חדשות

נגעו בחלל

חדשות14 בפברואר 2019    3 דקות
0

משלחת תלמידים מבאר שבע שבה ממסע לחקר החלל בנאס"א, במהלכו ערכה טקס לזכרם של רונה ואילן רמון

נגעו בחלל
בפעם ה-15. חברי המשלחת בנאס"א | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

משלחת של 44 תלמידי כיתות ט' מהמקיפים א ו-ג' בבאר שבע חזרה, בסוף השבוע, ממסע לחקר החלל בפלורידה ארה"ב, וסיור בסוכנות החלל האמריקאית. ל"שבע" נמסר, שמשלחת התלמידים המצוינים בלמידה ובעשייה חברתית משתתפים בתוכנית היוקרתית "חקר החלל ע"ש אילן רמון", המקדמת בין היתר, למידת פיזיקה וחקר חלל (אסטרונומיה) בדרך חווייתית ומהנה. כידוע, אילן רמון, האסטרונאוט הישראלי הראשון, היה מבוגרי מקיף ג' בבירת הנגב.

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

ליבת התוכנית של המשלחת, בראשות המנהלת ענת וייס, מתרכזת ב-3 ימים משמעותיים ואינטנסיביים במרכז החלל בפלורידה, מרכז קנדי. לאורך 3 הימים, התקיימו פעילויות והרצאות בנושאים מגוונים לחקר החלל. בין השאר לקחה המשלחת חלק בסיור מיוחד ומקיף בליווי מהנדס בכיר מנאס"א האחראי גם על שיגור החללית "קולומביה", התלמידים ביקרו במוזיאון המציג דגמים של חלליות מתקופות שונות (כולל הסבר על מבנה החלליות ואופן שיגורן והקמתן מאז ועד היום) ובנוסף התנסו הילדים בסדנאות ובסימולציות המדמות טיסה לחלל, ועלו על מתקן ייחודי מסוגו בעולם המאפשר לנוע ללא כוח כבידה.

אחד המפגשים בעלי המשמעות הגדולה ביותר במסע היה עם האסטרונאוט מייק מקוויר, שהכיר באופן אישי את אילן רמון, וסיפר לתלמידים על ההיכרות עימו ועל החשיבות בלימודיים אקדמיים כדרך להגשמת חלומות. שיאו של הביקור בנאס"א התרחש באנדרטה לזכר נספי המעבורת "קולומביה", בה ערכו התלמידים טקס זיכרון לאילן ורונה רמון בנוכחות המנכ"ל הממונה על טקסי הזיכרון בנאס"א ואישים נוספים. האירוע הכיל תכנים על פועלם של בני הזוג רמון לקידום המצוינות הערכית, החינוכית והלימודית לחקר החלל של בני הנוער בישראל. זו המשלחת ה-15, היוצאת למסע, ורונה רמון הכירה והוקירה את השותפות של התלמידים עם הקהילה בארה"ב, וחיזקה את לימודי חקר החלל והאסטרונומיה.

כזכור, רמון שאיבדה את בעלה בהתרסקות מעבורת החלל ב-2003 ואת בנה הטייס אסף שנהרג בתאונת אימונים, נפטרה לפני כחודשיים, לאחר מאבק במחלת הסרטן. רמון תיעלה את האסונות האישיים שפקדו אותה לפעילות חברתית ענפה ומעוררת השראה. בעקבות מותם של בעלה ובנה, היא ייסדה את "קרן רמון", ועסקה רבות בקידומם של נערים וילדים בכל רחבי ישראל, במה שהוגדר בקרן כ"חזון למצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך". רמון הרבתה להרצות בפורומים שונים בנושאים, הקשורים להתמודדות עם אובדן, תוך שהיא סוחפת אחריה קהלים רבים בציבוריות הישראלית.

צילום: באדיבות עיריית באר שבע

ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "הביקור בנאס"א הוא שיא של תהליך למידה ארוך לחקר החלל ומעורבות חברתית של התלמידים, שאיפה למצוינות ערכית, חינוכית ולימודית כהנצחת דרכם ומורשתם של אילן ורונה רמון ז"ל. אנו מאמינים שתלמידי תוכנית זו יהוו עתודה משמעותית לדור העתיד בתחום החלל".

מ"מ ראש הרשות ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר: "באמצעות סביבה חינוכית המספקת גירויים, רכישת מיומנויות, התנסויות ולמידה חווייתית יצירתית בתחומי האסטרונומיה, הפיזיקה והרובוטיקה, אנחנו מטפחים מצוינות מדעית טכנולוגית בקרב תלמידינו".

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה