חדשות

לא עוצרים ב"אדום"

חדשות17 בדצמבר 2018    2 דקות
0

עלייה של כ-62 אחוזים במספר דוחות החצייה באור אדום לנהגים בדרום

לא עוצרים ב"אדום"
לא מפחדים. חצייה צומת באור אדום | צילום: עמותת "אור ירוק"

מחקר של מכון "מאגר מוחות", שבוצע בתחילת מאי השנה, באמצעות סקר אינטרנטי דרך פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 506 משיבים בגילאי 18 ויותר, יהודים וערבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל (טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.3 אחוזים),הראה עלייה גדולה ביותר במספר דוחות האדום לבן, שניתנו אשתקד לנהגים במחוז דרום, לעומת 2016.

ל"שבע" נמסר, שבשנה שעברה, ניתנו לא פחות מ-845 דוחות על נהיגה תוך חציית צומת ברמזור אדום לנהגים במחוז, מול 524 דוחות "בלבד", שהוצאו בשנה שלפניה, במלים אחרות עלייה של כ-62 אחוזים, זאת בניגוד למגמה הארצית של ירידה בת 22 אחוזים במספר הדוחות שנרשמו לנהגים שחצו צומת באור אדום ב-2017 לעומת השנה שקדמה לה.

לפי המחקר, יותר מ-30 אחוזים מתושבי הדרום ראו יותר מ-4 פעמים ב-2017 רכב חוצה צומת באדום, ו-90 אחוזים מהתושבים באזור הבחינו בנהג החוצה צומת באור אדום לפחות פעם אחת. 65 אחוזים מהנשאלים בדרום חושבים, שהצבת מצלמה בצמתים תרתיע נהגים מלחצות באור אדום.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, 2,774 נהגים היו מעורבים ב-2016 בתאונות דרכים לאחר אי ציות לרמזור אדום, 17 מהם בתאונות קטלניות (לפחות הרוג אחד) ו-168 בתאונות דרכים קשות.

התופעה המסוכנת של חצית צומת באור אדום איננה אירוע נדיר, אלא מציאות יומיומית, בעיקר במציאות של מיעוט מצלמות רמזור, ניידות ונוכחות משטרתית בכבישים. מנתוני משטרת ישראל, שהגיעו לידי "אור ירוק" עולה, שבשנה שעברה רשמו שוטרי התנועה 26,705 דוחות לנהגים שחצו צומת באור אדום לעומת 33,904 דוחות ב-2016.

מנכ"ל העמותה, ארז קיטה: "חציית צומת באור אדום היא אחת מעבירות התנועה החמורות והמסוכנות שיש; נהג מתפרץ לצומת, ופשוט מהמר על החיים שלו ועל החיים של שאר משתמשי הדרך. המשטרה חייבת להתמקד באכיפת עבירות תנועה מסכנות חיים, וחציית צומת באור אדום היא אחת מהן. בעולם כבר הבינו מזמן, שהפיתרון חייב להגיע באמצעות הצבת מצלמות רמזור בולטות ומשולטות, שירתיעו נהגים מלחצות את הצומת באור אדום, ולא במטרה להעשיר את קופת המדינה. נהג שיידע שהוא מצולם כאשר הוא נכנס לצומת, ועלול להיקנס בסכום גבוה, לא ימהר כל כך לסכן את החיים של כולנו בכביש".

כתבות נוספות בחדשות

0

לילות רמדאן 2024 יוצא לדרך

זו השנה העשירית שמסורת לילות רמאדן יתקיים בעיר רהט

חדשות13 במרץ 2024    2 דקות
0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות

כתיבת תגובה