חדשות

אופקים: "יש על מי לסמוך במצב חירום"

חדשות27 במרץ 2019    2 דקות
0

בעיריית אופקים נערכו בזמן שיא, 26 מיגוניות חדשות הוצבו במקומות ללא מרחב מוגן ציבורי, מתנדבים עזרו לדיירי בתים משותפים להשמיש מקלטים פרטיים ויחידת 'עוגן' החלה את הכשרתה הראשונה. כל אלו ביומיים של מתיחות בדרום

אופקים: "יש על מי לסמוך במצב חירום"
מיגוניות | צילום אילוסטרציה: דוברות אופקים

עם תחילתה של ההסלמה במצב הביטחוני השבוע התכנסו כל צוותי החירום של עיריית אופקים והיו מוכנים לכל תרחיש אפשרי. "לאחר הערכת המצב הראשונית היו כל ראשי המכלולים ערוכים, כל אחד בתחומו, במטרה לתת מענה עירוני למצב", נמסר.

כמה שעות לאחר הירי לכיוון השרון קיבל ראש העיר, איציק דנינו, החלטה לפתוח את כל המקלטים הציבוריים בעיר ובמקביל פנה ראש העיר לדיירים בבתים משותפים וביקש: "אם ישנם תושבים הנתקלים במקלט סגור, עמוס בציוד או לא נקי אני מבקש להתקשר מיד למוקד העירוני ולהודיע על התקלה/מפגע. אנו מוסמכים בשעת חירום ולכן במקרה של תלונה אנו נשלח צוות מיוחד שיגיע לטפל בבעיה. בסופו של דבר המקלט הוא מרחב המוגן הבטוח ביותר וכדאי וראוי שהוא יהיה מוכן לקליטת תושבים", סיכם.

בדיוק למטרה זו יצא ביום שלישי השבוע צוות של מתנדבים בראשותו של שלום אלזם, ועזר לדיירי הבתים המשותפים ברחוב אלי כהן לפנות מקלטים עמוסים ולהשמיש אותם לשימוש בעת הצורך. בתוך כך, הגיעו לעיר השבוע 26 מיגוניות חדשות, שהונחו באזורים ללא מרחב מוגן ציבורי, ומיגוניות נוספות צפויות להגיע בזמן הקרוב. ראש העיר פנה אל התושבים מעל דף הפייסבוק שלו וביקש להעביר כתובות בהם יש מחסור במיגון ובקשות אלו יועברו לצוות מקצועי שיבחן אותן מבחינה בטיחותית ותחבורתית.

כמו כן התכנסה יחידת 'העוגן', יחידת החירום העירונית החדשה של עיריית אופקים, להכשרה ראשונה. היחידה, המונה כ-60 מתנדבים, ותשמש כמערך הסיוע והחירום של העיר ותספק מענה מיידי לצורכי התושבים בכל הנוגע לפגיעות טראומה ובצרכים בסיסיים. את היחידה מנהלים יחד סוזי מרציאנו, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיירת אופקים, יחד עם סגנה, הד״ר איתן שחר, ואיתם גם פסיכולוגים, עו״סים והמתנדבים, כמובן.

עם סיום המערכה והסרת המגבלות על ידי פיקוד העורף אמר ראש העיר, איציק דנינו: "גם הפעם הוכיחה עיריית אופקים ועובדיה כי הם מוכנים בזמן קצר לכל תרחיש ושיש על מי לסמוך במצב חירום. בהזדמנות זו אני מודה לכל צוותי החירום העירוניים על עבודתם המסורה ותושבי אופקים, על גילוי איפוק, הבנה וסובלנות. נקווה לימים שקטים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה