חדשות

העלימו כ-30 אלף טון פסולת בשווי מיליוני שקלים

חדשות9 בינואר 2019    2 דקות
0

חקירה משותפת וסמויה שערכו יחידת ההונאה במשטרת ישראל והמשטרה הירוקה במשרד להגנת הסביבה, במהלך החודשים האחרונים, העלתה ראיות כנגד אתר הטמנה בדרום, בגין חשד לעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות סביבתיות רבות והלבנת הון בסכום של כ-3.5 מיליון שקל

העלימו כ-30 אלף טון פסולת בשווי מיליוני שקלים
פסולת בשווי מליוני שקלים | צילום: דוברות המשטרה

החקירה הפכה אתמול (שלישי) לגלויה, "עת עוכב לחקירה בעליו של המקום", כך נמסר. בימים הקרובים צפויים להיחקר חשודים נוספים במעורבות בפרשה.

יחידת ההונאה במחוז הדרומי של משטרת ישראל, יחד עם הממונה חקירה כלכלית במערך החקירות במשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מנהלים מזה מספר חודשים חקירה סמויה אודות אופן התנהלות אתר מטמנת "אשלים", שבתחומי המועצה האזורית רמת נגב.

במהלך חקירה זו נאספו ראיות בחשד לעבירות פליליות חמורות לרבות קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות על חוקים ותקנות סביבתיים כמו תקנות למניעת מפגעים, תקנות רישוי עסקים, חוק אוויר נקי וחוק שמירת הניקיון -מה שגרם למפגעים סביבתיים.

חקירה סמויה ומשותפת | צילום: דוברות המשטרה

 

 

אתמול (ג'), כאמור, הפכה החקירה לגלויה ובשעות הבוקר בוצע צו חיפוש, בחוות זוהר שבדרום ועוכבו לחקירה מספר מעורבים, ביניהם בעליו של החברה שהפעילה את אתר ההטמנה. "יצוין, כי במקביל לחקירה הפלילית, מתקיימת חקירה כלכלית וכבר בשלב ראשוני בוצעו פעולות במהלכן הוקפאו נכסים הקשורים לחשוד המרכזי ולרעייתו, שנחקרה אף היא במסגרת הפרשה ושוחררה בסיום חקירתה בתנאים מגבילים", נמסר.

היום הובא החשוד לבית המשפט שנעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים לטובת המשך פעולות החקירה.

להערכת גורמי החקירה, מדובר בפרשיה ענפה שבבסיסה חשד, לפיו אפשר החשוד המרכזי הטמנה של סוגי פסולת שונים באתר, תוך רישום כוזב, או מבלי שדווח למועצה האזורית רמת נגב, וכתוצאה מכך לא דיווחה למשרד להגנת הסביבה על הטמנת הפסולת.

"הראיות" | דוברות המשטרה

פסולת זו נכנסה באמצעות 5 חברות הובלה וחלקה נרשמה במערכת שקילה "שחורה" לא חוקית, כך שאף לא שולם היטל הטמנה למועצה האזורית, וזו לא דיווחה ולא שילמה את ההיטל למשרד להגנת הסביבה.

גובה היטל ההטמנה שלא שולם – שמהווה גם עבירה על תנאים ברישיון העסק, שזו עבירת מקור בחוק לאיסור הלבנת הון – עומד על כ-3.5 מיליון שקל, בנוסף לשורת עבירות סביבתיות רבות נוספות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה