חדשות

עד חצי מיליון שקלים לסטארט-אפ של הנגב

חדשות25 במרץ 2018    2 דקות
0

ההרשמה לאירוע SilicoNegevBGU נסגרת ביום רביעי הקרוב, ה-28 בחודש!

עד חצי מיליון שקלים לסטארט-אפ של הנגב
השנה, גם אב"ג בפנים. התחרות אשתקד | צילום: Lychee

תחרות הסטארט-אפים SilicoNegevBGU (של אוניברסיטת בן גוריון, קהילת היזמות Tech 7 ועמותת מט"ע, מרכז טכנולוגיות עתידיות, בשיתוף עיריית באר שבע, הרשות לפיתוח הנגב, "פועלים הייטק", משרד עוה"ד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות', כי"ל והרשות לחדשנות) יוצאת לדרך, ותעניק לזוכה בה השקעה של עד חצי מיליון שקלים. ל"שבע" נמסר, שהתחרות תהיה פתוחה לסטארט-אפים טכנולוגיים מכל הארץ, שיש להם זיקה לנגב, ופועלים לחיזוקו ברמה הארצית והבינלאומית. מבין הנרשמים לה ייבחרו 20 סטארט-אפים, שיציגו את מיזמיהם בפני המשקיעים, וחמישה מהם יעלו לשלב הגמר (וכאמור, במיזם הזוכה בגמר, שיתקיים בקמפוס אב"ג ב-23 במאי, יושקעו עד 500 אלף שקלים, תרומת מט"ע).

בתחרות אשתקד (שנערכה ללא השתתפות אוניברסיטת בן גוריון), זכתה חברת "קונסיס מדיקל", המפתחת מכשיר קולונוסקופ חד פעמי חדשני, המשמש לסקירת המעי הגס, ושצפוי להוזיל משמעותית את עלויות טיפולי הגסטרו. בחברה, שהוקמה ב-2016 בידי אולג פופוב ורפאל מויסא, שניהם מייסדים ומנכ"לים משותפים בחברת ההנדסה המובילה "אייבקס טכנולוגיות" הבאר שבעית, השקיעה מט"ע חצי מיליון שקלים.

נשיאת אב"ג, פרופ' רבקה כרמי: "האוניברסיטה היא הלב הפועם של האקו סיסטם הצומח בנגב, ולכן הצטרפותנו לאירוע ה-SilicoNegevBGU, שכולל את תחרות הסטארט-אפים המשמעותית ביותר באזור, הינה צעד טבעי ומתבקש. אב"ג מקדמת יזמות בדרום, בין היתר באמצעות פארק ההיי-טק שלה, המושך אליו חברות בינלאומיות, שמגדילות את היצע המשרות האיכותיות באזור, וזאת כחלק מחזון הפיכת הנגב למעיין החדשנות הנובע של מדינת ישראל".

מוביל קהילת Tech7, יותם צוקר: "בשנים האחרונות, מתפתחת סצנת ההיי-טק הדרומית בצורה דרמטית; חברות היי-טק בינלאומיות פותחות פעילות בבאר שבע, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת סמי שמעון מרחיבות את הפעילות, ובנוסף לכל אלה גם מתפתחת סצנת סטרט-אפים מובילה. במסגרת השינויים המשמעותיים האלה, מובילה Tech7 את החיבורים בין כלל הארגונים, ופועלת למצב את האזור כולו כמטרופולין טכנולוגי מוביל, ברמה הלאומית והבינלאומית. זאת השנה השנייה, שאנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מט"ע, במסגרת תחרות הסטרט-אפים הייחודית".

גדעון שביט מעמותת מט"ע: "השותפות בין מט"ע ל-Tech7 ב-SilicoNegevBGU מקדמת את החדשנות ומיזמי ההיי-טק בנגב. השנה, חברנו עם אב"ג בארגון פסטיבל היזמות, במטרה להמשיך ולהעצים את האקו-סיסטם הדרומי. הפסטיבל מהווה הזדמנות עבורנו להמשיך לתמוך ביזמות וחדשנות, ולהגדיל את החשיפה הארצית למתרחש בין חולות המדבר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה