חדשות

ללא מכרז: באר שבע תמשיך לפנות אשפה ל"דודאים"

חדשות10 במרץ 2019    2 דקות
0

מועצת עיריית באר שבע אישרה התקשרות עם החברה הכלכלית של מועצת בני שמעון, גם לנוכח חוות דעת, לפיה רק "דודאים" יכול לשמש כאתר פסולת עבור בירת הנגב

ללא מכרז: באר שבע תמשיך לפנות אשפה ל"דודאים"
אתר "דודאים" | צילום: אדי ישראל

אתר סילוק הפסולת "דודאים" ימשיך לקבל אשפה מבאר שבע, גם בעשרות השנים הבאות. מועצת עיריית באר שבע אישרה אתמול (רביעי), התקשרות בפטור ממכרז עם החברה הכלכלית (החכ"ל) של המועצה האזורית בני שמעון, לטובת המשך שימוש באתר לסילוק הפסולת.

עו"ד שרון מצרי-קריאף מהלשכה המשפטית כתבה לחברי המועצה, שבעירייה סבורים, שניתן לעשות שימוש בתקנה, הדנה בהתקשרות בפטור ממכרז לאחר שפורסם מכרז פומבי שלא נשא תוצאות, גם במקרה המדובר, כאשר לא יצא כלל מכרז בעניין.

לפני כמה שבועות, החליטה ועדת המכרזים העירונית (שדנה בנושא בפעם השנייה) להתקשר בפטור ממכרז עם החכ"ל של בני שמעון לצורך פינוי אשפה ל"דודאים", בנימוק ש"דודאים" הוא האתר היחיד בארץ, שמתאים לדרישות וצרכי הרשות בעניין. ההחלטה התקבלה, לאחר שבפני חברי הוועדה הונחה חוות דעתו של המומחה, פרופ' עדי וולפסון, מ"המרכז לתהליכים ירוקים" שבמכללת סמי שמעון, שהבהיר בכתב ובעל פה, מדוע אין טעם בפרסום מכרז פומבי לקבלת שירותי אתר פסולת. בחוות הדעת ובדיון השני בוועדת המכרזים הובהר, שלפי צרכי העירייה ומאפייניה, קבעו הגורמים המקצועיים ברשות 4 דרישות מהותיות ו"ענייניות", שעל האתר הנבחר לעמוד בהן, והולמות את צרכיה הספציפיים של בירת הנגב: אתר הטמנה בנגב (לפי עיקרון הצדק החברתי סביבתי, של טיפול באשפה באזור המגורים של התושבים "המייצרים" אותה), יכולת הפרדה וטיפול בפסולת, יכולת קליטה של לפחות 5 שנים (כדי לעמוד ב-2 הדרישות הקודמות) ומרחק הקטן מ-50 ק"מ מבאר שבע.

פרופ' עדי וולפסון. 4 דרישות | צילום: ארכיון "שבע"

2 אתרי אשפה נוספים לא עמדו בכל הדרישות המדוברות: "אפעה" ו"גני הדס". אתרים אלו משמשים לסילוק פסולת מכל הארץ, יש בהם יכולת הטמנה בלבד, ולכן הם אינם עומדים ב-2 הדרישות הראשונות. בנוסף, לפי הערכות המשרד להגנת הסביבה, יגיע "גני הדס" בשנה הקרובה למיצוי כלל נפח ההטמנה שלו, ולכן הוא איננו עומד בדרישה השלישית. ולסיום, "אפעה" מרוחק מהעיר, ואינו עומד בדרישה הרביעית.

אישורה של ועדת המכרזים התקבל גם אחרי פרסום כוונת העירייה להתקשר עם "דודאים" בפטור ממכרז, שלא הביא להגשת כל התנגדות מצד גורם כלשהו. בדיון האחרון בנושא בוועדה, צוין שבתום תקופת ההתקשרות, ניתן יהיה להאריך אותה ב-5 תקופות הארכה בני 12 שנה כל אחד, כלומר באופן תיאורטי, האתר יוכל לשמש את עיריית באר שבע במשך 65 שנה. כמו כן, אמר גזבר העירייה רו"ח תומר ביטון, לחברי ועדת המכרזים, שלמרות שמדובר בספק יחיד, "נוהל מו"מ עם הספק, לצורך הורדת המחירים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה