חדשות

טופלו כ-3,000 טון קרקע מזוהמת של הרכבת בבאר שבע

חדשות23 ביולי 2018    2 דקות
0

עובדי חברת "נגב אקולוגיה" טיהרו את מתחם התדלוק של "רכבת ישראל" במשך כחצי שנה, עבור הרכבת

טופלו כ-3,000 טון קרקע מזוהמת של הרכבת בבאר שבע
פיסות פיסות. הטיפול בקרקע | צילום: דני ששון

במבצע מורכב וייחודי, טיפלו באחרונה, עובדי חברת "נגב אקולוגיה" בכ-3,000 טון של קרקע, שזוהמה במשך שנים בעודפי דלקים, במתחם התדלוק של "רכבת ישראל" בבאר שבע. ל"שבע" נמסר, שהצעד נעשה בהתאם לתפישת חטיבת הנייד ברכבת ומתחם התחזוקה בבירת הנגב, השמה את הגנת הסביבה בראש סדר העדיפויות. לפיכך, בחרו ב"רכבת ישראל" שלא להטמין את הפסולת, אלא לבצע טיהור קרקע מקיף, שעלותו גבוהה בהשוואה לחלופות האחרות. הטיפול של החברה בקרקעות מזוהמות נעשה בשיטה ביולוגית ייחודית, באתר עצמו, בו נמצאת הקרקע המזוהמת.

לאחר שישה חודשי עבודה, מגיע המבצע לסיומו בימים אלה, ובליווי המשרד להגנת הסביבה רוב הקרקע שהייתה מזוהמת הוחזרה למקומה הקודם, ורק מיעוטה נשלח לטיפול באתר פסולת. כעת, יוכלו במסוף הרכבת החדש של באר שבע להשתמש באופן מלא וחופשי בשטחים שטוהרו. תחנת הדלק, שהקימה "רכבת ישראל" בשטח המטוהר היא מהמתקדמות ביותר, ואיננה גורמת לזיהום קרקע או לכל פגיעה אחרת בסביבה.

באו ללמוד. מנהלי מפעלים במתחם | צילום: דיאגו מיטלברג

ב"נגב אקולוגיה" (העוסקת במיחזור, ופועלת גם בטיפול בקרקעות מזוהמות), סקרו את סוג הזיהום שנמצא במתחם הרכבת, רמתו והיקפו, ומומחי הקרקע של החברה הכינו את משטח הקליטה והטיפול, שכלל יריעות אטומות לחדירת מזהמים ובריכה לניקוז ואיסוף תשטיפי המים. בהמשך, נחפרה הקרקע המזוהמת, והועברה פיסות פיסות למשטח להתחלת הטיפול. במקביל לחפירת הקרקע המזוהמת, התבצע דיגום בידי גורמים מוסמכים, בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה. הדגימות נשלחו למעבדות מוסמכות בתקן איזו 17025. במשטח התבצע טיפול ביולוגי בקרקע המזוהמת, כולל אוורור הקרקע, דישון והזלפת תרביות חיידקים, המותאמות לסוג המסוים של הזיהום. במהלך הטיפול, בוצע ניטור של הקרקע, כדי להבטיח אופטימיזציה של התהליך המורכב.

לפני כשבועיים, הגיעו למתחם מנהלים בחברות תעשייה בדרום, העוסקות בטיפול בחומרים מסוכנים ובמיחזור במטרה לצפות בשטחים שטוהרו ובשלבים שונים של התהליך הייחודי, מתוך כוונה לבחון את האפשרות לטפל בדרך זו בשטחים מזוהמים בתחומי המפעלים שלהם.

מנכ"ל "נגב אקולוגיה" ערן שמרלק, אמר בתום הסיור: "מדובר בפריצת דרך חשובה, בכל הקשור לטיפול במיחזור וטיפול בקרקעות שזוהמו. אין ספק שנוכל לתת מענה איכותי וטוב לאזורים אחרים בארץ שזוהמו, ואף בהיקפים גדולים יותר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה