חדשות

87 צעירים נפגעו בתאונות בבאר שבע

חדשות9 בינואר 2019    2 דקות
0

ב-10 החודשים הראשונים של השנה, נהרגה צעירה אחת מבירת הנגב בתאונה, תאיר הודיה חכמון ז"ל

87 צעירים נפגעו בתאונות בבאר שבע
ההרוגה היחידה בבאר שבע. תאיר הודיה חכמון ז"ל | צילום: ארכיון "פייסבוק"

בליל ה-27 בפברואר 2018, פגעה מכוניתה של תאיר הודיה חכמון ז"ל בת ה-18 במשאית חונה בדרך מוטה גור פינת המלכים בבאר שבע. חכמון נפצעה קשות מההתנגשות, ומותה נקבע במקום התאונה. ל"שבע" נמסר, שהמנוחה היא אחת מ-69 צעירים, שנהרגו בתאונות דרכים בישראל בשנה שעברה, כ-7 הרוגים בחודש בממוצע.

ב-10 החודשים הראשונים של השנה הלועזית החולפת (ינואר – אוקטובר), נפגעו בתאונות בבאר שבע 87 צעירים (גילאי 15 – 24), כאשר 5 מהם נפצעו באורח קשה והיתר (81) נפגעו קל.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, בתקופה המדוברת נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 2,366 צעירים, ש-15 מהם נהרגו ו-206 נפצעו באורח קשה בתאונות בתחום הערים והיישובים. בעשור האחרון (2008 – 2017), נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני קרוב ל-39 אלף צעירים, מהם 256 נהרגו ויותר מ-2,500 נפצעו קשה.

בתוך כך, מחקר חדש ורחב היקף של "אור ירוק" חושף, שכל צעיר שני מודה, שנהג לפחות פעם אחת באופנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר כלל כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א, שהשתתפו בתוכנית "סינמה דרייב" של העמותה בשיתוף משרד החינוך, במאות בתי ספר ברחבי הארץ, מספטמבר 2017 עד יוני אשתקד. מנתוניו עולה, שבני נוער רבים לא רואים בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, במהירות מופרזת, ללא חגורת בטיחות או שליחת הודעות במהלך נהיגה כמעשה מסוכן. המחקר בדק את השפעת התוכנית על דעותיהם של הנערים בכל הנוגע לתפישת הסכנות בכביש; התלמידים נשאלו שאלה זהה לגבי השקפותיהם בנושאים שונים, הקשורים לבטיחות בדרכים לפני ההשתתפות בתוכנית ובסיומה, במטרה לראות האם גם בתום הפעילות, דעותיהם והשקפתם השתנו. בסופו של דבר, התברר ש-47 אחוזים מבני הנוער בבירת הנגב חושבים שלא מסוכן לסמס בנהיגה, 40 אחוזים הודו שנהגו ללא רישיון, ו-32 אחוזים ציינו שיחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה ונוהג.

מנכ"ל "אור ירוק", ארז קיטה: "69 צעירים נהרגו בתאונות בשנה האחרונה, ילדים שלא הספיקו להיות מבוגרים, ומצאו את מותם ברגע אחד על הכביש. הנפגעים וההרוגים בתאונות דרכים אינם גזירה משמיים, ואיננו יכולים להרשות לעצמנו לקבל את האובדן הקשה הזה. המדינה צריכה להתייחס באופן מיוחד לאוכלוסייה הזו, הנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות, אם כנהגים ואם כהולכי רגל או כרוכבים; יש להגביר את הנוכחות המשטרתית באזורים, בהם ישנו ריכוז גבוה של צעירים, ובמקביל להגדיל את ההסברה באופן ממוקד בקרב הקהל הצעיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה