חדשות

כ-103 אלף תלמידים ממחוז דרום משתתפים ב"בתי הספר של החגים"

חדשות17 באפריל 2019    2 דקות
0

כולל אלפי תלמידים מהמגזר הבדואי, שהצטרפו לפרויקט ביום שלישי השבוע

כ-103 אלף תלמידים ממחוז דרום משתתפים ב"בתי הספר של החגים"
נהנים מפעילויות עשירות ומגוונות. בתי הספר של החגים | צילום: באדיבות משרד החינוך מחוז דרום

במשרד החינוך מצאו, באחרונה, סוג של פיתרון להעסקת תלמידים בשבוע הראשון של חופשת הפסח הארוכה, בדמות פרויקט "בתי הספר של החגים". ל"שבע" נמסר, שבימים אלה, משתתפים בפרויקט כ-103 אלף תלמידי גנים עד כיתה ג' ממחוז דרום, בהם אלפי תלמידים מהמגזר הבדואי, שהצטרפו שלשום (שלישי), עם תחילת חופשת האביב. עבור כל יום פעילות בבאר שבע, הנמצאת באשכול למ"ס 5, משולמים 20 שקלים.

עם תחילת החופשה, פתח המשרד את מסגרות "בתי הספר של החגים" למשך 5 ימים, מיום חמישי ה-11 בחודש עד היום (רביעי) ה-17 בחודש. בחברה החרדית, הופעלו המסגרות כבר מיום רביעי ה-10 בחודש, ואילו בחברה הערבית החלה הפעילות שלשום (ה-15 בחודש). יום הפעילות מתקיים בבתי הספר מ-08.00 עד 13.00, ובגני הילדים מ-07.30 עד 13.00.

עם סגירת ההרשמה, עמד הנתון הארצי על 589,118 תלמידים, מ-254 רשויות מקומיות, בתי ספר וגני ילדים, שנרשמו ל"בתי הספר של החגים". בפסח של השנה שעברה, בפעם הראשונה שהתוכנית יצאה לדרך, השתתפו בה 449,378 תלמידים, מכיתות א' – ג'. בימים האחרונים, נשלחו לרשויות החומרים הפדגוגיים עבור התכנים ופעילויות ההעשרה, וברשויות נערכו עם גיוס כוח אדם.

צילום: באדיבות משרד החינוך מחוז דרום

במהלך ימי הפרויקט, נהנים הילדים מפעילויות חינוכיות מגוונות ועשירות, מלמידה והעשרה ועד לחשיפה והתנסות חווייתית בתחומים, כמו אמנות, משחקי חברה, ספורט וחינוך סביבתי. בנוסף, נערכות פעילויות מגוונות בנושאי פסח ואביב, כולל פעילויות קריאה ופעילויות חווייתיות (מסע מסביב לעולם והיכרות עם תרבויות, עמים, תלבושות, מאכלים, ניגונים וריקודים, שוק קח ותן, ימים של מסחר, יוצרים ומוכרים).

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מסגרות החינוך, שאנו מפעילים בחגים, בחנוכה ובפסח, הן בשורה גדולה להורים ולילדים. הגידול במספר המשתתפים מעיד על אמון ושביעות רצון מצד ההורים, הן ביחס לתוכנית החגים והן ביחס לתוכנית הצהרונים. בפסח הזה, ייהנו התלמידים מתוכנית עשירה ומגוונת, ואנחנו מחויבים להמשיך להעשיר את שעות הפנאי של התלמידים בתכנים חינוכיים, ולהעניק הזדמנות שווה לכולם, מצפון ועד דרום".

מנהל מחוז הדרום במשרד, רם זהבי: "מחוז דרום פעל במרץ מול כל הרשויות בדרום ומול מנהלי התוכניות, כדי לאפשר לכמה שיותר תלמידים ומשפחות ליהנות מפעילות המשך חווייתית, במהלך חופשת הפסח. בימי שגרה, משתתפים בתוכנית הצהרונים כ-43 אלף תלמידים מהדרום, ואנו הצלחנו כמעט לשלש את מספרם בחופשת הפסח; זהו הישג אדיר, בו כולם יוצאים נשכרים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה