חדשות

החברה להגנת הטבע בעד שדה תעופה בינלאומי בנבטים

חדשות13 בדצמבר 2018    3 דקות
1

נמשך שטף הגופים והאישים, התומכים באופציה הדרומית של שדה התעופה הבינלאומי השני למדינה. מוביל המיזם מטעם עיריית באר שבע, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על: "הזדמנות נדירה לקדם פרויקט לאומי חשוב למיצוב הנגב כחלק מרכזי במדינת ישראל"

החברה להגנת הטבע בעד שדה תעופה בינלאומי בנבטים
הדמיית שדה התעופה בנבטים | הדמיה: לשכת דובר עיריית דימונה

אחרי ששר האוצר משה כחלון, ויו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה זאב ביילסקי, הביעו באחרונה, תמיכה במאבק להקמת שדה תעופה בינלאומי שני למדינה בנבטים, החברה להגנת הטבע מצטרפת גם היא לתומכים במיזם.

היינו כחולמים. כך זה יכול להיראות | סרטון: באדיבות עיריית באר שבע

 

ל"שבע" נמסר, שבמסמך עמדת החברה שהועבר למטה המאבק המשותף לרשויות בצפון ובדרום לבקשת מועצת הנגב, צוין מבחינת החלופות שערכה החברה להגנת הטבע, ש"כלכלית חברתית חלופת נבטים מהווה הזדמנות להביא לקפיצת מדרגה בפיתוח הכלכלי של מרחב צפון הנגב והעיר באר שבע כמטרופולין, ובכך להביא לתוספת תעסוקה באזור זה".

בנוסף, באשר לזמינות ועלויות הקמה, "לחלופת נבטים ישנו יתרון, שכן מדובר על שדה קיים החולש על שטח גדול, שכולל מבנים ומסלול סלול, המתאימים לשימוש לטיסות בינלאומיות, שכן למטרה זו הוא נבנה ונקבע ככזה בתמ"א 15, זאת בעוד חלופת רמת דוד תדרוש התאמות רבות וככל הנראה גם חריגה מעבר לגדר הבסיס הקיים".

מההיבט של שטחים פתוחים ושמירת הטבע והאקולוגיה, "באתר נבטים מדובר על שדה במרחב של מתקן קיים, המחובר לתשתיות, ושערוך במידה רבה לקבל שדה בינלאומי, ולכן צפויה פגיעה פחותה בטבע. אתר רמת דוד, מנגד, אומנם מתבסס על הבסיס הצבאי, אך הוא יצריך פיתוח משמעותי ביחס לבסיס הקיים ופריסת תשתיות תחבורה, במטרה לחבר את האתר למערכת הארצית. פיתוח זה ישפיע לרעה גם על החקלאות הענפה, שמאפיינת את העמק (עמק יזרעאל – י.ס.ד). חשש נוסף נובע מכך שאתר רמת דוד מאופיין בפעילות רבה של בעלי כנף, והקמת שדה התעופה תוביל לפגיעה באתרים מושכי ציפורים, בשל ייבוש מאגרים קיימים. הפעילות הרבה של בעלי כנף אף מהווה סכנה לבטיחות טיסה, בשל סכנת התנגשות".

גם בהיבט הציבורי, "עולה תמיכה נרחבת בחלופת נבטים, הן בקרב הרשויות בצפון והן בקרב הרשויות בדרום והן בקרב התושבים בשני מרחבים אלה".

לסיכום, ציינו בחברה, ש""בחינת החלופות לשדה התעופה המשלים מורכבת מנושאים רבים, ובהם גם ההשלכות הסביבתיות. ברור, שלהקמת שדה תעופה תהיה השלכה על המערכות הטבעיות הסובבות בשתי החלופות, אך בשל אופי המרחב ואיכות והיקף התשתיות הקיימות, עולה בבירור ההעדפה לאתר נבטים. לחלופת נבטים יתרונות רבים ובולטים בהיבטים הכלכליים, החברתיים והציבוריים. מדובר בפרויקט לאומי חשוב ביותר, שלמיקומו שיקולים רבים, ואין לתת לשיקול אחד להכריע כנגד כל שאר השיקולים, המצביעים באופן מובהק לטובת חלופת נבטים".

מוביל המיזם מטעם עיריית באר שבע, מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק ההנדסה טל אל על, המייצג את השלטון המקומי בוועדת העורכים לתכנון שדה התעופה בנבטים: "הקמת שדה התעופה המשלים בנבטים זו הזדמנות נדירה לקדם פרויקט לאומי חשוב למיצוב הנגב כחלק מרכזי במדינת ישראל, פרויקט שיהווה עוגן מרכזי לפיתוחו. מדובר בכ-10,000 מקומות עבודה ישירים ועקיפים בנגב, לצד פיתוח כלכלי ותיירותי חשוב. הנגב, המהווה מעל 60 אחוז משטחה של מדינת ישראל, הוא עתיד המדינה. הודות למאמצי מטה המאבק המשותף לנו עם הצפון ופעילותה האינטנסיבית של מועצת הנגב, קביעת עמדתה של החברה להגנת הטבע ושאר הגופים 'הירוקים' היא משמעותית להצלחת הקמת שדה תעופה אזרחי בינלאומי בנבטים".

כתבות נוספות בחדשות

0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת
0

עוצמה נשית בחזית ובעורף

מאות השתתפו באירוע הצדעה לנשים שהתקיים בבאר שבע

חדשות21 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • צחיק
    שדה תעופה שני לנתב"ג - בנבטים!

    כווול הנתיבים הלאומיים מובילים "לנבטים"!