חדשות

מבקר המדינה: בית החולים ה-2 בבאר שבע תקוע

חדשות13 במאי 2019    דקה אחת
0

בדוח המבקר האחרון, ציין השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, שמשרדי האוצר והבריאות אינם מקדמים כראוי את החלטת הממשלה בעניין

מבקר המדינה: בית החולים ה-2 בבאר שבע תקוע
מבחינת ה-ועדה המקומית לתכנון, הוא יכול כבר לצאת לדרך. הדמיית בית החולים השני | הדמיה: באדיבות עיריית באר שבע

משרדי הבריאות והאוצר לא מקדמים כראוי את ההחלטה להקים בית חולים שני בבאר שבע. כך קובע מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, בדוח הביקורת האחרון, שפרסם בימים אלה.

בדוח נכתב, שבספטמבר 2014, החליטה הממשלה לבנות בית חולים חדש בבירת הנגב. בניגוד להחלטת הממשלה ולהחלטות ועדת ההיגוי שהוקמה מכוחה, עדיין לא קבעו במשרדי האוצר והבריאות את מודל ההפעלה של בית החולים שיוקם וגם לא את המסגרת התקציבית, שתידרש לשם כך. 2 המשרדים גם לא הנחו את החשב הכללי במשרד האוצר לפרסם מכרז, כפי שנדרשו בהחלטת הממשלה.

כדי לעמוד בלוח הזמנים שנקבע לבניית בית החולים המדובר, סיכם המבקר, על משרדי הבריאות והאוצר לשנס מותניים, ובעבודה משותפת ומתואמת לנהל את פרויקט ההקמה. נוכח החשיבות של פרויקט זה, יש לראותו בגדר פרויקט לאומי, ולכן על שר הבריאות להיות מעורב בהתקדמותו.

"קואליציית ארגוני הבריאות בנגב" בירכה על פרסום הדוח. מטעם ה"קואליציה" נמסר, שדוח הביקורת מחזק את טענותיה, המופיעות בעתירה לבג"צ שהגישה לא מכבר, בדרישה לפרסם את המכרז ולוחות הזמנים לבניית בית החולים, שיועד להיפתח בעוד כ-6 שנים, ב-2025. אולם, משרד הבריאות לא עמד בלוחות הזמנים שנקבעו, וטרם קבע מי יפעיל את המוסד ומהי מסגרת התקציב שלו: "בהמשך לעתירתנו, המבקר מדגיש שהמכרז להפעלת בית החולים, שהיה אמור להתפרסם עד 2016, טרם פורסם. זוהי דוגמה נוספת להזנחת בריאותם של תושבי הנגב, המופלים רק מכיוון שהם גרים" באזור. "תורים ארוכים, עומס בבית החולים 'סורוקה' ובעיות רפואיות נוספות הם חלק משגרת יומם של תושבי הנגב. אנחנו קוראים לשר הבריאות החדש לדאוג לאוכלוסיית הנגב בצדק ובשוויון, באמצעות זירוז הקמת בית החולים השני".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה