מגזין

מסמנות בלוח השנה

מגזין27 בינואר 2021    4 דקות
1

חמש צעירות מערד חשבו כיצד הן יכולות לתרום למאבקו של אריה שיף. אז הן החליטו להוציא לאור לוח שנה מיוחד במחווה לגברברי ערד

מסמנות בלוח השנה
צילום: סטפני מגין. עריכה: לרה סנטישאן

מאבקו של אריה שיף מערד שירה בפורצים שניסו לגנוב את רכבו הוציא את תושבי ערד משלוותם. מאז יצאו להפגין לא מעט פעמים וקמו להם כמה יוזמות ותרומות למאבק. עכשיו מצטרפת יוזמה חדשה למאבק של שיף, יוזמה שמיגעה דווקא מחמש צעירות בנות כ-20 מערד, שהחליטו מצד אחד להתגייס למאבק אך מצד שני להביא משהו צעיר, מגניב וסקסי. או כמו שהן מגדירות את זה"גם לתרום למאבק וגם לראות בנים חתיכים".

החמש, יעל קומיי, גאיה צחי, סטפני מגין, מעיין גרינפלד ולרה סנטישאן החליטו להוציא לאור לוח שנה עם 12 צעירים ו"חתיכים" שיש לערד להציע. הכל בהתנדבות כשכל ההכנסות מגיעות למאבקו של אריה שיף: "אני וסטפני מתנדבות כבר תקופה בחנות יד שניה בערד" מספרת יעל: "הלכנו לצלם פרויקט בגדים מגניב וזה היה ביום בו קרה הסיפור של אריה שיף. ניהלנו שיחת בנות, בנות צעירות בסגר כשהשיחה היתה גם על בנים וגם על אריה שיף, מקרה שמאוד עצבן אותנו. רצינו לעשות משהו שיוכל לעזור לאריה ויכול להעלות מודעות לכל הבעיה שיש פה. לנו נמאס מזה ורצינו להעלות מודעות, להשתמש ביכולת שלנו כבנות צעירות לעשות באזז וגם לראות בנים חתיכים".

אביחי זוביב, חודש אפריל

השתיים כאמור החליטו ליצור לוח שנה 'סקסי' כהגדרתן: "סטפני צלמת מוכשרת ולי יש רעיונות משוגעים ואמרנו נעשה לוח שנה סקסי. הבנו שאנחנו לא יכולות לבד ואז חברות שלנו נכנסו לתמונה ונוצרה אחוות בנות. יש לנו גרפיקאית, מעצבת, מפיקה, הכל בהתנדבות ללא תמורה, גם מרצון לתרום לקהילה שלנו  וגם מהרצון שלנו להציג את חתיכי העיר. אומרים על ערד שיש פה אוויר טוב ובנים שנראים טוב. אז לא היה קשה למצוא את החתיכים. הפקנו והרמנו את כל הפרויקט בשבוע. כל הבנים התגייסו למטרה במיוחד כי רצו לתרום לאריה שיף. בסוף, התפקיד של הקהילה זה לתרום לחברים בשעה של צרה".

דייויד קנפו, חודש יולי

לוח השנה כולל 12 בנים כמספר החודשים, הצעיר ביניהם בן 19, המבוגר בן 24. "זה קצת כמו לוחות השנה שהיו במוסכים פעם. היום מוסכניק קנה מאיתנו ותלה במוסך. הרעיון היה ליצור לוח שנה שנועד למין הנשי ולבנים שרוצים לצחוק על בנים אחרים. בנים חתיכים, מטובי בני העיר שמצטלמים".

יצא לכן גם איזה דייט מכל הפרויקט?

"הגבר של חודש נובמבר הוא בן הזוג של סטפני והקשר שלהם התחזק בעקבות זאת. לא יצא איזה דייט אבל אין ספק שהמוניטין של הבנים בערד עלה".

ואיך הבנים הגיבו?

"בתור חברה מדברים הרבה על נשים שיכולות לעשות מה שהן רוצות ויכולות להיות בטוחות במיניות שלהן. אז הבנים התרגשו כי זה מעצים אותם ואת המיניות הנשית. הבנים הרגישו טוב עם זה. אולי היה קשה להם להסתגל למעמד של כוכבים בערד אבל הם עשו את זה בשביל המאבק של אריה שיף. את בן שיף, בנו של אריה אנחנו מכירות, גם כולם מכירים את כולם בערד, זו עיר קטנה".

כל הבנות יחד

מאיפה מגיע הרצון לתרום למאבקו של שיף?

"המאבק הזה והשאלה היא לא אריה שיף, אלא כמה אנחנו, תושבי הדרום, יכולים לספוג את המצב הזה. אנשים מפחדים על הרכוש שלהם. הדיון זה לא אריה שיף אלא הנגב. אנחנו בתור בנות בנגב, שלא רוצות לעזוב כי זה מקום נפלא צריכות להיאבק על מה שקורה פה. אריה שיף הוא לא הדיון, זה גדול מזה. הדיון הוא מה עושים בדרום ובנגב. איך אנשים יכולים לשבת ולחיות בביטחון בבית שלהם. בגלל זה אנחנו חושבות שכל תושבי הדרום צריכים להתאחד סביב זה. הדור שלנו גם מאוד מחובר. האינסטגרם והפייסבוק יכול להיות כלי שבו אתה לומד וחוקר והדור שלנו מאוד אכפתי".

ואיך הגיבו במשפחת שיף?

"בן עף על זה. התקשרנו אליו וחששנו שאולי הוא לא יאהב את זה, אולי הוא יגיד שהם לא מספיק חתיכים. אבל הוא באמת עף על זה. יותר מזה. גם אריה ראה ואהב. הוא אמר שהתמונות האהובות עליו הם מרץ ונובמבר. הם התרגשו מהמחווה.אני באמת חושבת שבלי שאר הבנות זה לא היה קורה. לקהילה בערד מאוד אכפת. אנחנו מאמינים שלכל תושב בנגב אכפת . זה לא עניין של ימין ושמאל או דת. זה התפקיד של קהילה. כל ההכנסות הולכות למטה המאבק לאריה שיף. יש לנו גרסה להדפסה ביתית שעולה 15 שקלים ויש לנו עותק קשיח שעולה חמישים שקלים. גם יש לנו כבר ערכת מדבקות בווטסאפ עם כל מי משפטי התחלה מביכים".

לרכישת לוח שנה קשיח\אלקטרוני : https://payboxapp.page.link/FfFabdhtndhBrc3M7

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • גידי

    פשוט מטורף!!!!! אין דברים כאלה