חדשות

קמפוס חינוכי טכנולוגי בינלאומי בבאר שבע

חדשות25 בפברואר 2019    2 דקות
0

יוקדש ליהודים מרחבי העולם, ויוקם בפארק נחל באר שבע

קמפוס חינוכי טכנולוגי בינלאומי בבאר שבע
"הכוונה והרצון". הנחת אבן הפינה | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

אבן פינה להקמת jnf-usa israel education & technology center, מרכז ייחודי חינוכי טכנולוגי בינלאומי הגדול ביותר בישראל, לנוער ומבוגרים יהודים מהעולם, הונחה השבוע, בפארק נחל באר שבע.

ל"שבע" נמסר, שהאירוע התקיים במעמד ראש העירייה רוביק דנילוביץ', מנכ"ל JNF ארה"ב ראסל רובינסון, נשיא הארגון ד"ר סול ליזרבראם, סגני וחברי מועצת העיר וכן אורחים נכבדים נוספים.

הקמפוס היוקרתי לחינוך ולטכנולוגיה (פרויקט משותף ל-jnf ארה"ב, עיריית באר שבע וקרן רש"י) ישתרע על 50 דונם, ויכלול מרכז לחינוך ציוני למבוגרים, מרכז טכנולוגי לסטודנטים ותיכון ע"ש אלכסנדר מוס, בו צפויים ללמוד במסגרת תוכנית יוקרתית מאות בני נוער יהודים בגילאי תיכון מרחבי העולם. החיבור לישראל ייעשה בגיל התיכון, ויותאם באדיקות לצרכים של הנוער שיגיע לישראל ללא הורים, והלימודים במקום, מבטיחים ברשות, יהיו ברמה גבוהה מאוד. אולם, לא רק לימודים; החיבור לישראל יבוצע דרך ערכים וציונות, שיועברו לתלמידים דרך הראש, הרגליים ובעשייה יומיומית, כאשר אדמת מדינת ישראל תהפוך לכיתת הלימוד שלהם.

המוסד יעבוד בשיתוף מערכת החינוך בבירת הנגב, תנועות הנוער והצעירים וכמובן יהיה חלק מהקהילה המקומית.
דנילוביץ': "אני מודה בשם תושבי באר שבע והנגב ל-jnf ארה"ב, לנשיא הארגון ד"ר סול ליזרבראם, למנכ"ל ראסל רובינסון ולכל החברים בארגון, על תרומתם החשובה לפיתוח הנגב. פועלם רב השנים, כמו בפרויקט זה, מוכיח שוב את מחויבותם למדינת ישראל ולעם היהודי". בירת הנגב "זוכה שיוקם בה פרויקט בינלאומי, המבסס את העיר כמרכז ידע מוביל במדינה ובעולם".
רובינסון: "ההצלחה שלנו מגיעה מהשותפות של jnf ארה"ב והמנהיגות הייחודית בבאר שבע. כשהתחלנו את השותפות מתוך מטרה לשנות את פני הנגב, ידענו שאנו יכולים לסייע בקידום יוזמות, מאחר שלקהילה" בבירת הנגב "היו את הכוונה והרצון להמשיך ליצור שינוי. היום, כשרואים את הפיתוח של עיר המטרופולין, אין ספק שזה המקום היחיד כדי ללמד ציונות מהי".

ד"ר ליזרבראם: "חזון jnf-usa לעתיד הנגב החל בבאר שבע, לפני יותר מעשור. התורמים שלנו היו בחזית התמיכה" בבירת הנגב, "והתגאו לראות כיצד הפכה לאחת הערים הטרנספורמטיביות ביותר בישראל. המרכז לחינוך ישראלי ולטכנולוגיה של הארגון יהיה אחד ממרכזי היהדות ברחבי העולם, שיביא אלפי אנשים ללב הנגב, ללמוד על הציונות, החדשנות הישראלית ורוח החלוצים של המאה ה-21. הקמפוס, הממוקם במתחם פארק נחל באר שבע, יציע הזדמנויות ייחודיות לשלב את תלמידיו ומבקריו באזור הדרום".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה