מגזין

"לחזור לחלום ובגדול"

מגזין17 במרץ 2021    7 דקות
0
"לחזור לחלום ובגדול"

כמעט כל כלה מדמיינת את יום החתונה שלה מגיל צעיר. זה כמעט תמיד גם מתחיל בהתארגנות של איפור שיער מהבוקר. השושבינות מלוות אותה עד לרגע בו היא עולה על שמלת הכלה, אליה הגיעה לאחר כמה מדידות. ואז זה קורה, היא יוצאת אל החתן עם שמלת הכלה המרהיבה שלה, והשניים דוהרים אל האופק, או יותר נכון נוסעים לצילומי החתונה. אבל בשנה האחרונה החתונות, אלה שהתקיימו, היו צנועות הרבה יותר. חלק לא ויתרו על השמלות והאיפור, אבל האווירה, בטח בזמן ששומעים על הדבקות ובידודים, היא לא אותה האווירה.

אחת המעצבות העסוקות ביותר ביום יום היא עדן לוי, אחת המעצבות המובילות באזור, כזו שיש לה רשימת המתנה ולקוחות שמגיעות אליה מכל הארץ. לוי, כמו שאר 'נותני השירותים' באופרציה הגדולה הזו שנקראת חתונה, שהייתה רגילה לעבוד בכל רגע ביממה, מצאה את עצמה יום אחד עם הרבה מאוד זמן פנוי ובעיקר עם הרצון להכיל כלות שהבינו שהחלום שלהן התרחק: "בהתחלה כשנכנסה הקורונה לחיינו אני מודה שחשבתי שזה עניין של חודשיים, שלושה חודשים גג והכל יחזור לשגרה, לא האמנתי שזה ימשך שנה. אני ממש זוכרת את הכלה הראשונה שביטלה את האירוע שלה בגלל שנסגרו אולמות האירועים. היא דחתה את האירוע בחצי שנה ואני זוכרת את השיחה של שתינו שאמרנו שעוד חצי שנה האירוע וכל החלומות יתקיימו כרגיל. בסוף זה לא קרה והיא עד היום לא התחתנה כמו שחלמה".

מצד אחד לוי מצאה את עצמה עם המון זמן פנוי אבל מצד שני היא גם ילדה והתקופה הזו אפשרה לה להקדיש יותר זמן לילד: "אני אמא טרייה, ילדתי את הבן שלי בשיא הקורונה וזה באמת נתן לי את הזמן להיות איתו במאה אחוז ואני יודעת שבתקופה של עומס ואירועים לא הייתי מצליחה להעניק לו את הזמן הזה. אז אם כבר הקורונה הגיעה אני שמחה שזה לפחות בזמן הזה של חופשת לידה".

למדתי בתקופה הזו כמה אני אוהבת את תקופות הלחץ של האירועים כמה חסרות לי הפגישות עם הלקוחות. התקופה הזו עזרה לי לעשות סדר בעסק ולהבין מה להוסיף ומה להוריד ומה השאיפות שלי לשנה החדשה. היה לי זמן בעצם לעבוד על קולקציה חדשה גם של כלות וגם ערב הופעם הלכתי על קו נקי יותר על סגנון קלאסי עם הקו הברור שלי ובקרוב אפרסם את קולקציית הכלות באינסטגרם.

עם הזמן שחלף כלות התחילו להגיע ולהתחתן בכל זאת למרות הקורונה כי הן הבינו שלעצור את החיים לא בא בחשבון, כלות שרצו כבר להקים בית וילדים ובצדק, אני מבינה אותן, אין טעם לדחות אין לדעת כמה זמן הקורונה הזו תמשך והחיים חייבים להמשיך. כלות שהתחתנו לפי ההנחיות עם משפחה מאוד מצומצמת בתוך בית או בית כנסת זה לא באמת מה שחלמו ואני יודעת כמה הן באמת התבאסו מהמצב וזה לאחר שהן דחו מספר פעמים את החתונה והבינו שהקורונה עדין כאן והיא לא מתכוונת לעזוב בקרוב.

היום, אחרי שהגיעו החיסונים יש בי באמת אופטימיות שבקרוב זה יגמר ונחזור לגמרי לשגרה הרגילה שכולנו מחכים לה".

עדן לוי. צילום: פרטי

 

המאפרת אורטל חדד הבינה מהר מאוד שהיא צריכה להמציא את עצמה מחדש ושהיא הולכת לקראת תקופה מאוד מאתגרת: "זו היתה שנה מאתגרת מאוד, בכל המובנים, נפשית, כלכלית, חברתית. היה מאוד קשה לא לדעת מה קורה עם התחום שלנו, מתי נחזור לעבוד, מה עושים בינתיים ואיך מעבירים את הזמן הפנוי שלנו.  הייתי צריכה להמציא את עצמי כל פעם מחדש ולהרים את עצמי בבוקר ואיכשהו להמשיך לשמור על השגרה, בין אם זה לשמור על שגרת האימונים ובין אם לשמור על  השפיות באמצעות העשייה ולהמשיך ולשמור על דף אינסטגרם פעיל לעוקבים שלי. בתקופה של הסגרים כולנו היינו הרבה זמן ברשתות החברתיות והרגשתי שהתכנים שאני מעלה מקבלים חשיפה יותר גדולה.

"הייתי מקבלת המון הודעות ובקשות מהעוקבות שלי באינסטגרם להכין סרטוני איפור, הצפייה בסרטונים זה משהו שמאוד העסיק אותן והעביר להן את הזמן בכיף. בגלל שלא היה אפשר לאפר דוגמניות בתקופת הסגרים הייתי מאפרת את עצמי ויוצרת תכנים גם כשלפעמים לא כל כך היה לי חשק. לפעמים הייתי קמה בבוקר ממש עצובה מהמצב כשלא ראיתי לזה סוף. אבל עשיתי את זה בשביל לא להישאב לתחושות הלא נעימות שליוו אותי בכל התקופה הזאת, כי האמנתי שרק העשייה תחזיר לי את החיוך ואת האופטימיות".

היו חששות? חשבת ללכת לתחום אחר?

"ברור שהיו חששות מאוד גדולים, במיוחד בתחילת הדרך כשלא היה ברור כל כך מה קורה. היו רגעים שחשבתי למצוא איזושהי עבודה זמנית, אבל מהר מאוד הבנתי שאני מעדיפה לשמור את האנרגיות שלי ואת כל כולי ליום שאחרי, ולהמשיך ולעסוק באיפור גם בתקופה הלא פשוטה הזאת. בדיעבד מסתבר שזה היה חכם, כי בזמן הזה, הגדלתי את העבודות שלי בעמוד האינסטגרם וכתוצאה מכך את הפעילות וההתעניינות בתוכן שאני מעלה.  למדתי על עצמי בתקופה הזאת שאני בן אדם חזק, עם המון סבלנות, כל התקופה ממש דיברתי לעצמי ואמרתי יהיה בסדר אוטוטו הכל יחזור, נסתכל אחורה ונצחק על התקופה הזאת, רק תמשיכי להרים את עצמך יומיום תצרי לעצמך תעסוקה ממה שאפשר, הכל יסתדר ויחזור בקרוב".

ומה למדת על התחום שלך?

"למדתי שהעסק שלי זה חלק גדול ממני, זה פשוט מי שאני, האיפור, היצירה זה מה שעושה אותי מאושרת. כשאני מאפרת אני מרגישה שלמה וכשאין לי את זה אני מרגישה מרוקנת. יש משפט שאומר 'תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד יותר אפילו יום אחד בחייך' זה משפט מדויק בעיניי. עכשיו מתחילים להרגיש את החזרה לשגרה הכל כך מבורכת, ברוך השם אני מודה לאל, על כל כלה וכל לקוחה שבוחרת בי, זה דבר שלא מובן לי מאליו".

אורטל חדד. צילום: פרטי

 

מעצבת השיער ליאור נחמן לא האמינה שיום אחד העולם ייסגר וכל מה שעשתה והכירה עד לאותו הרגע ישתנה, לפחות לשנה הקרובה: "השנה האחרונה הייתה שנה מורכבת מאוד לא רק לי אלא לכל העוסקים במלאכת האירועים שביום אחד הכל השתנה והכל נסגר, זה משהו שנראה היה הזוי, והכמיהה הזאת לחזור חזרה לאירועים ולשמחות זה משהו שנראה כמו נצח גם לנו וגם לכלות ולחתנים. יחד עם זאת הקורונה גם יצרה את ההזדמנות  לחשבון נפש אמיתי, והובילה ליצירת הזדמנויות חדשות וכיווני חשיבה אחרים".

נחמן עדיין לא יוצאת מגדרה עם החזרה לאירועים ולמרות שהיא שומרת על אופטימיות, היא מודה שהחשש מסגירה נוספת עדיין קיים: "אני חושבת שבהתחלה היו חששות לכולם, בסופו של דבר תקופת הקורונה היא משהו שקורה פעם במאה שנה ולא כולם יודעים איך להתמודד, אז כן המקום לחששות הוא טבעי לחלוטין אבל אני אופטימית שנחזור לאירועים מלאים ושמחים ובעיקר לשמח את הכלות היקרות שלי שהתגעגעתי אליהן ולהתרגש יחד איתן. אני יכולה להגיד שעכשיו, עם החזרה לאירועים כבר התחילו להתקשר ויחד עם זאת אני מקווה שלא נצטרך לחזור אחורה ובאמת זה יחלוף. אבל אני חושבת שההבנה הזו שלפעמים אפשר גם לעצור לרגע, לקבל את השקט, את הזמן עם המשפחה יכול להיות טוב. בתקופה הזו עשיתי יותר אימוני כושר, שינוי בתזונה. הבנתי גם שאני חייבת לפתח את העסק שלי למקומות נוספים אז בימים אלה אני עובדת ולומדת דברים חדשים".

ליאור נחמן. צילום: פרטי

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה