חדשות

מפעל מיחזור ענק ראשון מסוגו בנגב ב-50 מיליון שקלים

חדשות24 בינואר 2019    2 דקות
0

מפעל המיחזור, שיתפרס על 6.5 דונם, יהיה עתיר טכנולוגיה ואמצעים, יבצע הפרדה ברמה גבוהה של סוגי פסולת, וימיין אותה למתקנים מתאימים שונים, לטובת שימוש חוזר ומיחזור

מפעל מיחזור ענק ראשון מסוגו בנגב ב-50 מיליון שקלים
העתיד כבר כאן. הדמיית מפעל המיחזור | הדמיה: חברת מושלי

אחרי עשרות שנים של הטמנה, יוקם בקרוב, בפארק "דודאים", מפעל מיחזור ענק ראשון מסוגו בנגב בעלות של 50 מיליון שקלים, כאשר 55 אחוזים מהמימון לבנייתו יגיעו ממועצת בני שמעון ויתר 45 האחוזים ימומנו בידי המשרד להגנת הסביבה. ל"שבע" נמסר, שהמפעל שיאובזר בטכנולוגיה בינלאומית חדישה, ימיין וישלח למיחזור אלפי טונות פסולת בכל יום, ויצמצם משמעותית את אחוזי ההטמנה באזור. כבר במאי הקרוב, עתידים הדחפורים לעלות לשטח, ולהתחיל בהקמת המתקן, שעתיד לקלוט 1,200 טון אשפה ביום, וצפי בנייתו הוא תוך שנה.

מפעל המיחזור, שיתפרס על 6.5 דונם, יהיה עתיר טכנולוגיה ואמצעים, יבצע הפרדה ברמה גבוהה של סוגי פסולת, וימיין אותה למתקנים מתאימים שונים, לטובת שימוש חוזר ומיחזור. המפעל עתיד להוריד בצורה דרסטית את הצורך בהטמנת אשפה, יצמצם משמעותית את הפגיעה בסביבה, ויבצע מיחזור מקסימלי של הפסולת בכל יישובי הדרום, דבר שעד היום לא נעשה בצורה מיטבית באזור.

תתקבל בו כלל האשפה הביתית המעורבת של היישובים בנגב, וממנה ייאספו החומרים האורגניים, ותבוצע הפרדה של כל החומרים הניתנים למיחזור, כמו קרטון, פלסטיק, ברזל, נייר וזכוכית. כ-50 אחוזים מהחומר האורגני ימשיך בתהליך פירוק וקומפוסציה, עד שיהפוך למתאים לשימוש בשדות חקלאיים, בעיקר לענף המטעים.

המפעל יוקם כמתחם סגור, מקורה, מסונן ומאוורר, כך שתימנע הפצת ריחות רעים באזור. כמו כן, איסוף הפסולת במפעל סגור מוריד גם את כמות הציפורים החונות באתר כיום, וממזער את הסיכון שהן מהוות למטוסי וטייסי חיל האוויר מהבסיסים הסמוכים, זאת בשיתוף פעולה פורה והתייעצות עם הדרג המקצועי והפיקודי הבכיר בחיל.

מפעל המיחזור אמור גם לייצר 50 מקומות תעסוקה נוספים בתפקידים שונים, ביניהם מפעילים, אנשי אחזקה ושינוע, שוקלים ומנהלי עבודה. מכיוון ששוק המיחזור בארץ מורכב מאוד ואיננו מאפשר פיתוח ראוי, גם עלויות הכניסה למפעל יעלו בהתאם, כחלק מההבנה שכדי להגן על הסביבה, יש לפעמים לעדכן מחירים. המשרד להגנת הסביבה באמצעות הקרן לניקיון, התומך בהקמתו של מפעל המיחזור, משקיע ומעורב בתהליך, גם כדי לקיימו, מבלי לגרום לעלויות גבוהות ומיותרות על הרשויות המקומיות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה