חדשות

שיתוף פעולה משולש

חדשות14 בפברואר 2019    3 דקות
0

חברת Bayer העולמית, חברת "נטפים" הבינלאומית ואב"ג יבצעו אופטימיזציה של הולכת חומרים המגנים על הצמח, באמצעות מערכת ההשקיה בטפטוף וכלים דיגיטליים

שיתוף פעולה משולש
שמירה על היבול. התקנת המערכת של "נטפים" בערבה | צילום: יחסי ציבור

מגנים על הצומח: חברת Bayer העולמית, חברת "נטפים" הבינלאומית ו-BGN Technologies, חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן גוריון, הכריזו היום, בתערוכתFruit Logistica 2019 בברלין בירת גרמניה, על חתימת הסכם לשיתוף פעולה מחקרי ל-3 שנים.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט ישלב מחקר קרקע מתקדם, תחזיות באמצעות כלים דיגיטליים ואת טכנולוגיית הטפטוף המתקדמת בעולם של "נטפים", במטרה לפתח את הפרקטיקה הטובה ביותר לשימוש במערכות טפטוף להשקיה כמערכות הובלה של Nematidic- Velum Prime (חומרים להגנת הצמח), שמפתחת Bayer.

בשנים האחרונות, נרשמת מגמה של הפחתה משמעותית בחומרי הדברה, המותרים לשימוש. הגנה על יבול היא צעד חשוב לקבלת היבול הפוטנציאלי, ולכן חקלאים רבים ניצבים בפני בעיה חמורה, ומחפשים פיתרונות חקלאיים בני קיימא. כמענה לאתגר, פיתחו Bayer ו"נטפים" את DripByDrip. בפיתרון החדשני, נעשה שימוש במערכת הטפטוף של "נטפים" להעברת החומרים להגנת הצומח יחד עם המים להפצה בשדה, ישירות אל שורשי הגידולים. המערכת תאפשר לחקלאים תפעול מוצרים להגנת הצומח בצורה מדויקת וחסכונית.

מטרת שיתוף הפעולה שהוכרז היום, היא להמשיך לפתח את מערכת ה-DripByDrip. במסגרת זאת, יבוצעו ניסויים, שבמסגרתם יופקו מערכי נתונים מקיפים שיכוילו למודלים דיגיטליים לחיזוי עבור יישום אופטימלי של תרכובות להגנת הצומח, באמצעות השקיה בטפטוף. הניסויים ייערכו הן במעבדות והן במחקרי שדה להערכת ההתנהגות של ה-Nematidic Velum, שמפתחת Bayer בקרקע ובצמחים תחת תנאי חקלאות נפוצה ובסוגי קרקעות ואקלים שונים.

הפעילות המחקרית תיערך בישראל, במתקנים של "נטפים" ובמכון לחקר המדבר ע"ש יעקב בלאושטיין שבאב"ג. את הפרויקט מובילים ד"ר מארק ריסט מהמו"פ של חטיבת מדעי היבול של Bayer, דובי רז (מנהל המחלקה החקלאית של "נטפים") ופרופ' שמעון רחמילביץ וצוותו במכון לחקר המדבר באוניברסיטה. פרויקט המחקר המשותף יבוצע במתקנים של אוניברסיטת בן גוריון ו"נטפים", בנוסף למחקרי שדה בישראל.

מנכ"ל BGN Technologies, נטע כהן מציין, ש"הסכם שיתוף פעולה זה עם חברות מובילות, כמו Bayer ו'נטפים', הוא עדות למובילות של המכון לחקר המדבר של אוניברסיטת בן גוריון בתחום החקלאות. המחקר בקמפוס שדה בוקר של האוניברסיטה, הממוקם במדבר, מתמקד במים, אנרגיה, חקלאות ופיתרונות אקולוגיים עבור תנאי מדבר ויובש קיצוניים, שהופכים יותר ויותר רלוונטיים, עקב שינויים סביבתיים כמו ההתחממות הגלובלית".

מנהל תחום ניהול פורטפוליו ופיתרונות לקטילת חרקים בחטיבת היבול של Bayer, הולגר וקוורט, מדגיש: "הוספה של רכיבים להגנת הצומח במערכת ההשקיה מאפשרת להתמקד באופן מדויק בצמחים הרלוונטיים, מה שמאפשר תהליך ידידותי לסביבה, יעיל ומשתלם כלכלית, ולכן תורם תרומה חשובה לחקלאות בת קיימא. אנחנו מצפים לעבודה המשותפת עם החוקרים המובילים באב"ג לשכלול המלצות, המותאמות לשימוש ב-Nematidic Velum עם מערכת הטפטוף של 'נטפים'".

ורז מסכם: "מערכות הטפטוף מעבירות מים, דשנים וחומרים להגנה על יבול, הכוללים חומרים ביולוגיים, היישר לתוך שורש היבול. גישה זאת מאפשרת לחקלאות להשתמש במוצרים להגנת היבול בצורה יותר ממוקדת, בעזרת טכנולוגיית ההשקיה בטפטוף של 'נטפים'. לאחר 3 שנים של מחקר מקיף בתנאים גיאוגרפיים ומצבי יבול שונים, הצלחנו להשיג הוכחה ברורה ליעילות הכלכלית של המערכת, לטובת לקוחותינו. בעקבות ההצלחה של שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם Bayer, אנו מקבלים בברכה את מדעני אוניברסיטת בן גוריון, שיסייעו לנו לבצע אופטימיזציה של שימוש בחומרים המגנים על היבול דרך מערכת ההשקיה בטפטוף".

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה