוכת המרכז | צילום: דני מכליס, אב"ג

מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) שיעסוק בתחומי הטכנולוגיה האוטונומית והסייבר, של חברת "רפאל מערכות לחימה מתקדמות  בע"מ", נחנך בשבוע שעבר, בפארק ההיי-טק הצמוד לקמפוס המרכזי של אוניברסיטת בן גוריון בבירת הנגב.

ל"שבע" נמסר, שבינואר השנה, הודיעו חברת "רפאל" ו-BGN Technologies , חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון, על שיתוף פעולה מחקרי אסטרטגי רב שנתי, בו "רפאל" תשתף פעולה עם חוקרי אב"ג במגוון תחומים, כולל אבטחת סייבר, ניידות חכמה, רובוטיקה ובינה מלאכותית. 2 הפרויקטים הראשונים במסגרת שיתוף הפעולה יתמקדו בחקירת הסכנות שבפריצות סייבר וכיצד ניתן להתמודד עם איומים אלו בחיישנים של מכוניות אוטונומיות; נהיגה אוטונומית כרוכה בשימוש במספר מערכות חיישנים, כולל מצלמות, רדארים ומערכות מבוססות לידאר, שכולם עלולים להיות מטרות למתקפות סייבר. בינה מלאכותית ושיטות למידת מכונה ישמשו, כדי לזהות ולמפות פרצות אבטחה אפשריות, וכן יוצעו אמצעים להתגונן מפני איומים אלה.

ל"רפאל" יש ניסיון נרחב בתחום הסייבר, שנרכש במהלך 25 השנים האחרונות. כמובילה בתחום, יישמה החברה פרויקטים בתחום הגנת הסייבר בישראל ובעולם, כולל הקמת חמ"ל הסייבר הלאומי, שנחשב מהמתקדמים בעולם, מערכת הגנת הסייבר של מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל ומערך הגנת הסייבר של "רכבת ישראל". כמו כן, זכתה "רפאל" במכרז של פרויקט אבטחת הסייבר של משרד ההגנה הארגנטינאי.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ, אמר בדבריו באירוע החנוכה, בו השתתפו לצד מנכ"ל "רפאל" יואב הר אבן, גם יו"ר דירקטוריון החברה ד"ר עוזי לנדאו, סמנכ"ל "רפאל" וראש חטיבת המו"פ שלה ד"ר רן גוזלי, ראש מערך הסייבר הלאומי יגאל אונא, מנכ"ל חברת "גב ים" (מפעילת הפארק) אבי יעקובוביץ' וראש העירייה רוביק דנילוביץ: "בניגוד למקובל לחשוב, מבחינה גיאוגרפית אבל לא רק, אנחנו בבאר שבע מרכז העולם, וההחלטה של חברת 'רפאל' לפתוח בפארק ההיי-טק שלנו מרכז למו"פ, רק ממחישה זאת. זהו שינוי מציאות והגשמת חלום. השותפות שלנו עם החברה היא מלאה, ואני מאמין ש-100 אחוזים מהסטודנטים שלנו, העובדים ויעבדו כאן, אף יישארו להתגורר באזור".

הר אבן ציין, שהמרכז החדש, בניהולו של רותם יואלי, מעסיק כיום 15 חוקרים, רובם ככולם מאוניברסיטת בן גוריון, והיקף המועסקים יגדל לטענתו לכמה עשרות, בתוך שנתיים. ד"ר גוזלי, שהוא עצמו בוגר אב"ג בתחום הנדסת חשמל ומחשבים, הדגיש ש"'רפאל' פותחת את שעריה לטובת בוגרי האוניברסיטה, ומי יודע, אולי אחד מבוגרי אב"ג ישמש בעתיד בתפקיד ראש חטיבת המו"פ של 'רפאל', כמוני. אנחנו מקימים פה קבוצה של אנשים מיוחדים, אנשי עשייה וקהילה מדעית מהשורה הראשונה, ושמנו לעצמנו למטרה להתחבר בראש ובראשונה לחוקרי אוניברסיטת בן גוריון, לטובת החברה, האזור ולמען ביטחונה של מדינת ישראל".

ד"ר לנדאו הוסיף, שההחלטה של "רפאל" להתמקם בפארק ההיי-טק שליד אוניברסיטת בן גוריון היא אסטרטגית של הדירקטוריון בראשותו: "בשנתיים האחרונות, השקענו בכך מאמצים ומשאבים רבים. אני רואה את המקום הזה כאבן שואבת לכוח אדם מהמעלה הראשונה ולתעשיות, שיבואו לכאן בעתיד. לא בכדי, שכרנו בבניין זה 2 קומות, בהן נקלוט את ה'עשירון העליון' של הסטודנטים מאב"ג". אונא שיבח את ההחלטה, וגילה שהמערך בראשותו נמצא במגעים מתקדמים להבאת יחידות הסייבר של צה"ל לנגב, תוך שהוא מנבא ש"פארק ההיי-טק בבאר שבע יהפוך בקרוב למרכז הסייבר העולמי".

יעקובוביץ' סיפר, שבפארק מועסקים כיום כ-3,000 עובדים, מרביתם בוגרי האוניברסיטה, שעם השלמת הבניין הרביעי, הנמצא כעת בהקמה, ישתרע על פני 65 אלף מ"ר. לדבריו, בשלב זה, נמצא בהליך של תכנון מתקדם הבניין החמישי מתוך 15 בניינים, המתוכננים במתחם. ואילו דנילוביץ' הרעיף שבחים על האקו-סיסטם הייחודי הקיים בפארק, בדגש על החלטתה האסטרטגית של חברת "רפאל", אך מתח ביקורת על העיכוב הרב במעבר יחידות המודיעין של צה"ל דרומה: "לצערי, זה מתעכב, ולא קורה כפי שתוכנן. הזמן הוא אלמנט קריטי, והמדינה צריכה לרוץ מהר עם ההחלטה הזו, לפחות כמו שעשתה 'רפאל' בהחלטתה להתמקם פה".

כתבות נוספות בחדשות

0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת
0

בת דור באר שבע חגגו את פורים

חדשות20 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה