חדשות

גנץ ולפיד כבשו את היכל התרבות

חדשות11 במרץ 2019    4 דקות
0

ראשי מפלגת כחול לבן הגיעו לבאר שבע במסגרת מסע הבחירות של המפלגה. אולם היכל התרבות בעיר היה מלא עד אפס מקום

גנץ ולפיד כבשו את היכל התרבות
גנץ ולפיד הערב בהיכל התרבות בבאר שבע | צילומים: דוברות כחול לבן

כשהם מובילים בסקרים על פני הליכוד, ראשי מפלגת כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, הגיעו לכנס של המפלגה הערב בבאר שבע.

אולם היכל התרבות בעיר היה מלא עד אפס מקום, כאשר אנשים שלא היה להם מקום לשבת, נאלצו לעמוד על המדרגות בצידי האולם. רק לפני ארבעה ימים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע לאותו אולם בבאר שבע במסגרת מסע הבחירות של הליכוד, אז חצי אולם היה ריק. האם זה מעיד לאן נושבת הרוח בכל הנוגע להצבעה של הבוחרים בבירת הנגב ב-9 באפריל? ימים יגידו.

גנץ ולפיד עלו יחד על הבמה כשברקע השיר "ארץ חדשה" של שלמה ארצי.

 

האולם היה מלא עד אפס מקום

גנץ, מועמד המפלגה לראשות הממשלה היה זה שלקח את זכות הדיבור. בתחילת דבריו תקף גנץ את נתניהו ואמר בין השאר: " למדינה כמו שלנו ולעם כמו שלנו – ראוי שתהיה הנהגה טובה וחזקה, הנהגה ישרה ואמינה. נתניהו עייף ושחוק, וסדר היום שלו מוכתב על-פי מטרה אחת בלבד – לשרוד. על סדר היום של מדינת ישראל עומדים הדרום הבוער ויוקר המחיה. החמאס צריך לשלם יותר, ואזרחי ישראל צריכים לשלם על העגלה בסופר פחות. סדר היום של נתניהו הוא לפגוע בזכרם של חללי צה"ל, לפגוע במשפחות השכולות, לשקר, לשקר ולשקר. על סדר היום של ישראל עומד הצורך לתת לילדים שלנו את החינוך הכי טוב שאפשר, לתת להורים שלנו את בתי החולים הכי טובים שאפשר, חדרי מיון שאין בהם תפוסה של 240%. על סדר היום של נתניהו עומדים שוחד, מרמה והפרת אמונים. במקום לקבל החלטות, נתניהו עסוק  בתקיפת האינסטגרם של רותם סלע. סדר היום של נתניהו הוא נתניהו לפני הכול. סדר היום של כחול-לבן הוא ישראל לפני הכול".

 

"מתחייב להיות ראש הממשלה של כולם. של אלה שיבחרו בי ושל אלה שלא יבחרו בי". גנץ מדבר עם הקהל בב"ש לצד לפיד

 

גנץ הוסיף: "עשרות שנים הובלתי אנשים. זכיתי לשרת אתכם ואת מדינת ישראל בעמדות הנהגה – בשדה הקרב וכמפקד צבא ההגנה לישראל. היה לי כוח רב בידיים, אבל מעולם לא התבלבלתי – תמיד היה לי ברור שאני שליח, שהכוח שקיבלתי הוא אחריות גדולה, משקל על הכתפיים, ולא פריבילגיה ליהנות ממנה. מפקד טוב שם את המשימה, את טובת המדינה ואת טובת חייליו לפני כל שיקול אחר. כמנהיג, תמיד ידעתי שאנשים ילכו אחריי וייתנו את הטוב ביותר שלהם אך ורק אם אשמש להם דוגמה אישית. גם אני ספגתי אש בחיי. גם אש אמתית וגם אש בשדות קרב ציבוריים ואחרים. להיות מנהיג פירושו לקחת אחריות ולשמור מכל משמר על המדינה, על מוסדות המדינה ועל אזרחי המדינה".

והוא סיכם: "אני מתחייב להיות ראש הממשלה של כולם. של אלה שיבחרו בי ושל אלה שלא יבחרו בי".

לאחר מכן זכות הדיבור עברה ללפיד שאמר בין השאר: "בלילה הארוך ההוא שנכנס אל תוך הבוקר הארוך ישבנו בני ואני ודיברנו על החיים שלנו והילדים שלנו ועל מה צריך לעשות בשביל המדינה. ובתוך כל הזמן הזה אנחנו שומעים שנתניהו מנסה להכניס את הכהניסטים לכנסת ולהפוך את סמוטריץ להיות שר החינוך שלנו. והבנו שאנחנו יכולים לעצור את זה. ושבוע אחרכ נחשף הדיל וסמוטריץ הודיע שאם יהיה שר החינוך הם יתנו לנתניהו חסינות מכל השחיתות שלו. יש לנו את החובה ויש לנו את היכולת לעצור את זה. יש גל במדינה שאומרים לא עוד. לא ניתן לזה לקרות. אנחנו צריכים להחזיר למדינת ישראל את הביחד והאחדות".

 

"אנחנו צריכים להחזיר למדינת ישראל את הביחד והאחדות". לפיד

 

לאחר שלפיד סיים את דבריו, השניים ענו במשך כחצי שעה לשאלות מהקהל, בין השאר על שאלות שעסקו בנושאי חינוך, כלכלה, דת ומדינה, חוק הלאום והסדרת ישובים בפזורה הבדואית בנגב.

לכנס אליו הגיעו מאות תומכים ופעילי המפלגה, התייצבו גם אנשי הציבור המזוהים עם המפלגה, ביניהם ח"כ מאיר כהן, ראש עיריית ערד, ניסן בן חמו, אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב לשעבר, סיגל מורן, ראש מועצת בני שמעון לשעבר ויסמין סאקס-פרידמן, חברת מועצת עיריית באר שבע.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה