חדשות

סכסוך עבודה במפעל בנאות חובב

חדשות14 בפברואר 2019    2 דקות
1

העובדים במפעל "ווייב-לנגת' אנטופרייז" לייצור חומרי גלם לתרופות, מוחים על פגיעה בביטחונם התעסוקתי וניסיון ההנהלה להחליש את העבודה המאורגנת דרך פיטורים וצמצום משרות

סכסוך עבודה במפעל בנאות חובב
ההצבעה | צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

סכסוך עבודה במפעל "ווייב-לנגת' אנטופרייז" (Wavelength Pharma) לייצור חומרי גלם לתרופות: ל"שבע" נמסר, שההסתדרות במרחב הנגב הכריזה, השבוע, על סכסוך עבודה במפעל שבנאות חובב, בשל פגיעה מתמשכת בביטחונם התעסוקתי של כ-220 העובדים. אתמול (רביעי), נערכה אסיפת הסברה לעובדי המפעל, שבה דנו על המשך הצעדים הארגוניים.

בין העילות לסכסוך, תחלופה רבה של עובדים וצמצום משרות, ללא איושן מחדש. הדבר מביא להגדלת תחומי האחריות של העובדים הקיימים, ללא שדרוג תנאיהם. בשנתיים האחרונות, צומצם מספר העובדים הנמצאים תחת הסכם קיבוצי, מכ-270 לכ-220, וההנהלה דורשת לפטר כ-30 עובדים נוספים. מדובר במגמה ברורה להחלשת העובדים המאורגנים במפעל.

למרות טענות ההנהלה על מצב עסקי קשה, חולקו בונוסים נכבדים למנהלים. כמו כן, נערך יום הוקרה בעלות של יותר מ-200 אלף שקלים, על אף בקשת ועד העובדים לחסוך בכסף, ולא לקיימו. הצעות שונות שהעלה הוועד בנושאי שכר, נדחו על הסף בידי ההנהלה.

יו"ר ההסתדרות במרחב, מאיר בביוף, מסר: "ההסתדרות לא תוותר בשום פנים ואופן על זכויות מוקנות לעובדים בהסכם קיבוצי חתום. מה שהנהלת 'ווייב-לנגת' אנטופרייז' מנסה לעשות איננו מקובל, ונועד לפגוע בשכרם של העובדים, בקידומם ובביטחונם התעסוקתי. לא נאפשר זאת, ונפעל בכל העוצמה והערוצים, שעומדים לרשותנו, לרבות צעדים ארגוניים קשים. כולי תקווה שהנהלת החברה תתעשת ותפעל באחריות, כדי למנוע את החרפת המשבר".

מזכיר האיגוד המקצועי ומחזיק התיק של "ווייב-לנגת' אנטופרייז" במרחב הנגב, נורברט בוקובזה, הוסיף: "ההתנהלות של הוועד וההסתדרות מול ההנהלה הייתה אחראית, לאורך כל הדרך, אך לצערנו, כל הניסיונות לגשר על הפערים, הסתיימו בסירובה העיקש של ההנהלה. העובדים מאוחדים ומלוכדים במאבקם, והצביעו פה אחד לקיום צעדים ארגוניים, עד להשבתת המפעל. על כתפי ההנהלה מוטלת האחריות לנצל את תקופת הצינון של הסכסוך, ולעשות את הכל במטרה לפתור את הנושא".

יו"רית ועד העובדים במפעל, אהובה אברג'יל, סיכמה: "ההנהלה, שדחתה על הסף את כל ההצעות של נציגות העובדים, הביאה את המו"מ למבוי סתום. פנינו תמיד לשיח ולהידברות, אבל אחרי חודשים ארוכים שבהם ההנהלה רק הקשיחה את עמדותיה, לא נותרה לנו ברירה אחרת. התנהלות החברה במו"מ פגעה במורל העובדים, וזרעה תחושות מעורבות לגבי עתיד החברה תחת ההנהלה החדשה. יש לנו ועד חזק ועובדים נחושים, ואנו נאבקים לקבל את הדברים הבסיסיים, שדרשנו מההתחלה. אני מקווה שההנהלה תבין את גודל השעה, ותהיה קשובה לצרכי העובדים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במפעל "ווייב-לנגת' אנטופרייז" (Wavelength Pharma)
    פריגו לשעבר