חדשות

דנילוביץ': "זה כבר לא חזון אמורפי"

חדשות14 בפברואר 2019    3 דקות
0

ראש עיריית באר שבע היה בין משתתפי כנס בינ-משרדי לקידום ושילוב ספקים דרומיים בפרויקט ההקמה של קריית התקשוב בבירת הנגב

דנילוביץ': "זה כבר לא חזון אמורפי"
"אנחנו כבר בעתיד". הכנס השבוע | צילום: יוני קלברמן

"זה כבר לא חזון אמורפי. אנחנו כבר בעתיד; חברנו יחד, המדינה, משרדי הביטחון, הפריפריה הנגב והגליל, הכלכלה והרשות לפיתוח הנגב ומעוף, יחד עם הרשות המקומית, למטרה אחת חשובה: להשאיר כאן את הכסף". כך אמר, השבוע, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', בכנס בינ-משרדי לקידום ושילוב ספקים דרומיים בפרויקט הקמת קריית התקשוב הדיגיטלית, שנערך בבירת הנגב, במעמד אלון שטאובר ועופר טיבי נציגי הזכייניות, יונת מרטון ממינהל מעבר צה"ל דרומה במשרד הביטחון, פלורין גדלבסקי מנהלת פיתוח כלכלי ופרויקטים ברשות לפיתוח הנגב ובכירים נוספים.

ל"שבע" נמסר, שבאירוע השתתפו כ-300 ספקים מהאזור ממקצועות ההקמה והתפעול, המבקשים להתמודד על 500 מיליון שקלים לפחות, 10 אחוזים מעלות הקמת הפרויקט, שיוקצו לטובת הספקים במרחב הנגב. מטרת הכנס הייתה להפגיש בין הספקים לנציגי הזכייניות, כדי לשלבם במערך הרכש של הפרויקט.

דנילוביץ' ציין, שהיקף הפרויקט הוא "5 מיליארד שקלים, והאינטרס של כולנו הוא שהכסף הזה יישאר בנגב. וברגע שזה יקרה, אתם אלה שתניעו את גלגלי הכלכלה בכל ההיבטים: תרבות, דיור, חינוך, רווחה. אתם חלק מרכזי ממנוע הצמיחה של הנגב, ולכן חשוב לנו שתיהנו מהפרויקט הזה. אני מבקש מכם, תילחמו על כל עבודה שיוצאת מכאן, ותהיו טובים. ולמה זה חשוב? כי המגה פרויקטים הבאים, בדרך; קריית המודיעין תגיע לכאן בקרוב, עם יותר מ-20 מיליארד שקלים, הכפלת קמפוס אוניברסיטת בן גוריון, הקמת בית החולים החדש הנגב, הקמת הרכבת הקלה בבאר שבע, עוד מגה פרויקט. הכל עוד רגע כאן. זו ההזדמנות שלנו לאפשר לנגב, אחרי עשרות שנים, לפרוץ קדימה, וחובת ההוכחה היא עלינו עכשיו".

ראש מינהל המעבר דרומה במשרד הביטחון, איציק כהן, הוסיף: "במעמד חתימת ההסכם בין משרד הביטחון לזכיין הפרויקט, התחייב הזכיין לרכש גומלין עם העסקים מאזור הנגב, בהיקף של 10 אחוזים לפחות. בקריית ההדרכה הצלחנו לגרום לכך שיותר מ-57 אחוזים מהתקשרויות הזכיין היו עם עסקים מהדרום, ואנו צופים להישגים טובים עוד יותר בקריית התקשוב".

מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, משה מור יוסף, הדגיש: "לא בכל יום זוכה אזור בארץ לקבל ולחבק פרויקט אדיר, משמעותי, מחולל שינוי, כמו הקמת קריית התקשוב בבאר שבע, בירת הסייבר של ישראל. מבחינתנו ברשות, זוהי נקודת ציון משמעותית וחשובה להתפתחות הנגב, שכן מעבר צה"ל לנגב הוליד את החלטת הממשלה 546, במסגרתה הועברו משאבים ותקציבים רבים לנגב, שבזכותם קידמנו עשרות פרויקטים בתחומים כמו חינוך, תיירות, תרבות, בריאות, קהילה, רווחה וגם פיתוח כלכלי. מעבר התקשוב הינו פרויקט בעל חשיבות לאומית, ונעשה כל שביכולתנו שאתם תיהנו מפירותיו".

ומנהל אשכול דרום במעוף, אפי מחלב, סיכם: "מטרת הכנס היא לחשוף אתכם לתהליכי הרכש של הזכיינית. אין סיבה שעסק בדרום לא יהיה ספק של חברה משמעותית וגדולה, וייקח חלק בפרויקט כזה, כמו כל עסק אחר בארץ, אבל לא מספיק להגיע לכנס; המשימה שלכם היא גם לשפר ולהתאים את עצמכם, כדי שתעמדו בתקנים של אותן חברות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה