חדשות

70 לחטיבת "גולני", גם לבוגריה מהנגב

חדשות20 באוגוסט 2018    2 דקות
0

חטיבת "גולני" חוגגת בימים אלה, שבעה עשורים של "גבורה, אחוות לוחמים וניצחון הרוח"

70 לחטיבת "גולני", גם לבוגריה מהנגב
גולני | צילום: דובר צה"ל

מדובר בעצרת ענק חגיגית (וחינמית, הכרוכה בהרשמה – פרטים בהמשך…), בהפקת החטיבה ובהשתתפות לוחמי החטיבה הסדירה, בוגרי החטיבה מיום היווסדה, מפקדים ואנשי מילואים לדורותיהם, משפחות שכולות ופצועי "גולני", שיתקיים ביום חמישי הבא, ה-30 בחודש, באמפי כרמיאל.

את הערב יובילו  מח"ט גולני אל"מ שי קלפר, ועמותת "חטיבת 'גולני'", והוא ייערך כאמור, גם בנוכחות מפקדים בכירים בעבר ובהווה. במהלך האירוע, יופיעו הזמר ישי לוי ולהקתו, ואת הערב ינחה שדר הרדיו והטלוויזיה הידוע ירון אילן.

סיפורה של החטיבה שזור בסיפורה של המדינה; חטיבת "גולני", חטיבת הכומתה החומה האגדית, היא חטיבת חיל הרגלים הסדירה היחידה, הפועלת ברציפות עוד לפני קום המדינה, החל מהקמת צה"ל בפברואר 1948. החטיבה השתתפה בכל המלחמות ובלא מעט מבצעים, כשמספר לא מבוטל של אלופים ורמטכ"לים צמחו משורותיה.

עצרת "גולני", שתתקיים בחסות עיריית כרמיאל, אמורה לגלם ברוחה את מהותה, ייחודיותה ועוצמתה של החטיבה, בפרספקטיבה של קרבות "גולני" בשבעת העשורים האחרונים, סיפורי גבורה העוברים מדור לדור, זיכרון החללים כחלק ממורשת החטיבה, מפגש עם דור לוחמי תש"ח וחטיבת "גולני" מודל 2018 הדור הבא. החטיבה היא קודם כל משפחת לוחמים אחת גדולה, משפחה שהולכת ומתרחבת לאורך השנים. "גולני" נחקקת בנשמה של כל מי שכף רגלו דרכה בחטיבה, של כל מי שחווה טירונות בבזק או בשטח 100, של כל מי שעבר דרך ירוחם ועשה שם קורס מפקדים, כל מי שעבר ב"גולני", ודבקה בו רוח החטיבה, היא תישאר לעולם חלק ממנו. חטיבת "גולני" היא סוג של שיקוף ומראה של החברה הישראלית; מי שהיה ב"גולני", לעולם יישאר גולנצ'יק/ית בלב ובנשמה.

אל"מ קלפר: "לוחמי ומפקדי חטיבת 'גולני' לדורותיהם, אני קורא לכם לקחת חלק בחגיגות ה-70 שנה להקמתה של החטיבה מספר אחת, חטיבת 'גולני'. עצרת זו היא מפגש דורות של לוחמים, מפקדים ואחים לנשק; כולנו חלק ממורשת מפוארת של רוח לחימה וניצחון. כולנו חלק ממשפחת 'גולני'. כל מי שמפעמת בו רוח 'גולני' מאז ועד היום, מוזמן להשתתף באירוע של מורשת, גבורה, זיכרון ואחוות לוחמים. מצפים לראותכם".

להרשמה לאירוע 

כתבות נוספות בחדשות

0

המורשת של בכור

אימו של בכור סויד ז"ל, בוגר מגמת אדריכלות נוף בבית הספר לעיצוב במכללה הטכנולוגית ב"ש שנרצח בשבעה באוקטובר, קיבלה בטקס מרגש את הדיפלומה של בנה

חדשות10 במרץ 2024    4 דקות
0

מעל ל3000 שוטרים יאבטחו את הבחירות במחוז...

המחוז הדרומי של משטרת ישראל השלים את ההערכותו לבחירות המקומיות ושוטרי המחוז החלו לפעול בכדי לאפשר קיום בחירות תקין

חדשות27 בפברואר 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה