חדשות

עו"סים שינוי

חדשות18 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

כ-100 משתתפים בהפגנת תמיכה באב"ג במאבק העובדים הסוציאליים

עו"סים שינוי
דורשים גיבוי של המדינה. ההפגנה באב"ג | צילום: עמותת "עו"סים שינוי"

מאבקם של העובדים הסוציאליים (עו"סים), שהחל באחרונה, בעקבות עלייה משמעותית במקרי האלימות נגד עו"סים, מגיע לנגב, ואתמול התקיימה באוניברסיטת בן גוריון הפגנת תמיכה במאבק.

רכזת עמותת "עו"סים שינוי" (עמותה ארצית של סטודנטים לעבודה סוציאלית, הפועלת למען קידום המקצוע, גם בלימודי האקדמיה וגם בתעסוקה כולל שכר, תקינה ותנאים סוציאליים)

שני יהב, סיפרה ל"שבע", שכ-100 איש השתתפו בהפגנה, בהם אנשי סגל האוניברסיטה: "רצינו להראות תמיכה בעו"סים, ולהביא את הקול שלנו בתור סטודנטים, שיש חוסר במשרות של עו"סים בגלל התנאים המאוד נמוכים; סטודנטים לא מצליחים למצוא עבודה בתחום ב-100 אחוז משרות, ורוב המשרות הן בסביבות 50, 70 אחוז ובשכר מינימום (טבלת השכר היא משנות ה-80, והמשכורת מתחילת מ-2,299 שקלים בחודש, ממש לא הגיוני!). עוד יותר חמור, שלוקחים תקנים, ומחלקים בין עו"סים, כך שנוצר עומס מאוד גדול על עו"סית אחת, שאין הגבלה למספר התיקים שהיא יכולה לטפל בהם. עם השנים והזמן, זה רק גדל וגדל, והיום עו"סית יכולה לטפל ב-300 תיקים, שזה יכול להיות 300 משפחות".

והיא מוסיפה: "במצב הקיים, אף אחד לא רוצה להיות בעומס הזה, ואי אפשר לטפל במשפחות כמו שצריך, מה שמוביל גם לאלימות. המחאה פרצה בגלל גל מטורף של אלימות (180 מקרי אלימות כלפי עו"סים מתחילת השנה, דבר שמאוד מפחיד גם אותנו בתור סטודנטים; באנו ללמוד את המקצוע מתחושת שליחות, למרות שידענו שהתנאים לא טובים, אבל זה לא אפשרי לעבוד בתנאים האלה. היו מוקדים של הפגנות בכל האוניברסיטאיות בארץ, שכולם פעלו במטרה לתמוך בהפגנה הגדולה, שהייתה בתל אביב. העילה האמיתית למאבק שלנו היא לא האלימות כלפי עו"סים, אלא התנאים הלא טובים והמחסור בתקציבים ומשאבים. אנו דורשים ממקבלי ההחלטות, שישנו את זה. המדינה צריכה לתת לנו גיבוי, כי אנחנו עובדים בשביל הציבור".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה