מגזין

אהבה זה בחינם

מגזין1 באוגוסט 2021    6 דקות
0

קליפ חדש, ביוזמת תוכנית "סברס" ובהשתתפות עשרות בני נוער בבאר שבע, יוצא נגד הבריונות ברשת, בעזרת טקסטים שכתבו בני הנוער עצמם. כל אחד הוא מיוחד

אהבה זה בחינם
צילום: רון מילר

"בשביל להצליח, אתה לא צריך להוכיח

תשמור על החיוך תמיד, ורק אתה תרוויח

האמונה שלך תיקח אותך הכי רחוק

אל תפחד להיות אתה

אך פעם אל תפסיק לצחוק"

במלים האלה נפתח הבית הראשון בשיר "כל אחד הוא מיוחד". כן, אם שם השיר מצלצל לכם מוכר, אז אתם צודקים, זהו שיר הפתיחה של הסדרה המצוירת "ארתור". את השיר הזה לקחו במחלקת הנוער של באר שבע ויחד עם בני הנוער בעיר, עיבדו ויצרו שיר חדש בפרויקט, שמטרתו העלאת המודעות נגד בריונות הרשת: "במסגרת הפרויקט, לקחנו את שיר הפתיחה מהסדרה 'ארתור', והבאנו הפקה מוזיקלית חדשה ו'בועטת', בשילוב טקסטים חדשים במסגרת תוכנית 'סברס', המתייחסים לנושאים חברתיים, להעלאת המודעות נגד בריונות ברשת", מספר מירל מאוד עמרם, מנהל אמנותי במחלקת הנוער, מנהל הפרויקט ויוצר בעצמו. "במסגרת התוכנית, פועלות תוכניות חינוכיות, סדנאות ופרויקטים של יצירה מקורית לבני ובנות נוער וביניהם אמנים צעירים. התוכנית מעניקה פלטפורמה ובמה לכישוריהם, מקום בטוח לביטוי עצמי ויצירתי תוך כדי עידוד, חיזוק, מימוש המצוינות האישית, חיבור לאמנות, לקהילה ולחברה ופיתוח יכולות מנהיגות. במסגרת התוכנית, נוצרה קהילת בני נוער מכילה, סובלנית ופתוחה למגוון דעות ותרבויות, המונה יותר מ-100 בני נוער שלקחו חלק בפעילויות שונות בשנתיים האחרונות".

הקליפ יצא בשבוע שעבר, אבל העבודה על הפרויקט החלה עוד הרבה לפני, בשיא מגפת הקורונה: "העבודה על הטקסטים והחזרות הותאמו לתקופה של ההגבלות של הקורונה, אי שם בימי הסגר השני. עשינו סשנים של אחד על אחד לצד קבוצות מפוצלות, פרונטלית וב'זום', והכל במסגרת ההגבלות. הזמרים נפגשו לראשונה רק כשסיימנו את העבודה על השיר, ויכולנו לקיים מפגש לפי ההנחיות: שלושה זמרים וזמרות ושלושה ראפרים. את השיר בחרנו לאחר שניתחנו את הטקסט שלו ואת נקודת החיבור שלו לשם הפרויקט 'בכל יום אתה פוגש חבר, דומה לך וקצת אחר, כל אחד הוא מיוחד'. השיר מעביר מסר חשוב בצורה קלילה, שמעלה חיוך".

לא פחות מ-20 רקדנים ו-50 בני נוער השתתפו בקליפ, בהפקה שלא הייתה מביישת אף קליפ שאתם מכירים בארץ: "בהפקת הקליפ לצד הזמרים היו גם כ-20 רקדנים ויותר מ-50 בני נוער נוספים שלקחו חלק בצילומי הקליפ. השתתפו כל נציגי וחברי קבוצות מחלקת הנוער, כדי לשקף את אוכלוסיית הנוער הישראלי, והכל נעשה בשלושה ימי צילום אינטנסיביים בלוקיישנים ומתחמים מגוונים ברחבי העיר, שנרתמו לפרויקט אחרי שהבינו את חשיבותו, ופתחו לנו את הדלת והלב, והסכימו לשתף פעולה. כל מי שעבד סביב הפרויקט הזה, ראוי לכל קרדיט אפשרי, החל מאביחי כהן שהיה אחראי על התסריט וההפקה והבימוי, סטודיו B.A בניהולו של בני אברהם על הכוריאוגרפיה, רודי בן זקי בצילום ודני יאסנו בהפקה מוזיקלית ורועי חדד באון ליין ובאפקטים שגרמו לפרויקט המדהים הזה להיראות כפי שהוא נראה".

אחת המשתתפות בפרויקט היא טל סופר, זמרת צעירה שכבר הוציאה כמה שירים: "שמעתי על הפרויקט דרך המפיקה של 'סברס'. היא שלחה לי ביט נחמד, ואמרה לי לשיר על הביט את שיר הפתיחה של 'ארתור'. עשיתי את זה עם קצת אלתורים ותוספות שלי כדי לגוון, ושלחתי לה. אחרי כמה ימיםף היא הודיעה לי שהתקבלתי, ומובן ששמחתי מאוד. זו הייתה עבודה אינטנסיבית בטירוף. עבדנו על ההפקה המטורפת הזו בערך חצי שנה, בתקופת הקורונה. היה מאוד קשה בהתחלה, עם כל ההגבלות, ועד שלא הזמינו אותנו למועדון כדי לשמוע את התוצאות מההקלטות, לא ידעתי מי אלו הראפרים שאני שרה איתם, אבל ההקלטות והחזרות היו מהנות ומרגשות. אחרי שהשיר היה מוכן וגמור, עברנו לשלב הקליפ. בנינו ריקוד עם הרקדנים והרקדניות המצוינות של בני אברהם, ארגנו תלבושות, ועשינו המון חזרות. הכל כדי שהקליפ ייצא לא פחות ממושלם. ימי הצילום היו מאוד מספקים, ואני חושבת שהעבודה הקשה שלנו השתלמה, ובגדול. האנרגיות היו בשמיים, נראינו מדהים, הרגשנו מדהים, והלוקיישנים שבהם הצטלמנו היו 'מפוצצים'. ביום שהצטלמנו ב'סינמה סיטי', ושבו צילמתי סופסוף את הקטע שלי, לא יכולתי לישון מהתרגשות, היינו צריכות לקום מאוד מוקדם להתארגן, ואיך שראיתי את כל החברות שלי שם, הרגשתי שהעייפות נעלמה, והתמלאתי מרץ. הרגשתי כמו כוכבת, ואני מאוד גאה בפרויקט הזה".

סופר מספרת שמעבר לכיף ולהתרגשות, היא מאוד גאה ברעיון שמאחורי הקליפ: "זה פרויקט עם מטרה מבורכת. בחרנו בשיר 'כל אחד הוא מיוחד', כדי להדגיש את השוני בין כולנו ואת הרבגונות שבחברה וגם את האחווה והסולידריות בין כולנו. המלים של השיר קליטים ומעוררי השראה. גם אני נגד בריונות ברשת. בעיניי, כולנו אחים ואחיות, שווים ושוות, ושנאת חינם בינינו היא מיותרת ומזיקה. אני מאוד מקווה שהשיר המדהים הזה ישפיע ויעשה שינוי".

גם רן חזן השתתף בפרויקט, ומספר: "הכרתי את מירל דרך פרויקט אחר של 'סברס', 'יומני הקורונה', שהשתתפתי בו. כבר אז, היה דיבור על פרויקט שייקח את הכל צעד אחד קדימה, פרויקט שייקח את היכולות שלי, ויגביר אותם ב-200 אחוז. כשקיבלתי את הטלפון, וסיפרו לי על המסר מאחורי זה, 'עפתי' על זה, וכמובן מיד עניתי כן. העבודה על הטקסט הייתה מאתגרת, גם בגלל שהיינו צריכים לעבוד על זה מרחוק, בגלל הקורונה. היו לנו לא מעט מפגשים שהיו לאורך כמה חודשים. בהתחלה, היו כמה סשנים של כתיבה עם מירל, ואחרי שסגרנו את הטקסטים נפגשנו באולפן של יאסנו כל הראפרים, ועבדנו על ההקלטה וההגשה. אחרי זה, התחילה העבודה על הקליפ שהייתה חוויה מטורפת, שלא אשכח לעולם. מי שראה את הקליפ, רואה כמה שהוא מדהים; חוויה חד פעמית עם חבר'ה מוכשרים בטירוף, היומיים הכי מטורפים שחוויתי בכל מה שקשור למוזיקה. התרגשתי שם יותר ממה שהתרגשתי כשקיבלתי את המיקרופון הראשון שלי".
גם חזן מדגיש שהעובדה שמאחורי הפרויקט יש מסר שיוצא נגד הבריונות ברשת הפכה את העבודה לחזקה יותר: "מי כמוני יודע שגם אם אתה מוקף חברים, אתה יכול להיות בודד. והשיר הזה הוא כמו תרופה למצבים כאלה, שאנשים אחרים לא יעברו מה שאני עברתי בלילות ששמתי אוזניות, והייתי ער כל הלילה, ושמעתי שירים שרק גרמו לי לבכות. אז ברגע שהבנתי שהשיר הזה הולך להיות משהו אופטימי, שמח, שיחליף את השירים ה'עצובים' ברגעים הקשים, הייתי עוד יותר שמח לעשות את הפרויקט הזה, ואני חושב שהמסר והרעיון שלקחת שיר כמו שיר הפתיחה של 'ארתור', שהוא מדהים בעיניי מבחינת מלים ווייב, ולהפוך אותו למשהו עכשווי שאנשים ישמעו אותו בלי קשר לסדרה, היה רעיון גאוני".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה