חדשות

מלון על הים, במרחק נסיעה מבאר שבע…

חדשות25 בנובמבר 2018    4 דקות
0

לראשונה בישראל: קניון ומלונות על המים בבקעת ים המלח

מלון על הים, במרחק נסיעה מבאר שבע…
על הים. הנחת אבן הפינה | צילום: מיקי לנגנטל

לחופו של אחד מפלאי הטבע הידועים בעולם ואל מול נופי מדבר וים קסומים, הממגנטים אליהם יותר ממיליון תיירים ומטיילים מדי שנה, מקדם משרד התיירות באמצעות חל"י (החברה הממשלתית להגנות ים המלח), זרוע הביצוע שלו באזור, את מתחם התיירות בקעת ים המלח (DEAD SEA VALLEY). ל"שבע" נמסר, שמתחם התיירות צפוי להכפיל את מספר חדרי המלון באזור, ולהציע רף חדש של חוויית אירוח ומשיכה לתיירות בינלאומית ומקומית, בהשקעה של כמיליארד שקלים.

בשבוע שעבר, חנך שר התיירות יריב לוין, את הקניון החדש (DEAD SEA MALL), שנפתח בסמוך למלונות ולחופי ים המלח המחודשים. לצידו, גזרו את הסרט בפתח הקניון החדש, ראש המועצה האזורית תמר דב ליטבינוף, מנכ"ל חל"י שימי דניאל, והיזם העומד בראש חברת "ברקליס" מוטי גרין. הקניון הראשון באזור משתרע על פני שתי קומות מסחר, בשטח של כ-12אלף מ"ר, ומונה כ-100 חנויות, ובהן הרשתות המובילותBOSS, ARMANI EXCHANGE, COLUMBIA PANDORA, TIMBERLAND ,CK, TOMMY HILFIGER,  ו-PAUL & SHARK.

בשורה כלכלית. חנוכת המלון | צילום: מיקי לנגנטל

קניון ים המלח הינו קניון ללא מע"מ (Tax free) לתיירים מחו"ל, ויהיה הקניון היחיד בישראל (מחוץ לשטחה של אילת), שיאפשר למכור לתיירים פריטים ומוצרים בהנחות המע"מ, ולקבל החזר מס בתחנה ייעודית, שהוקמה בתוך הקניון. לצד הפיתוח האזורי המואץ, שמוביל משרד התיירות, צפוי הקניון גם להגדיל את מספר המועסקים באזור, וליצור משרות חדשות ואטרקטיביות.

בהמשך, הניח שר התיירות את אבן הפינה למלון הראשון בישראל, שייבנה על המים, בחלקו הדרומי של עין בוקק. כשהם מוקפים במי ים המלח, יצקו השר לוין, ראש המועצה ומנכ"ל חל"י את אבן הפינה למתחם המלונות על המים, שישווק בשבועות הקרובים. במקביל לשדרוג התשתיות המאסיבי, שנעשה בים המלח במהלך השנים האחרונות, כולל המיזם המדובר (שתוכנן בידי האדריכל הבינלאומי משה ספדיה), צפוי המלון להציע רף חדש של חוויית אירוח; מתחם התיירות אמור לכלול כ-15 בתי מלון (3 מתוכם על המים), בהיקף כולל של עד 5,000 חדרים, שכ-3,500 מהם יהיו בחלק החדש של המתחם (אזור הביניים שבין עין בוקק לחמי זוהר) וכ-1,500 באזורים הקיימים של המתחם, אתרי ספא ומרפא ברמה עולמית, מתחמי פנאי, מרכז מבקרים ומידע, מרכז רב תכליתי, מרכז מסחר ובידור וטיילת מטופחת, שתחבר בין המלונות ומרכזי הפנאי והבילוי השונים.

"אירוע מכונן"

רק באחרונה, הוכרז הזוכה במגרשים הראשונים למלונות (100, 101), חברת "אלעד מלונות". יתר המגרשים המיועדים למלונאות, מסחר, בילוי ובידור, ישווקו בשבועות הקרובים למשקיעים במתחם התיירות, ויינתנו תמריצים והטבות משמעותיים, שיגדילו את אטרקטיביות ההשקעה במתחם הייחודי. בהתאם להחלטת הממשלה, יכין משרד התיירות באמצעות חל"י עבור רשות מקרקעי ישראל, את תיקי שיווק המגרשים במתחם התיירות ליזמים.

חל"י תבצע את פיתוח המגרשים ומסירתם ליזמים, תלווה את הקמת המתחם כולו, ותסייע ליזמים ולמשקיעים בכל שלבי ההקמה ואף לאחר מכן, בכל ההיבטים הדרושים ומול כל הרשויות והגורמים הרלוונטיים (מוסדות תכנון ורישוי, משרדי ממשלה וכדומה), במטרה לאפשר הקמה מוצלחת ומהירה של הפרויקט על מרכיביו השונים.

רוצים מלון על הים, במרחק נסיעה מבירת הנגב? קיבלתם…

לוין: "עם שבירת השיאים בכניסת תיירים לישראל, אנו ממשיכים במהפכת התיירות בים המלח ובמינופו כיעד תיירות אטרקטיבי וחדיש בקנה מידה בינלאומי, וזאת לאור הגידול המשמעותי במספר התיירים, המגיעים לישראל. אני מברך על תחילת תהליך בניית מאות חדרים חדשים בים המלח, לראשונה מזה שנים. יחד עם הטיילת שכבר הושקה וקניון חדש שיכניס גיוון נוסף למתחם, אנחנו עתידים לראות תנופה אמיתית במתחם, שתתרום לתעסוקה ולכלכלה באזור".

ליטבינוף: "זהו יום חג לארץ ים המלח; המועצה מארחת כ-2.5 מיליון תיירים מהארץ ומהעולם בשנה. פתיחתו של הקניון והיציאה לדרך של הקמת מתחם התיירות החדש הן בשורה, שתביא להמשך התפתחות התשתיות התיירותיות ולעלייה במספר הבאים לנפוש וליהנות בסביבה הנפלאה של ים המלח. אנו ממשיכים בתנופת פיתוח האזור גם בתחומים נוספים, ואשמח לראות את כולם לוקחים חלק במרוץ ים המלח ב-1.2.19".

שימי דניאל: "מדובר באירוע מכונן ומחולל שינוי אזורי; עם סיום עבודות התשתית ואחרי ההשקעות הרבות שביצענו באזור בשנים האחרונות, אנחנו עומדים בפני השלב הראשון של הרחבת מתחם המלונאות באזור ב-30 השנה האחרונות. אנו מאמינים, שפתיחת הקניון לצד הפיתוח האזורי המאסיבי תזמין התעניינות רבה מצד משקיעים ויזמים בינלאומיים, המאמינים באזור הייחודי הזה".

ולסיום, עו"ד חגי אדורם, נציג חברת "ברקליס": "קניון ים המלח הינו פרויקט מסחרי מהמקוריים והיוקרתיים, שהוקמו אי פעם בישראל; מעבר לאדריכלות יוצאת הדופן, המתכתבת עם סביבת ים המלח, שהוכרז כאחד מ-8 פלאי תבל, נבחר תמהיל חנויות יוקרתי במיוחד, הכולל את הרשתות הידועות והמובילות בעולם, כדי שניתן יהיה לשרת באופן המיטבי את הציבור".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה