חדשות

המדריך לסבתא המתחילה

חדשות10 בינואר 2019    דקה אחת
0

סדנה ראשונה בדרום לסבתאות תיפתח במתנ"ס "בית מוריה" בבאר שבע

המדריך לסבתא המתחילה
איך להיות סבתא טובה? מתנ"ס "בית מוריה" | צילום: "בית מוריה"

לראשונה בדרום, תפעיל בקרוב, עמותת "בית מוריה" במתנ"ס שלה שברחוב אברהם אבינו בבאר שבע סדנה שבועית לסבתות. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת הסדנה, ילמדו הסבתות על מערכות היחסים, הקשרים המשפחתיים, גבולות ואחריות בתקופת הסבתאות.

תקופה זו נתפשת כרגועה, כאשר הסבא והסבתא נהנים מהנכדים, מבלי להיות אחראים על גידולם ועל כל הבעיות שמלוות הורים. אולם, בעידן של היום, בו ההורים עובדים מסביב לשעון, ומרבים להיעזר בסבא ובסבתא בכל הקשור לילדים, נדרשים הסבים והסבתות למצוא את מקומם החדש במשפחה. מסיבה זו, יזמו ב"בית מוריה" סדנה בת 8 מפגשים שבועיים לסבתות בתחילת דרכן.

את הסדנה תנחה דסי הרשקופ, אשת חינוך ומנחת משפחות, ובמהלכה ילמדו הסבתות על התפקיד החדש שלהן, הצבת גבולות ופיתרון קונפליקטים משפחתיים, מערכות יחסים בתקופת הסבתאות, חינוך הנכדים והגשמת חלומות.

"תקופת הסבתאות היא תקופה של שמחה ונחת, אך בתקופתנו מצופה מהסבתות לנתב בין המשימות השונות, ולעזור בגידול הילדים", מציינת כרמית מזוז, מנהלת מרכז "קישורים" להעצמת המשפחה בעמותת "בית מוריה". "החלטנו על קיום הסדנאות לסבתות, בעקבות בקשות שעלו מהשטח. אנו כהורים, רוצים כבר להפוך לסבא וסבתא, אבל כשהרגע מגיע, לעתים אנחנו לא יודעים מה בדיוק האחריות שלנו וכמה עלינו לעזור, לחנך ולקחת חלק בתוך המשפחה החדשה של ילדינו. בסדנה, נענה על שאלות אלו, וכמובן נלמד על כל מה שמעניין סבתות חדשות. מעבר להרצאות, יוכלו הסבתות להתייעץ האחת עם השנייה, וללמוד מהניסיון של סבתות אחרות. להיות סבתא זו משימה אהובה, אך לא תמיד קלה; לכן, אנו כאן, לנסות לעשות זאת הכי נכון וקל שאפשר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה