חדשות

באר שבע מחוץ למפת העדיפות הלאומית החדשה של משרד השיכון

חדשות18 בדצמבר 2018    2 דקות
0

בין היישובים בנגב הכלולים במפה, שייהנו מהטבות משמעותיות, נמצאים רהט, ערד, נתיבות, ירוחם, דימונה ואופקים

באר שבע מחוץ למפת העדיפות הלאומית החדשה של משרד השיכון
יואב גלנט. שכח את באר שבע? | צילום: מרק ישראל סאלם, ג'רוזלם פוסט

מפת העדיפות הלאומית החדשה של משרד הבינוי והשיכון איננה כוללת את באר שבע, בירת הנגב. לפי אתר המשרד, מצויים במפה בין היתר, רהט, ערד, נתיבות, ירוחם, דימונה ואופקים וכן תל שבע, תראבין א-צאנע, שגב שלום, קצר א-סר, ערערה בנגב, נבטים, משמר הנגב, מדרשת בן גוריון, להב, לקיה, כסיפה, חצרים, חורה, בית קמה ואשל הנשיא. כל היישובים הללו ייהנו מהטבות ניכרות בתחום סבסוד הפיתוח והוזלתו למשתכן.

בסוף החודש שעבר, התקבלה החלטת ממשלה, שקבעה את מפת אזורי העדיפות הלאומית בנושא הטבות בתחום הבינוי והשיכון. המפה מגדירה רשימת יישובים, עירוניים וכפריים, שיוכרו כאזורי עדיפות לאומית בתחומים אלו, לצורך מתן הטבות וסיוע. היישובים הכלולים בה מקבלים הטבות, במטרה לממש כמה יעדים עיקריים: להקל את מצוקת הדיור של רבים מתושבי המדינה, לחזק את אזורי הפריפריה הגיאוגרפית ובראשם הגליל והנגב, לעודד הגירה חיובית ליישובים ובנייה בהם, ולהעצים את חוסנם הכלכלי.

בין הקריטריונים להכללה ודירוג יישובים עירוניים, יישובים שאינם כלולים במועצות אזוריות ומספר תושביהם עולה על 2,000 נפש, יישובים העומדים במבחנים של ערכי הקרקע ומדד כלכלי חברתי של הלמ"ס, יישובים בהם במהלך 2014 – 2017 לא שיווקה המדינה קרקעות לבנייה רוויה או ששיווקי הקרקע לא צלחו ביותר מ-25 אחוזים מהשיווקים ביישוב או ששיווקי הקרקעות לבנייה רוויה צלחו בהיקף מצטבר של פחות מ-50 יחידות דיור, שיעור הגירה ומדד פריפריאליות או דירוג חברתי כלכלי.

ואילו בין הקריטריונים להכללה ולדירוג יישובים כפריים, יישובים הכלולים במועצות אזוריות ומועצות מקומיות שמספר תושביהם אינו עולה על 2,000 נפש, גודל היישוב, שיעורי ההגירה וגידול האוכלוסייה ומדד פריפריאליות או דירוג חברתי כלכלי.

ההטבות שיוענקו לתושבים, המתגוררים ביישובים הנמצאים במפת העדיפות הלאומית, כוללות סבסוד הוצאות תכנון ופיתוח לבנייה חדשה ורוויה וצמודת קרקע על קרקעות מדינה (במטרה לאפשר ולתמרץ שיווק קרקע לבנייה ביישובים) והגדלת היקפי ההלוואות הניתנות לזכאים לפי חוק הלוואות לדיור (כאמצעי נוסף לתמרוץ השיווק והבנייה באותם אזורים). שיעור סבסוד הפיתוח ביישובים הכפריים לבנייה רוויה הוא 50 אחוזים בכל הקבוצות ולבנייה צמודת קרקע 70 או 50 או 20 אחוזים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה