חדשות

מתכננים בבאר שבע

חדשות11 במרץ 2019    2 דקות
0

מאות השתתפו בכנס השנתי של איגוד המתכננים הלאומי, שהתקיים בעיר העתיקה

מתכננים בבאר שבע
"מחוץ לקופסה". משתתפי האירוע | צילום: באדיבות אושר בן שטרית

הכנס השנתי של איגוד המתכננים בישראל, האירוע השנתי המרכזי של קהילת התכנון בישראל, נערך בסוף השבוע האחרון, ברחבי העיר העתיקה בבאר שבע בשיתוף העירייה, מינהלת העיר העתיקה, מינהל התכנון ומשרד הבינוי והשיכון. ל"שבע" נמסר, שבאירוע לקחו חלק מאות משתתפים, ובכללם ראשי קהילת המתכננים מהמגזרים הציבורי, האקדמי והפרטי מהארץ ואורחים מהעולם.

הוא נפתח במושב המליאה המרכזית, בהשתתפות ראש הרשותרוביק דנילוביץ'. לאחר מכן, נוהלה שיחה ב-2 בין ראש עיריית חיפה ד"ר עינת קליש רותם והעיתונאית מירב מורן, ונמסרה הרצאה של פרופ' וולף דסקינג (לשעבר המתכנן הראשי של פרייבורג, גרמניה). בהמשך היום, נערכו מיני מליאות בעיר העתיקה. מ"מ ראש העירייה מחזיק תיק ההנדסה טל אל על, ניהל מליאה תחת הכותרת "מונופול אורבני כלכלי או פיזור כוחות? איך תראה תמונת העתיד של ישראל אם תתממש התכנית האסטרטגית לדיור"? מיני מליאות נוספות עסקו ב"מהי עירוניות מחוץ לתל אביב", "מנהיגות ותכנון 'מחוץ לקופסה'" (התל אביבית), "חדשנות בתכנון ברשויות המקומיות" ו"משנים דרך בתכנון הכפרי". אחרי הפסקת הצהריים, במסעדות ובבתי קפה בעיר העתיקה, התקיימו 2 סבבים של 11 מושבים מקבילים כל אחד, שהציגו את מיטב העבודות והמחקרים התכנוניים בישראל בשנה האחרונה, ובמקביל "מושב רגלי" של סיור מודרך ברחבי העיר העתיקה.

מושב הערב של הכנס עסק בשאלות מאתגרות, ובסופו חתם פורום המתכננים הצעירים את "קפסולת הזמן" (מיכל חתום, ובו מידע וחומרים שונים, המשקפים את רוח התקופה, הדילמות והגישות התכנוניות של ימינו, בכוונה שתיפתח בעוד כ-30 שנה בידי המתכננים, שיהיו פעילים בתקופה זו). הקפסולה הופקדה למשמרת של 3 עשורים בידי נציגת אב"ג. מאוחר יותר, נערך טקס הענקת פרסים לעבודות סטודנטים מצטיינות. בחלק האמנותי, נהנו המשתתפים מהופעה מוזיקלית של איתי פרל וקארין צרפתי.

ואילו ביומו ה-2 של האירוע הועברה הרצאתו של אדריכל העיר באר שבע רועי לביא, שעסקה באתגרי העתיד של העיר והמטרופולין. ואז, יצאו המשתתפים למגוון סיורים בבירת הנגב והסביבה, בארגון מינהלת העיר העתיקה והתיירות באר שבע. הסיורים כללו טיולים רגליים בין אתרי התיירות, התרבות והאמנות בעיר העתיקה, כמו גם ביקור בפרויקטים של התחדשות עירונית, שיפוץ תשתיות והקמת מתחמי בילוי, פנאי ועסקים, כדוגמת שדרת האוכל. משתתפי הכנס התלהבו מהעשייה הרבה ומהפעילות הענפה בעיר העתיקה בתחומי התיירות, התרבות וההתחדשות וממגוון בתי הקפה, הפאבים ומקומות הבילוי הרבים שיש לאזור להציע.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה