חדשות

יום חג למדע בחווה החקלאית באר שבע

חדשות16 באפריל 2019    2 דקות
0

ביריד החקר העירוני השלישי, הוצגו 64 עבודות בתחום החקלאות של כ-260 תלמידי כיתות ו'

יום חג למדע בחווה החקלאית באר שבע
"שינוי עצום". יריד החקר | צילום: DM צלמים

מה קורה לתות, אם מוסיפים לו פפריקה חריפה? מה עושה המלח לחציל? ומה עושים אם לא יודעים כיצד להשקות? ל"שבע" נמסר, שהתשובות לכל השאלות האלו הוצגו ביריד החקר העירוני, שהתקיים באחרונה, זו השנה השלישית, בחווה לחינוך חקלאי ומדעי הסביבה בבאר שבע, במסגרת "החממה המדעית – מפזרים זרעים של מדע" (תוכנית הדגל של "אדמה" בקהילה, שנועדה לפתח מיומנויות חקר וחשיבה מדעית בקרב תלמידים, באמצעות חקלאות).

לחווה החקלאית מגיעים, מדי שבוע, כ-1,470 תלמידי כיתות א' – י' מבתי ספר שונים בבירת הנגב, המתנסים ועורכים ניסויים בליווי מורי החווה בחממה המדעית החדשנית, שהעמידה "אדמה" לרשותם, במסגרת פעילותה למען הקהילה. באירוע, שנערך גם כחלק מחודש המצוינות בעיר, הציגו כ-260 תלמידי כיתות ו' את 64 עבודות החקר שלהם בתחום החקלאות, שבוצעו בחווה מהלך השנה. בעבודה אחת, בדקו תלמידים כיצד משפיע ריכוז המלח על גידול חצילים, ומצאו שהחציל אוהב מלח, וכאשר הוסיפו מלח בריכוז גבוה, החציל היה גדול וטעים יותר. קבוצה נוספת חקרה את "התות המפולפל": ניסוי שבדק כיצד ישפיעו פפריקה מתוקה או פפריקה חריפה על תותים; התוצאה הייתה מפתיעה במיוחד: התותים בתוספת הפפריקה היו גדולים ומתוקים יותר בטעם "נפלא". קבוצה אחרת פיתחה אפליקציה, שאומרת למשתמש מתי עליו להשקות את הצמח, בהיעדר "הוראות יצרן".

ביריד השתתפו נציגי הנהלת אגף החינוך בעירייה, ראשי מחלקות המדעים במשרד החינוך, מנהלי בתי ספר, מורים, הורים וכמובן החוקרים הצעירים, וכן נציגי הנהלת "אדמה מכתשים", ביניהם איגור כץ מנהל הייצור של החברה, ואלברט שוקרון עובד "אדמה", המשקיע בחווה לאורך השנה מזמנו ומרצו.

בדבריה באירוע ציינה מ"מ ראש הרשות ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר, ש"השילוב של לימודים תיאורטיים לצד עבודות חקר וניסויים ברוח המאה ה-21 מקנה, ללא ספק, יתרונות רבים לקידום והובלת תלמידים למצוינות אישית ואנושית בסביבה מתקדמת ומקיימת ולמציאת פיתרונות לאתגרים הסביבתיים והחקלאיים, איתם מתמודד העולם. אני מודה ל'אדמה מכתשים', על שותפות רבת שנים בקידום תחומי המדע והטכנולוגיה בעיר. אין לי ספק, שזרעי הסקרנות, היצירתיות והמוטיבציה, הנזרעים היום בחקר הייחודי, יאפשרו הצמחת בוגרים מעזים ופורצי דרך בעתיד".

מנהלת קשרי הקהילה ב"אדמה", רחל לוי, אמרה בנאומה לתלמידים: "להביט בעיניים הבורקות שלכם, ילדים נהדרים וסקרנים. לשמוע אתכם מספרים בלהט אודות המחקרים שערכתם כאן, זה להבין, ש'מפזרים זרעים של מדע' חוללה שינוי עצום, והיא עוד תצמיח לנו דור חדש של מדענים. התוכנית שהקמנו כאן יחד עם משרד החינוך ומינהל החינוך בעירייה, למען תלמידי באר שבע, נועדה בדיוק לאפשר את זה; את הניסיון, ההתנסות, המגע הבלתי אמצעי של כל תלמיד עם צמחים, אדמה, זרעים, חקלאות. התוכנית נועדה להעניק לכם ידע באמצעות התנסות ישירה, כי אין לה תחליף. אל היום הזה ואל עוד ימים, חודשים ושנים רבות כיוונו, כשיצאנו לדרך עם התוכנית. ומכאן, מן האדמה, השמיים הם הגבול עבור הילדים; זה הכל בשבילכם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה