חדשות

בלעדי: הקיצוצים בתקציב העירייה מגיעים ל"כיוונים"

חדשות17 בינואר 2019    2 דקות
0

בעיריית באר שבע ובחברה לתרבות הפנאי מבטיחים, ש"השירות לתושב לא ייפגע", ומכחישים שתקציב "כיוונים" יקוצץ ב-10 מיליון שקלים לפחות

בלעדי: הקיצוצים בתקציב העירייה מגיעים ל"כיוונים"
מנכ"ל כיוונים שלומי נומה. | צילום: עיריית באר שבע

המשבר הכספי בעיריית באר שבע מגיע לחברה העירונית לתרבות הפנאי "כיוונים", בניהולו של שלומי נומה. כזכור, בסוף החודש שעבר, פרסמנו כאן בלעדית (תחת הכותרת "'ברוך' בתקציב: גירעון של 60 מיליון שקלים לפחות"), שבתקציב השוטף של העירייה נרשם, סמוך לבחירות המקומיות האחרונות, גירעון שיא של לפחות 60 מיליון שקלים. עקב כך, מצוי בסכנה מעמדה של עיריית באר שבע כרשות איתנה, המאפשר לה הקלות רבות בהתנהלותה התקציבית.

כתוצאה מהמצב הכספי המדובר, נודע שבהנהלת העירייה הוחלט לעצור כמעט את כל ההוצאות או כאלה שאינן ממומנות בידי משרדי ממשלה וכדומה, כולל ביצוע הזמנות מוצרים שוטפות, ולנסות במאמצים כבירים לכסות עד כמה שניתן את הגירעון הלא פשוט, כולל שילוב קרוב של 3 ניידות וידיאו לפעילות באגף הפיקוח.

ל"שבע" נודע, שכחלק מההכרח לצמצם את "הברוך" בתקציב, מתכוונים ברשות לקצץ מתקציב חברת "כיוונים" סכום של כ-10 מיליון שקלים לפחות, בשנה הקרובה. בתגובה לשאלה, אלו סעיפי פעולה יקוצצו ב"כיוונים", בעקבות כוונת הקיצוץ המדובר, מסר דובר העירייה, אמנון יוסף: "בניגוד לנתונים והמספרים, כפי שהם מופיעים בשאילתא, ומיותר לציין שהם אינם נכונים. על אף התאמות והשינויים בתקציב ל-2019, עיריית באר שבע וחברת 'כיוונים' ימשיכו להעניק ללא פגיעה ובצורה מיטבית, את שירות לתושב. העירייה ו'כיוונים' רואות ב-2019 הזדמנות לגיבוש תוכניות אסטרטגיות והיערכות לעשור הקרוב, תוך בחינת תוכניות ואירועים קיימים. עיריית באר שבע כרשות איתנה, נוהגת באחריות רבה אל נוכח התפתחות והצרכים הנוספים של העיר, ורואה כצעד מתבקש לבצע התייעלות וצמצום, כהזדמנות לשפר את הפעילות, הן של" הרשות "והן של חברת "'כיוונים', זאת לטובת רווחת התושבים".

ביקשנו גם את תגובת "כיוונים" בעניין, ושאלנו האם לנוכח הקיצוץ התקציבי, שוקלת החברה גם לפטר עובדים. בתגובה, נמסר (גם מהעירייה וגם מ"כיוונים"): "ראשית, הנתונים והמספרים אינם נכונים, ובכל מקרה, השירות לתושב לא ייפגע, נוכח ההתאמות והשינויים בתקציב 2019". הרשות "והחברה רואות ב-2019 הזדמנות לגיבוש תוכניות אסטרטגיות והיערכות לעשור הקרוב, תוך בחינת תוכניות ואירועים קיימים. אנו נוהגים באחריות כרשות איתנה, ונוכח התפתחות העיר והצרכים הנוספים" שלה, "אנחנו רואים בצורך לביצוע התייעלות וצמצומים הזדמנות לשפר את הפעילות של העירייה והחברה לרווחת התושבים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה