חדשות

פיתוח מקומי

חדשות14 באוגוסט 2018    דקה אחת
0

לראשונה: החברה הכלכלית מיתר תהיה החברה המפתחת של השכונה החדשה ביישוב הווילות היוקרתי

פיתוח מקומי
"שינוי מגמה משמעותי ביותר". מיתר | צילום אוויר: אבי קלבו

החברה הכלכלית של מיתר תהיה החברה המפתחת בשכונת הבנים הממשיכים, שתיבנה מדרום ליישוב, והיא זו שתעסיק את קבלני הביצוע. ל"שבע" נמסר, שמדובר בקפיצת מדרגה למיתר ובהצטרפות לקבוצה מצומצמת של רשויות מפותחות וחזקות, העובדות בצורה זו.

השכונה העתידית נמצאת כבר בשלבי תכנון, וכעת עומדת המועצה לפני פיתוח הקרקע לשכונה. בשל חשיבותה לתושבים וליישוב עצמו, החליטו במועצה בראשות אבנר בן גרא לקחת על עצמם את האחריות לפיתוח, במקום הרשות למקרקעי ישראל (רמ"י).

במועצת מיתר ובחברה הכלכלית של היישוב מאמינים, שפיתוחה העצמי של השכונה יעשיר את קופת המועצה, וישפר את דרכי ההתנהלות מול הרוכשים והתושבים הקיימים. בנוסף נמסר מהחברה הכלכלית, שבניית התשתיות תתקיים עוד לפני כלל ה-"80 אחוז אכלוס", הנהוג אצל רמ"י וחברות אחרות, כדי שהרוכשים שיעברו לגור בשכונה יקבלו מדרכות, כבישים ועמודי תאורה עוד לפני שכל הבתים יוקמו.

"זהו שינוי מגמה משמעותי ביותר, המקנה למועצה את הכוח לשלוט על השכונות שבאחריותה", ציין מנכ"ל החברה הכלכלית מיתר, ציון אלמלם. "הפעלנו סעיף בחוק המקנה זכות פיתוח למועצה. הקמנו צוות של יועצים ועורכי דין מומחים. הוצאנו מכרז לחברה מנהלת. ובשבועות הקרובים תיבחר החברה לניהול הפרויקט מטעמנו. אנו מאמינים, שניהול עצמאי שלנו ייתן מענה מהיר לרוכשים ולבעלי הקרקעות, ושהקשר עם התושב יהיה בצורה בלתי אמצעית. עד היום, תושבים היו פונים אלינו עם תלונות, ולנו לא היה הרבה מה לעשות עם זה, חוץ מלפנות בעצמנו לחברה המפתחת, ולהעביר את דרישות ובקשות התושבים. בשכונה הדרומית שתיבנה, אנחנו השולטים, ולכן אנו גם אלו שמקבלים את ההחלטות בשטח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה