חדשות

פרסום ראשון: בתי הכנסת בבאר שבע ישלמו את חשבונות המים שלהם

חדשות20 במאי 2019    2 דקות
0

ההערכה היא, שכ-90 מבתי הכנסת יצטרכו להעביר ל"מי שבע" שם משלם, כדי שהתאגיד לא יאלץ לנתק להם את אספקת המים. המועצה הדתית תסייע כספית רק לבתי כנסת רשומים

פרסום ראשון: בתי הכנסת בבאר שבע ישלמו את חשבונות המים שלהם
תאגיד "מי שבע" בשטח | צילום ארכיון: דיאגו מיטלברג

בלעדי: תאגיד המים והביוב "מי שבע" החל, בימים אלה, לשגר הודעות לעשרות בתי כנסת (ההערכה היא שמדובר בכ-90 מוסדות), בבקשה להעביר לתאגיד שם משלם, לצורך שיגור חשבונות המים של כל בית כנסת לאדם, ועד או עמותה רשומה כחוק. ל"שבע" נודע, שמתקופת החיוב השנייה של השנה הנוכחית, ייגבו כספי המים ישירות מבתי הכנסת, ולא במימון העירייה, באמצעות הקצבה כספית מיוחדת של כחצי מיליון שקלים, שהועברה מדי שנה למועצה הדתית בבירת הנגב.

במהלך דיון בנושא בישיבתה של מועצת העיר, לפני כ-3.5 חודשים (בהצעתו לסדר בעניין של יו"ר האופוזיציה במועצה, משה ינאי), אמר יו"ר דירקטוריון "מי שבע" מוטי בן יהודה: "מתוך ניסיון שיש לנו כבר" בתאגיד "עם אופקים, תהליך מהסוג הזה גורר אחריו רעש, שהוא רעש רציני, מהסיבה הפשוטה: אף אחד לא רוצה לרשום את השעון של בית הכנסת על השם שלו או על השם של מישהו. ואז, מה שקורה זה שכשמבקשים להעביר שעון בתרשומת למישהו, אף אחד לא לוקח את זה על עצמו, וזה לא נרשם. ואז, מה שקורה זה, השעון הזה מתחיל לצבור חובות, ובאיזשהו שלב מגיעים למצב שמפרקים שעון, וסוגרים מים לבית כנסת. קרה לנו את זה באופקים; הגיעו שם חובות למאות אלפי שקלים, ועד שלא נסגרו המים לגמרי, לא התאמצו בכלל להגיע לפיתרון".

מוטי בן יהודה. "לרשום את השעון של בית הכנסת" | צילום: "שבע"

בן יהודה הסביר לחברי מועצת העיר באותו דיון, שכדי שבית כנסת יוכל לקבל לפחות החזר של חלק מעלות חשבון המים שלו מהמועצה הדתית, אותו בית כנסת חייב להיות בעל שם משלם. אחרת, המועצה לא תוכל לסייע בנושא.

הוא אומר ל"שבע": "הפעילות של 'מי שבע' חייבת להתבצע לפי החוק, ואנחנו חייבים להגיע למצב, שכל שעון יהיה רשום עם שם משלם. כל בית כנסת רשאי ללכת ולבקש הקצבה מהמועצה הדתית בוועדת התמיכות שלה, אבל רק אם יהיה לו שם משלם. אנו לא רוצים להגיע למצב, שבתי כנסת יהיו חייבים הרבה מאוד כסף, ואחר כך להיכנס למערכות מסובכות, שאנחנו לא רוצים להיות בהן".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה