חדשות

פרס יוקרתי לפרופ' מהמחלקה למיקרו-ביולוגיה ואימונולוגיה באב"ג

חדשות4 באפריל 2019    דקה אחת
0

לפי מחקרה של פרופ' חגית כהן, טיפול מהיר עשוי להפחית תסמינים פוסט טראומטיים

פרס יוקרתי לפרופ' מהמחלקה למיקרו-ביולוגיה ואימונולוגיה באב"ג
פרופ' חגית כהן. הממצא כבר החל להניב פירות | צילום: דני מכליס, אב"ג

טיפול מהיר עשוי להפחית תסמינים פוסט טראומטיים. כך עולה ממחקרה של פרופ' חגית כהן, שזיכה אותה בימים אלה, בפרס למחקר משולב קליני בסיסי ל-2019 של המכון הלאומי לפסיכולוגיה בישראל והאיגוד הישראלי לפסיכיאטריה ביולוגית.

ל"שבע" נמסר, שפרופ' כהן מהמחלקה למיקרו-ביולוגיה ואימונולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב, קיבלה את הפרס במסגרת הכנס השנתי ה-23 של האיגוד לפסיכיאטריה ביולוגית, שהתקיים בחודש שעבר.

המחקר, שנערך במודל ייחודי פוסט טראומטי בחולדות, מצא ש"חלון זמן" של טיפול מהיר בשעות הראשונות לאחר חשיפה לאירוע טראומטי, עשוי להפחית תסמינים פוסט טראומטיים, ולצמצם את היקפם. ממצא זה כבר החל להניב פירות, כאשר יושם בחדר המיון, ונחל הצלחה.

כהן היא חוקרת בעלת שם עולמי במדעי המוח בתחום הפסיכיאטריה, ומנהלת את מעבדת המחקר לחקר החרדה והדחק במודלים בחיות ומעבדה במרכז האוניברסיטאי לבריאות הנפש בבאר שבע שבחסות הפקולטה למדעי הבריאות באב"ג.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה