חדשות

פרסום ראשון: השוק הבדואי חוזר לבאר שבע

חדשות13 בדצמבר 2018    2 דקות
1

העירייה הקצתה תקציב לתכנון מרכז ירידים במתחם השוק הבדואי, שיכלול גם מלונאות ונופש

פרסום ראשון: השוק הבדואי חוזר לבאר שבע
גרסתו הקודמת. השוק הבדואי | צילום: "שבע"

כשנה ו-10 חודשים לאחר החלטתה של עיריית באר שבע לסגור את השוק הבדואי בעיר, יוצאת העירייה לתכנון שוק בדואי חדש, שיהיה חלק ממתחם של מרכז ירידים, כולל מלונאות ונופש.

כזכור, בגיליון "שבע" מספר 2324 מה-23.2.2017, פרסמנו (תחת הכותרת "השוק הבדואי עובר מבאר שבע לרהט"), שבעקבות החלטת ראש העירייה רוביק דנילוביץ', וצמרת הרשות הנבחרת והפקידותית, לסגור את השוק בבירת הנגב, אמר ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאווי ל"שבע": "בתוך חודשיים, נפעיל את השוק הבדואי ליד אזור התעשייה 'עידן הנגב'"

השוק הבדואי נחשב שנים רבות לאחד מסמליה הגדולים של באר שבע המתחדשת, אך שנים ארוכות לפני סגירתו אופיו המיוחד והאותנטי השתנה, והוא הפך למעין "שוק רמלה לוד". בתגובה לפניית עיתון "שבע" בעניין, הודיע דובר העירייה אמנון יוסף, בין היתר, ש"בין מכלול השיקולים לסגירת השוק ניצבת העובדה, שבשנים האחרונות חדל השוק מלהיות אותנטי או ייחודי. אין מדובר בשוק בדואי מסורתי וססגוני כבעבר, אלא בשוק שפעילותו מתבצעת בערים רבות אחרות ברחבי הארץ. כמו כן, יסייע המהלך בחיזוק השוק העירוני, שעובר תהליך יסודי לחידושו בהשקעה מתוכננת של עשרות מיליוני שקלים", במטרה "להפכו לאטרקציה תיירותית ייחודית, כאשר מרבית הסוחרים בשוק העירוני הינם תושבי העיר. המתחם, ששירת את השוק הבדואי עד כה, מיועד לטובת פעילויות תיירות, תרבות ופנאי, הנבחנות בימים אלה, בין היתר גם לטובת השלמת הפעילות בפארק נחל באר שבע".

ואכן, ועדת הכספים העירונית אישרה, בישיבתה הראשונה בקדנציה הנוכחית (ב-26.11 האחרון), קבלת מענק מרשות מקרקעי ישראל בסך 326,388 שקלים עבור תכנון מרכז ירידים (השוק הבדואי).

בתגובה לפניית "שבע" לקבלת פרטים בעניין, מסר דובר הרשות ש"מדובר ביוזמה משותפת של עיריית באר שבע ורמ"י (רשות מקרקעי ישראל) לקדם תכנון למרכז ירידים במתחם השוק הבדואי. כפי שציינתי, לעת עתה, מדובר בתכנון סטטוטורי בלבד, על כן אין עדיין מועד להקמת הפרויקט. לפי הפרוגרמה הראשונית, המרכז ישתרע על כ-15 אלף מ"ר בנייה, ויכלול מרכז ירידים, מסחר, מלונאות, נופש וספורט וכן לשימושים ציבוריים נוספים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזה כיף לחזור למקורות.