חדשות

שבירת קרסול בקורס פרטי הוכרה כתאונת עבודה

חדשות11 באוקטובר 2018    2 דקות
0

המוסד לביטוח לאומי הכיר בתאונה של מנהלת חשבונות דימונאית, שנפלה במהלך מבחן ההסמכה שלה לקורס שלקחה, וגם כחודשיים לאחר מכן…

שבירת קרסול בקורס פרטי הוכרה כתאונת עבודה
ביטוח לאומי | צילום אילוסטרציה: אריק סולטן מעריב

המוסד לביטוח לאומי הכיר, באחרונה, בשבירת קרסול של ר', מנהלת חשבונות דימונאית, שנפלה במהלך מבחן ההסמכה שעשתה במסגרת קורס פרטי (שלקחה על חשבונה, שלא במסגרת העבודה), כתאונת עבודה. ל"שבע" נמסר, שכחודשיים אחרי הנפילה, לאחר שהסירה את הגבס מהקרסול הימני, נפלה ר' ברחוב, שברה את הברך השמאלית שלה, ונזקקה לניתוח. גם פגיעה זו הוכרה, באופן חריג, כפגיעה בעבודה.

פרטים אלו מופיעים בתביעה, שהגישה מנהלת החשבונות בת ה-35 נגד הביטוח הלאומי בבאר שבע, באמצעות עו"ד אלי דמרי, העוסק בדיני עבודה ובתביעות נגד המוסד. בתביעה נרשם, שר' החליטה ללמוד על חשבונה וזמנה הפרטי, קורס בהנהלת חשבונות, שהתקיים בשעות הערב. היא נרשמה לקורס על דעת עצמה, מתוך כוונה שהדבר יסייע בידה להתקדם במקום העבודה שלה. הלימודים גם לא נדרשו בידי המעסיק, והוא גם לא מימן אותם ואף לא את עלות הנסיעות לקורס.

בסוף דצמבר 2017, התקיים ב"בנייני האומה" בירושלים המבחן המסכם של הקורס, ובסיום הבחינה החליקה ר' במדרגות, ועיקמה את רגלה. בדיעבד, התברר שהיא שברה את הקרסול. מנהלת החשבונות נותחה בבית החולים "סורוקה", ובוצע לה קיבוע לקרסול שהושם בגבס. כאמור, כחודשיים לאחר מכן, שעות אחדות לאחר הסרת הגבס בבית החולים, היא נפלה שוב בעת שצעדה עם בעלה ברחוב, ושברה את ברכה השמאלית. ר' חזרה ל"סורוקה", ועברה ניתוח לאיחוי השבר בברך.

עו"ד אלי דמרי. "הצלחנו להוכיח שביום התאונה, בזמן הבחינה, לא נוכה משכרה תשלום עבור אותו היום"… | צילום: shlumpi-studio

מנהלת החשבונות הצהירה בפני ועדה רפואית של הביטוח הלאומי, שבעקבות שתי התאונות, היא מוגבלת בתנועותיה בבית בחיי היומיום, מתקשה לטפל בילדיה, ומגלה קושי בעלייה וירידה במדרגות. בנוסף, ר' לא ישנה בלילות, לוקחת משככי כאבים על בסיס קבוע, וסובלת מאיבוד שיווי המשקל. בעקבות זאת, קבעו רופאי הוועדה הרפואית של המוסד, באופן נדיר, נכות בשיעור של 28 אחוזים לצמיתות למנהלת החשבונות, בגין השפעה על כושר התנועה בברך, הגבלה ניכרת בתנועות הקרסול וצלקות הניתוחים. שיעור הנכות הוא רטרואקטיבי מיום הפגיעה בקרסול, מה שמזכה את ר' בתשלומים חודשיים, המסתכמים במאות אלפי שקלים במצטבר.

עו"ד דמרי: "היה קושי ממשי להוכיח זיקה בין הפגיעה ובין העבודה, שכן אין כל קשר בין המבחן, הקורס והפגיע,ה למקום העבודה. לאחר שפקידי הביטוח הלאומי לא הסכימו להכיר בשתי התאונות כתאונות עבודה, הצלחנו להוכיח שביום התאונה, בזמן הבחינה, לא נוכה משכרה תשלום עבור אותו היום. הקושי הגדול עוד יותר היה להכיר בפגיעה בברך, שלכאורה הייתה מנותקת לחלוטין מהאירוע התאונתי, אבל גם את המשוכה הזו צלחנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה