חדשות

מנגנים ולומדים

חדשות13 בדצמבר 2018    2 דקות
0

תוכנית "בתי ספר מנגנים" של משרד החינוך מתרחבת, גם ביישובים בנגב

מנגנים ולומדים
לא רק לומדים. בית ספר מנגן בדרום | צילום: באדיבות משרד החינוך

משרד החינוך מעמיק את ההשקעה בתוכנית "בתי ספר מנגנים", גם ביישובים בנגב, בהם פועלת התוכנית בכ-40 בתי ספר. ל"שבע" נמסר, שהמשרד משקיע בשנת הלימודית הנוכחית בתוכנית כ-8 מיליון שקלים (גידול של כ-43 אחוזים, שיאפשר הצטרפות של עוד 30 רשויות מקומיות, מחציתם מהמגזר הערבי ומתן מענה לכ-17 אלף תלמידים ב-296 מוסדות חינוך), ומרחיב את פריסתה בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים. השנה, הגיעה התוכנית לבאר שבע (370 תלמידים בבתי הספר "נתיבות יורם" ו"מצפה" ו"היובל"), ירוחם (84), מרחבים (148 בבית הספר "מבועים"), אלקסום (99), שגב שלום (100) ותל שבע (108).

במשרד החינוך טוענים, ש"מדובר במהלך חיוני וחשוב, שיוצא במסגרת התוכנית הלאומית לקידום לימודי האומנויות, בדגש על מקצועות המוזיקה, מתוך הכרה במשקלה הסגולי של המוזיקה בעיצוב החינוך וחיי התרבות של התלמיד". בנוסף, "הודות להרחבה התקציבית, לראשונה יפוצלו כיתות היסודי לקבוצות למידה קטנות יותר (3 – 5 תלמידים), ויוקדמו לימודי הנגינה לכיתות ב'. לצד אלה, יאפשר התקצוב גם ערוצים חדשים לפיתוח קול במסגרת המקהלות ושימוש בשירותיו של פסנתרן מלווה בפעילויות המקהלה".

שר החינוך בנט: "נדאג שאת המנגינה הזאת אי אפשר יהיה להפסיק".

שר החינוך, נפתלי בנט: "מוזיקה היא 1 מהערוצים החשובים ביותר בתרבות, הישראלית ובכלל; היא יוצרת חוויה, זיכרון ומשמעות. כשר החינוך של כל ילדי ישראל, אני רוצה לתת הזדמנות לכל תלמידה ותלמיד לפתח את הכישרון המיוחד להם באיזה תחום שיבחרו, באומנות, במדעים, בספורט וכמובן גם במוזיקה. בתוכנית החדשה לחיזוק והרחבת בתי ספר המנגנים, נוסיף כ-8 מיליון שקלים, ונדאג שאת המנגינה הזאת אי אפשר יהיה להפסיק. בקבוצות לימוד קטנות יותר, עם תוכניות לימוד חדשות ובהוספת רשויות ומגזרים חדשים, יותר ויותר ילדים יוכלו להשתתף ולממש את הכישרון שלהם. ההשקעה בחינוך מוזיקלי היום תצמיח את המוזיקאים של מחר, ותציב את ישראל במרכז פס הקול העולמי".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "לצד קידום המקצועות המדעיים, אנחנו רואים בהעצמת לימודי האומנויות מקום מרכזי בטיפוח דמותו של הבוגר. לאור זאת, יצאנו לדרך עם תוכנית חומש בתחום לימודי המוזיקה, כאשר אנו שואפים להרחיב יותר ויותר את בתי הספר המנגנים, תוך שימת דגש על יישובים מעשירוני טיפוח נמוכים, במטרה ליצור שוויון הזדמנויות. השנה, הגדלנו את תקציב בתי הספר המנגנים בשיעור של 43 אחוזים, צירפנו 30 רשויות חדשות, וסיפקנו מענה נוסף לכ-17 אלף תלמידים. נמשיך לפעול במלוא המרץ לקידום המצוינות של התלמידים, גם בתחום שכה חשוב בעולם החברתי שלנו, תחום המוזיקה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה