חדשות

התאבדות שנייה בתוך כחודשיים של רופא בכיר מ"סורוקה"

חדשות17 בספטמבר 2018    2 דקות
1

מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר אבי שמעוני, שם קץ לחייו בירייה בראשו, לאחר שבתחילת יולי התאבד מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ואסתטית במוסד

התאבדות שנייה בתוך כחודשיים של רופא בכיר מ"סורוקה"
ד"ר אבי שמעוני. "המומים וכואבים" | צילום: דוברות "סורוקה"

כחודשיים וחצי לאחר התאבדותו של מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית ואסתטית בבית החולים "סורוקה", ד"ר אלכס ברזובסקי, שם אתמול, קץ לחייו (בירייה בראשו) רופא בכיר נוסף ב"סורוקה", ד"ר אבי שמעוני, המשמש מהשנה, כמנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים.

כזכור, הכו בזמנו נסיבות מותו של ד"ר ברזובסקי (תושב עומר, דמות מוכרת בקהילה הרפואית ומומחה בעל שם גם ברפואה הפרטית), בתדהמה את עולם הרפואה הישראלי ואת הקולגות שלו. בהמשך, התברר שהוא הותיר מכתב האשמה חמור נגד ההסתדרות הרפואית, שבמרכזו טענה להפעלת לחצים כבדים על מחלקתו.

גם ביחידה החשובה, אותה ניהל ד"ר שמעוני שהתאבד אתמול (ושימש גם כ​מרצה בכיר בפקולטה למדעי הבריאות שבאוניברסיטת בן גוריון), נרשמו לחצים, כאשר באתר "שבע" פורסמו, במרץ השנה, דברים שאמר שמעוני, בהרצאה שנתן במסגרת "המועדון" של ארגון הקבלנים בנגב, לפיהם עומדות לרשותו 22 מיטות אשפוז בלבד (במקום 60 מיטות נדרשות, כלומר ביחידה ישנן רק כשליש מהמיטות שיש בהן צורך): "עומדות לרשותי 9 מיטות לטיפול נמרץ לב ועוד 13 מיטות לחולי לב קלים יותר. כאשר יש לי רק 22 מיטות, זה גורם לי להיות בררן בחולים, ולהחליט מי לא יאושפז. אני פועל בהתאם למצפון המקצועי שלי. אנו זקוקים ל-60 מיטות אשפוז, ולצורך זה יש להקים בניין חדש בעלות של 25 מיליון דולר, כאשר המשמעות היא גיוס תרומות משמעותי". הוא גם הוסיף, שבקטגוריה של מספר מיטות למאה אלף תושבים, זוכים תושבי הדרום רק ל-4.6 מיטות אשפוז, כאשר בחיפה יש 12.33 מיטות אשפוז למאה אלף נפש, בירושלים 13.67 ובתל אביב 7.5.

לפי אתר "סורוקה", למד המנוח רפואה באב"ג (בין 1994 ל-2002). בין 2002 ל-2006 עבר התמחות ברפואה פנימית בבית החולים, ובין 2007 ל-2009 התמחה בקרדיולוגיה באותו מוסד. בין 2012 ל-2015 שימש כרופא בכיר במערך הקרדיולוגי ב"סורוקה", מ-2015 כיהן כמ"מ מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, וכאמור השנה הוא החל לנהל את היחידה.

מדוברות "סורוקה" נמסר, שהנהלת בית החולים "ועובדיו המומים וכואבים את פטירתו בטרם עת של ד"ר אבי שמעוני ז"ל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב. ד"ר שמעוני, בוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון, החל את דרכו ב'סורוקה' ב-2002, התמחה ברפואה פנימית, ובהמשך בקרדיולוגיה, יצא להתמחות על באקו-קרדיוגרפיה במונטריאול, ומ-2015 מנהל את היחידה לטיפול נמרץ לב. היה חבר במספר ועדות חיוניות" בבית החולים: "ועדת תרופות, ועדת החייאה וועדת הלסינקי. היה פעיל במחקר ובהוראה, והיה מוערך מאד בידי מטופליו, תלמידיו, עמיתיו והנהלת המוסד. אנו משתתפים בצערה העמוק של המשפחה, ומחבקים את צוות היחידה לטיפול נמרץ לב והמערך הקרדיולוגי".

כתבות נוספות בחדשות

0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת
0

בחירות 2024 יצאו לדרך

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אורית
    עצוב נורא. מזעזע. להקים מיד ועדת חקירה

    להקים ועדת חקירה ומיד. אחריות של משרד הבריאות ושל הממשלה כלה. לא רק למותם המזעזע והכל כל עצוב של שני הרופאים המסורים אלא גם למותם של רבים אחרים שלא קבלו את הטיפול הראוי. מזעזע. רופאים שלמדו ועבדו קשה כל חייהם והקדישו את חייהם למקצוע. כל כך עצוב גם עליהם וגם על המשפחות שלהם. סדר העדיפויות וחלוקת המשאבים במדינה תמוה.