חדשות

מחברים בין "אדמה" ואקדמיה

חדשות10 בינואר 2019    2 דקות
0

הנהלת "אדמה מכתשים" אירחה סטודנטים ממכללת SCE לסיור מקצועי במפעל החברה שבנאות חובב, במסגרת שיתוף הפעולה ההדוק בין שני הגופים

מחברים בין "אדמה" ואקדמיה
"תורם לסטודנטים". הסיור בנאות חובב | צילום: עוזי אברהם

סיור מקצועי של תלמידי שנה ד' בקורס תכנון מפעלים מ-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון התקיים באחרונה, במפעל אדמה מכתשים שבנאות חובב. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת הסיור, ביקרו הסטודנטים יחד עם סגל ההוראה הבכיר של המכללה במתקנים השונים במפעל, ונחשפו לעבודת המהנדס בשטח.

איגור (יגאל) כץ, כיום מנהל הייצור ב"אדמה מכתשים" ובוגר SCE, ליווה את הסטודנטים לאורך היום, וסיפר להם על ההיסטוריה של חברת "אדמה", מסיפור הקמתה בידי 4 כימאים צעירים ציונים ועד לעשייה המרובה והמשמעותית של החברה בארץ ובעולם כיום. האורחים למדו מהו התהליך, שעובר מהנדס בפועל בתום הלימודים, ביקרו במתקנים שונים במפעל ופגשו את מהנדסיו.

שיתוף הפעולה של "אדמה מכתשים" עם SCE הוא נדבך נוסף בפועלה של "אדמה" בקהילה בקידום מצוינות בלימודי הכימיה. כחלק מהעניין, מובילה "אדמה" תוכניות מגוונות להעצמה ולפיתוח הסטודנטים המצטיינים במחלקה לכימיה במכללה, ביניהן חלוקת מלגות למצטיינים, תוכנית "לגדול ביחד" המשלבת את הסטודנטים במפעל תוך כדי הלימודים, פרויקטי גמר המתקיימים בשיתוף "אדמה" וסיורים לימודיים במפעלי החברה בנאות חובב ובאשדוד.

ראש המחלקה להנדסה כימית ב-SCE, ד"ר אריאלה בורג, ציינה: "החיבור המתמשך בין המכללה ל'אדמה' חזק ומשמעותי. מרגש לראות, שמתוך 40 סטודנטים המשתתפים בקורס תכנון מפעלים, 6 כבר משתלבים בחברה בפרויקטים שונים, ביניהם 'לגדול ביחד' ופרויקט הגמר. הביקור במפעל בנאות חובב תורם לסטודנטים באופן הזה, שהם רואים כיצד הידע שהם צברו במהלך הלימודים הופך לפרקטיקה, והם מקבלים הזדמנות ליישם את התכנים שלמדו".

שלומי ביטון, סטודנט במכללת סמי שמעון ומשתתף בתוכנית "לגדול ביחד" מטעם "אדמה", סיפר על התוכנית: "במסגרת 'לגדול ביחד', סטודנטים בשנה ד' משתלבים במפעל 'אדמה' למשמרת או שתיים בשבוע במהלך התואר, כאשר הייעוד הוא להמשיך לעבוד במפעל בתום התואר. התוכנית מעניקה לסטודנטים המשתתפים בה מלגת לימודים ושכר על שעות העבודה, המבצעים בפועל במפעל. אני לומד בכל יום דברים חדשים, ומודה על הזכות שנפלה בחלקי לקחת חלק בתוכנית הזו, שנותנת את כל הכלים להצלחה, כדי שהנחיתה הראשונית בעולם העבודה בסוף התואר תהיה רכה ככל שאפשר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה