חדשות

גובש הסדר למפעל "פיניציה" בירוחם

חדשות14 במאי 2019    3 דקות
0

במסגרת תוכנית סיוע של משרד הכלכלה והתעשייה לנגב המזרחי

גובש הסדר למפעל "פיניציה" בירוחם
"מעגלי צמיחה". ראשי משרד הכלכלה במפגש עם ראשי הרשויות | צילום: דוברות משרד הכלכלה

נקודת אור למשבר התעסוקה בדרום: ל"שבע" נמסר, ששר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, ובכירי משרדו נפגשו הבוקר (שלישי), עם ראשי היישובים טל אוחנה מירוחם ובני ביטון מדימונה, והציגו בפניהם את תוכנית הסיוע לאזור הנגב המזרחי.

נציגי המשרד פרסו את פעילות משרד הכלכלה בתחומי התעשייה, התעסוקה והעסקים הקטנים ב-3 השנים האחרונות וכן פיתרונות שסוכמו בימים האחרונים, במטרה לתת מענה לבעיות במספר מפעלים באזור, שעלו בימים אלה. בין 2016 ל-2019, השקיע המשרד באזור כ-600 מיליון שקלים, שכללו פתיחה והרחבה של 32 מפעלים, מענקים למפעלים ("על-בד", "אבגול", "אלביט", "דלק סן" לעוד) ושיפור תשתיות באזורי תעשייה ובעסקים קטנים ובינוניים. בתקופה זו, ירדה האבטלה באזור, העומדת כיום על 3.9 אחוזים, לעומת 4.8 אחוזים ב-2017.

בתוך כך, אישרה מינהלת רשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה הסדר, שיבטיח את המשך פעילותו של מפעל "פיניציה" בירוחם והעסקת 240 עובדיו לתקופה שלא תפחת מ-5 שנים, זאת במסגרת מענק בהיקף של כ-15 מיליון שקלים. הנהלת החברה הודיעה, שהיא מתכוונת להמשיך בתוכנית ההשקעות שלה, שתאפשר למפעל להתייעל ולשפר את הפריון, כושר התחרות והרווחיות, כאשר תיפתח בפניה האפשרות להתמודד במסלולי פריון, במסגרת תוכנית ההשקעות המתוכננת.

עוד אישרה מינהלת הרשות לחברת "אינופק תעשיות בע"מ" מענק של 3.7 מיליון שקלים על השקעה בסך 18.8 מיליון שקלים באזור התעשייה נ.ע.ם (אזור פיתוח א'). המפעל צפוי לקלוט תוך 3 חודשים, בשטח שפונה במפעל "נגב קרמיקה", עד 50 עובדים, 15 מהם באופן מיידי. במסגרת התוכנית, בכוונת החברה להקים מפעל חדש לייצור אריזות לתעשיות המזון והפרמצבטיקה, העשויים מנייר ממוחזר, שיתרום באופן משמעותי להפחתת הנזקים הסביבתיים במדינת ישראל, כתוצאה משימוש באריזות לא מתכלות. ל"אינופק" אושרה הפעלה זמנית של המפעל לתקופה של 3 שנים לפחות באזור התעשייה בירוחם.

זאת ועוד, מינהל פיתוח אזורי תעשייה במשרד החליט להמליץ לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) על הקצאת קרקע בשטח של 214 דונם להקמת מפעל "קוייס" בתחום האמוניה, בהיקף סיוע כולל בסך 24 מיליון שקלים, שיעסיק, עם הקמתו במישור ר.ת.ם מאות עובדים, 100 מהם באופן ישיר. מפעל "חיפה כימיקלים" יוקם על קרקע, שכבר הוקצתה, ויעסיק אף הוא מאות עובדים נוספים.

ד"ר נחום איצקוביץ, מנהל רשות ההשקעות: "ההסדר עם 'פיניציה' נבחן על כל היבטיו בעבודה מקצועית, בשיתוף משרד האוצר. הוא מבטיח את תעסוקת העובדים ל-5 שנים, שינוצלו לפיתוח כושר התחרות של המפעל. רשות ההשקעות במשרד הכלכלה תמשיך במאמציה לחזק את התעשייה והתעסוקה בירוחם ובנגב המזרחי".

אוחנה: "כולנו מחויבים ליציבות הכלכלית חברתית של היישוב. יש לנו כרגע, פיתרונות מגוונים, שיתנו מענה מיידי, ועתה אנו עם הפנים קדימה, לשיפור התעשייה, התעסוקה והשכר של העובדות והעובדים בטווח הארוך".

ביטון: "דימונה עברה מהפכה בתחומי התעשייה והתעסוקה, וירדה מ-16 אחוזי אבטלה לפני 3 שנים, ל-6 אחוזים!!! המהפכה הזו תגיע בעזרת כולם, גם לירוחם. הגיעה היום בשורה משמעותית לאזור. 'פיניציה' לא תיסגר, ואנו נמשיך לשמור על הסטאטוס קוו, ולפתח מפעלים חדשים למען האזור".

וכהן סיכם: "פיתוח הכלכלה והתעסוקה בפריפריה הינו חובתה הכלכלית והחברתית של הממשלה. אנחנו מביאים היום, מענה חשוב לתושבי הנגב המזרחי, ונמשיך לעודד ולתמרץ יזמים ותעשיינים להשקיע באזור. התעשייה היא מכפיל כוח, כאשר בנוסף ליצירת תעסוקה והכנסה באופן ישיר, היא מייצרת מעגלי צמיחה ופעילות כלכלית, שממריצה את האזור כולו. נמשיך לעמוד לצד תושבי הדרום לצמצום פערים ולפיתוח האזור".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה