חדשות

הטקס הנ"ד לזכר המ"ד

חדשות7 בינואר 2019    דקה אחת
0

עיריית דימונה קיימה טקס לזכר 44 המעפילים, שנספו בספינה "אגוז", בדרכם ממרוקו לישראל

הטקס הנ"ד לזכר המ"ד
"צד אחד בעם". בני ביטון באירוע | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

האירוע ה-54 לזכר 44 המעפילים, שקיפדו את חייהם בספינה "אגוז", בדרכם ממרוקו לישראל, התקיים באחרונה, סמוך לאנדרטה לזכרם בדימונה. ל"שבע" נמסר, שטקס הזיכרון הראשון התקיים ב-1964, במעמד ראש הממשלה המנוח לוי אשכול והזמר פייטן ג'ו עמר ע"ה.

מהאירוע השנה נעדר נציג מטעם הממשלה או מהכנסת, אבל הוא נערך בהרכב כמעט מלא של בכירי ונבחרי העירייה, ביניהם ראש הרשות בני ביטון, ממלאי מקומו וסגניו ארמונד לנקרי, אריאל ללוש ויחיאל צרויה, רבני העיר יצחק אלפנט ושלום דיין שאף נשאו תפילה ודברים, בני משפחה, סגן מפקד תחנת דימונה רב פקד דורון אלוני, אורחים ותלמידי בית הספר "בגין", שהיו אחראים על הצד המוזיקלי והרפרטואר הכללי. הארגון וההפקה היה של אגף התרבות בעירייה, בראשות מאיר חזן, ומזכירתו איילת כהן.

ביטון העלה על נס את תרומתם של הנספים, ואף הדגיש את חלקם של העולים מצפון אפריקה בבניית הארץ. "למרבה הצער", כך ביטון, "יש הסוברים שלתקומתה של המדינה אחראי רק צד אחד בעם". ראש הרשות הוקיר את פועלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "בפתיחת שערי המדינה הזו לעליית יהודים לא"י". הטקס הסתיים בהנחת זרים על האנדרטה, כאשר את העירייה מייצג ראש העיריייה ביטון.

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה