חדשות

"לא נסכים שסטודנטיות וסטודנטים יבואו במגע עם מרצה שכזה"

חדשות30 במאי 2019    דקה אחת
0

מחאה באוניברסיטת בן גוריון על החזרתו של פרופ' דייוויד ניומן, שהורשע בהטרדה מינית, לעבודה באוניברסיטה

"לא נסכים שסטודנטיות וסטודנטים יבואו במגע עם מרצה שכזה"
מחאה כתובה. מסמך המודעות | צילום: באדיבות ארגון לוטם

ארגון לוט"ם, היחידה למאבק בטרור מגדרי, הקים באחרונה, דוכן בשם המחלקה להטרדות מיניות, ביום הפתוח של אוניברסיטת בן גוריון, במחאה על החזרתו של פרופ' דיוויד ניומן לשורות האקדמיה, זאת לאחר שהורשע ב-2016 בהטרדה מינית בבית דין משמעתי, בזמן שכיהן כראש הפקולטה למדעי הרוח והחברה. ל"שבע" נמסר, שסטודנטיות (וגם סטודנטים) לעתיד באב"ג הוזמנו לחתום על מסמך, לפיו הן מודעות לכך שלימודים באוניברסיטה יכולים לגרום לתוצאות לוואי של הטרדה מינית.

למרות הרשעתו לפני כ-3 שנים, ממשיך פרופ' ניומן להכחיש את העבירה בה הואשם, ולא עבר שיקום או טיפול, "במטרה להבטיח שהעבירה לא תקרה בשנית. לכן, אנחנו זועקות בקריאה: למה סטודנטיות וסטודנטים צריכים ללכת בפחד במסדרונות אחת האוניברסיטאות המובילות בארץ? מדוע הנהלת האוניברסיטה מחזירה פרופ' לכיתת לימוד, בלי שעשתה את המאמץ לוודא שלא יטריד בשנית? לא נסכים שפרופ', שנמצא אשם, ואינו מנסה לכפר על מעשיו, יחזור כלאחר יד ללמד! ויותר חמור מכך, לא נסכים שסטודנטיות וסטודנטים יבואו במגע עם מרצה שכזה"!

דובר אב"ג אמיר רוזנבליט, מסר בתגובה: "אוניברסיטת בן גוריון רואה חשיבות עליונה במיגור התופעה הבזויה של הטרדות מיניות, ופועלת בטיפול קפדני, רציני ויסודי בבירור כל תלונה וכל אירוע שנודע לה אודותיו ושעניינו הטרדה מינית, זאת במטרה ברורה: אפס סובלנות להטרדות מיניות. גם בתלונה, שהוגשה לפני יותר מ-3 שנים נגד דיקן מכהן, פעלה האוניברסיטה בהליך מוקפד ויסודי, ומוצה עד תומו הדין המשמעתי. האוניברסיטה הסתייעה בכוחות פנימיים וחיצוניים, מהטובים והמומחים שישנם, ופעלה ללא פשרות. למניעת חזרתו של פרופ' ניומן לעבודה אין בסיס חוקי. פרופ' ניומן אינו חוזר לתפקיד ניהולי באוניברסיטה. האוניברסיטה מקפידה על יצירת סביבה בטוחה לכל ציבור הסטודנטים והסטודנטיות, ותמשיך לפעול בנחישות למיגור הטרדות מיניות. יצוין, אגב, שמבדיקה של מנהל מחלקת הביטחון ושל מנהל השיווק של האוניברסיטה מתברר, שלא נמצא בקמפוס הדוכן המוזכר בהודעה לעיתונות שלעיל (כנראה שמדובר בדוכן וירטואלי)".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה