חדשות

פרופ' דניאל חיימוביץ נבחר לנשיא אב"ג

חדשות14 באוגוסט 2018    2 דקות
0

הוועד המנהל אישר את המלצתה של ועדת החיפוש לנשיא לגבי דיקן הפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז באוניברסיטת תל אביב

פרופ' דניאל חיימוביץ נבחר לנשיא אב"ג
פרופ' דניאל חיימוביץ. הנשיא השביעי | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן -גוריון

הוועד המנהל של אוניברסיטת בן גוריון אישר, היום, את המלצתה של ועדת החיפוש לנשיא (בראשות עו"ד אשר חלד) לבחור בדיקן הפקולטה למדעי החיים ע"ש ג'ורג' ס. וייז באוניברסיטת תל אביב, פרופ' דניאל חיימוביץ, לנשיא הבא של אב"ג.

ל"שבע" נמסר, שפרופ' חיימוביץ ייכנס לתפקיד בתחילת 2019, במקומה של הנשיאה היוצאת של האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, שהשלימה 3 קדנציות בתפקיד (12 שנים). חיימוביץ יהיה הנשיא השביעי של אב"ג.

עו"ד חלד ציין, שלדעת חברי ועדת החיפוש, ניחן פרופ' חיימוביץ ביכולת להנהיג את האוניברסיטה, תוך יצירת שיתופי פעולה נדרשים וראויים עם גורמי פנים וחוץ גם יחד. הוועדה התרשמה, שהוא בעל מעמד אקדמי מוכר ומוערך, בארץ ובעולם; יש לו כושר מנהיגות, חזון ויכולת להוביל תהליכי שינוי ופיתוח מהותיים, ביחד עם ניסיון ניהולי מוכח במערכות אקדמיות; לחיימוביץ יש גם היכרות מעמיקה עם מערכת ההשכלה הגבוהה וכיווני הפיתוח האקדמי בישראל ובחו"ל.

פרופ' כרמי אמרה: "הייתה לי זכות גדולה לכהן כנשיאה של המוסד הנפלא הזה במשך 12 שנים מאתגרות, ואני גאה מאוד בהישגים אליהם הגענו. אני סמוכה ובטוחה, שפרופ' חיימוביץ ימשיך לקדם הישגים אלה, ויוביל את האוניברסיטה להישגים מרשימים חדשים".

בדברים שנשא בפני הוועד המנהל, הציג חיימוביץ מקצת מחזונו: "אוניברסיטת בן גוריון נמצאת היום בעמדה ייחודית לתפיסת תפקיד מוביל ברמה הלאומית והבינלאומית. האוניברסיטה כוללת זה מכבר, תחומים אקדמיים מגוונים, לאחר שפיתחה את התחומים של מדעי הטבע, מדעי הרוח והחברה והתוכניות המקצועיות כאחד, והצליחה למשוך חוקרים מצוינים, כדי להתחיל בה את הקריירה האקדמית שלהם. הקמפוס המודרני, שצפוי להתרחב לקמפוס הצפוני, ביחד עם פארק ההיי-טק החדש, פותחים הזדמנויות לחדשנות ולאינטראקציה עם חברות, שבעבר ניתן היה רק לחלום עליהן".

פרופ' חיימוביץ הוסיף על חזונו את המיקוד, "במצוינות וחדשנות בשלושת עמודי התווך, המגדירים את הוויית אבג: מחקר, אקדמיה ומעורבות חברתית. שלושת עמודי התווך הללו חייבים להיות מושפעים מהייעוד של האוניברסיטה, שלתפישתי טבוע בשמה".

חיימוביץ, יליד מדינת פנסילבניה ארה"ב, למד באוניברסיטת קולומביה ובארץ באוניברסיטה העברית בירושלים, שם קיבל את הדוקטורט שלו בגנטיקה. כחבר סגל אקדמי באוניברסיטת תל אביב, הוא זכה במלגת אלון היוקרתית, המוענקת לחוקרים צעירים מצטיינים בידי המועצה להשכלה גבוהה.

במהלך הקריירה המדעית שלו, פרסם פרופ' חיימוביץ מאמרים בתחומי חקר הביולוגיה ההתפתחותית, ביולוגיה חישובית ומדעי הצמח, וייסד את התוכנית לאבטחת מזון באוניברסיטת תל אביב. חיימוביץ הוא מחברו של ספר המדע הפופולארי "צמח: מה הוא יודע", שיצא לאור ב-2012, תורגם ל-18 שפות, וזכה לחשיפה עולמית. הוא מוכר כיום כפעיל ציבורי בינלאומי לקידום המחקר במדעי הצמח ותרומתו להאכלת אוכלוסיית העולם ההולכת וגדלה, ומשמש כחבר מערכת בכמה מכתבי העת המדעיים החשובים בתחומו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה