חדשות

תאים פוטו וולטאים במרכז תחזוקה באר שבע של הרכבת

חדשות12 בפברואר 2019    דקה אחת
0

בשלב השני של התוכנית, תציב "רכבת ישראל" את התאים לייצור חשמל באנרגיה סולארית על כ-40 גגות של תחנות רכבת ומתחמים תפעוליים ברחבי הארץ

תאים פוטו וולטאים במרכז תחזוקה באר שבע של הרכבת
מסילות רכבת מהירות בין שורק לבאר שבע | צילום: דוברות רכבת ישראל

"רכבת ישראל" מצטרפת למהפכת ייצור החשמל באנרגיה "ירוקה" ומתחדשת. ל"שבע" נמסר, שבימים האחרונים, פרסמה הרכבת מכרז פומבי לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות תאים פוטו וולטאים לייצור חשמל בשיטה "ירוקה" וסביבתית, באמצעות אנרגיית השמש. לוחות התאים הסלולאריים יוצבו על כ-40 גגות תחנות ומתחמים תפעוליים רכבתיים ברחבי הארץ, ביניהם מרכז התחזוקה של "רכבת ישראל" בבאר שבע. לקראת פרסום המכרז, בוצעו מיפוי והערכת אומדנים בידי הרכבת, בליווי חברת הייעוץ "אנרגיה ירוקה – ייעוץ וליווי בע"מ".

בשלב הראשון, יונחו המערכות על 4 גגות מתחמים תפעוליים רכבתיים של חטיבת הנייד ב"רכבת ישראל": מתחמי התחזוקה בבאר שבע, לוד, מתחם הקישון ומתחם חוף שמן שבחיפה. מערכות אלה ישרתו את המתחמים התפעוליים, ויאפשרו צריכה עצמית של חשמל והפחתה משמעותית בכמות זיהום האוויר, תוך חיסכון של עד 2 מיליון שקלים בשנה, במסגרת תוכנית "מונה נטו" של רשות החשמל.

בשלב השני, יותקנו מערכות תאים פוטו וולטאים נוספים על עשרות גגות תחנות הרכבת הפזורות ברחבי מדינה. מערכות אלה יאפשרו ייצור ומכירת חשמל לרשות, באמצעות מתווה האסדרה התעריפית של רשות החשמל וצבירת הכנסות באומדן של כמיליון וחצי שקלים לשנה. הספק החשמל שייוצר כתוצאה מהמכרז צפוי לעמוד על כ-5 מגה וואט, וב"רכבת ישראל" צופים שהתהליך יושלם ברובו כבר במהלך 2019.

ברכבת סיכמו: "אנו שמחים להיכלל ברשימת החברות הציבוריות הראשונות, הצטרפות למאמץ לייצור חשמל באנרגיות מתחדשות ו'ירוקות', ותורמות להפחתת זיהום האוויר. האקלים הישראלי, יחד עם שטחי הגג הרבים של 'רכבת ישראל', יאפשרו חיסכון ניכר בעלויות החשמל, ואף רווח מסוים כבר בשנה הקרובה, ללא הקצאת שטחים נוספים מעבר לאלה הקיימים. אנחנו מקווים, שפרויקט זה, יחד עם מהפכת חישמול המסילות המתקדמת בימים אלה, יהפוך את הרכבת למובילה בישראל בתחום החשמל לצריכה עצמית בישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה