מגזין

אנשי השנה הבאה

מגזין25 בספטמבר 2020    11 דקות
0

ברפואה, בספורט, בקהילה, במוזיקה וברשת. אלה האנשים שיעשו לנו את השנה הקרובה

אנשי השנה הבאה

אין ספק שהרבה מאוד היו מוותרים על השנה האחרונה. אז החלטנו לבחור את אנשי השנה הקרובה, אלה שאנו צופים שיעשו לנו את השנה הקרובה.

ד"ר צחי סלוצקי – נשוי לגל ואב לבן, אלון ורועי, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה ןסגן מנהל מלר"ד סורוקה

"תש"פ הייתה ללא ספק השנה המאתגרת ביותר בחיי המקצועיים. קצרה היריעה מלסכם שנה במספר מילים, שנה שהמילה "קורונה" הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיי כל בית בישראל ובעולם כולו. שנה שהחלה עם אנשים שחזרו מהמזרח עם וירוס לא מוכר בשם "קורונה", כאשר צוות המלר"ד שלנו פוגש אותם לראשונה ונדרשת מאיתנו הערכות מהירה, יעילה והבנה מהירה שיש צורך מיידי לשמור על הצוות ועל שאר המטופלים. מכאן, אנו המיון הראשון בארץ שפתח שני אגפים מבודדים "מיון נשימתי מהלכים ושוכבים", מהלך שתופס בהמשך תאוצה בכל הארץ. גיוס מהיר של ציוד מיגון מתקדם לכלל הצוותים תוך הבנת החשיבות הגדולה לשמור על בריאות הצוות הרפואי" מספר ד"ר סלוצקי, "כמיון הגדול בארץ, הצוותים המדהימים שלנו המשיכו לטפל  במקרי השגרה ונתנו את השרות הטוב ביותר לתושבי הנגב. על אף שנפח החולים החשודים והמאומתים הולך ועולה במהלך תקופה זו הזנחנו לרגע את האיכות הרפואית בשום פרמטר- מהירות הטיפול בשבץ חריף, אוטם שריר הלב ודברים רבים נוספים ואנו עומדים בתוצאות הטובות בארץ".

כמה הקורונה השפיעה על העבודה שלך?

"לתקופה יש השפעה ניכרת על הצוותים הרפואיים. אנו בחרנו לעבור זאת יחד- התגבשנו יותר, שוחחנו הרבה, הבנו בתקופה זו טוב יותר כי אנו חומת המגן של הרפואה בנגב וכך תחושת המסוגלות לכל משימה רק השתפרה. למשפחות הצוותים תפקיד משמעותי וחשוב מאד בשנה האחרונה. העומס והחרדה הגבוהים בבית מול ההבנה כי אנו נמצאים בחזית והתמיכה חסרת התקדים בנו על מנת שנוכל לתת הכול למען המטופלים. שינויים רבים במהלך השנה הובילו אותי לתפקידים שונים, בניהם ניהול מחלקה פנימית ב' כמ"מ לאחר שפרופ' נמרוד מימון קיבל על עצמו תפקיד חשוב מאוד בניהול של הפרויקט הלאומי מגן אבות ואמהות".

מי הם אנשי השנה שלך?

"צוות מלר"ד סורוקה ובראשם ד"ר שוורצפוקס הם ללא ספק אנשי השנה שלי. ד"ר דן שוורצפוקס – סגן מנהל בית החולים סורוקה ומנהל המיון הפנימי ואמבולטורי – הוא ללא ספק האיש שבזכותו עברנו את התקופה הזו ועדין עוברים בצורה הטובה ביותר. דן נלחם מהרגע הראשון על המיגון הטוב ביותר לצוותים, הגה את רעיון המיון הנשימתי ועוד המון דברים נוספים. צוות המלר"ד המדהים שלנו מגיעים כל בוקר בחיוך לעבודה, נמצאים ימים כלילות בבית החולים תוך סיכון אישי ועמידה בחזית  ונותנים את הטיפול המהיר והמיטבי במקצועיות ואדיבות למטופלים"

מה האני מאמין שלך?

"האני מאמין שלי: תושבי הנגב והסביבה ראויים לרפואה הטובה ביותר ואנו פה בשביל לספק להם זאת! בחרתי לעבוד בחזית הרפואה בנגב מתוך אמונה ושליחות אמיתית לתת את המענה הטוב ביותר לתושבנו וכך כל חברי לצוות המלר"ד. אנו עדין בעיצומה של מלחמה רפואית ופסיכולוגית. אני מאמין בתושבי הנגב, מאמין בחוזקתם ויודע כי נעבור את התקופה הקשה הזו יחד תוך ערבות הדדית, הארת פנים ועזרה לזולת.

ומה אתה מאחל לעצמך לשנה הקרובה?

"בשנה הבאה עלינו לטובה, אני מאחל לכולנו בריאות איתנה, שמרו על עצמכם ותזכרו תמיד שאנו במלר"ד סורוקה פה בכדי לשמור עליכם".

ד"ר צחי סלוצקי. צילום: סורוקה

 

מיה כהן זמרת ויוצרת

מיה כהן היתה אמורה לפרוץ ובגדול בשנה האחרונה. אחרי גמר דה וויס המחמאות מכל אנשי התעשייה זרמו. אבל הגיעה הקורונה והופעות כידוע, אין. אז השנה, כהן עתידה להוציא סינגל ראשון בדרך למה שאנחנו רואים, כקריירה ארוכה ומצליחה.

"השנה האחרונה הייתה עמוסה עבור כולנו. בשבילי ההסתגרות בבית הייתה מאוד אינטנסיבית. התמקדתי בלהפוך את התקופה הזאת לאפקטיבית ביותר עבורי והתמקדתי בכתיבה ויצירה ובזמן הסגר כתבתי עשרות שירים שיראו אור בקרוב. לפני כמה שבועות הוצאתי קאבר לשיר ״סופי״, מנה ראשונה לפני הסינגל הראשון שעומד לצאת השנה. השיר הרגיש מאוד רלוונטי לתקופה שעוברת עלינו בה לצערי נשמות של נשים נשחקות על ידי הסביבה בצורה מזעזעת".

איך הקורונה השפיעה עלייך?

"תקופת הקורונה הפתיעה אותי ודחתה את התוכניות להופיע ברחבי הארץ ולעבוד על הסינגל הראשון אבל יצאו ממנה גם קסמים אחרים. טקסטים שאני מאוד גאה בהם ואולפן ביתי חדש שבתקופה האחרונה לומדת לתפעל".

מי היא אשת השנה שלך?

"אשת השנה שלי הייתה ללא ספק מירית הררי זכרונה לברכה. אני חושבת שהיא החדירה בכולנו המון אופטימיות ולימדה את כולנו שיעור בפרופורציות. היא הייתה אישה נדירה ואני ללא ספק לוקחת ממנה המון".

מה את מאחלת לעצמך לשנה הקרובה?

"לעצמי אני מאחלת בשנה הקרובה לשחרר את הסינגל הראשון ולחזור להופיע. יש כל כך הרבה שאני מחכה שתשמעו כבר.  התוכניות שלי לשנה הקרובה הן לסיים את השירות הלאומי ולהקדיש את כל הזמן שלי ליצירה".

מיה כהן. צילום: איתי סלחוב

 

נתן ג'ורקוביץ' כדורסלן בהפועל באר שבע

בקבוצת הכדורסל של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע מליגת העל, מצביעים על נתן ג'ורקוביץ' כפוטנציאל הגדול ביותר לפרוץ השנה קדימה ולהפתיע.

האדומים מקווים שמבחינתם זה יהיה בינגו. מדברים על היכולת המקצועית שלו, האנרגיות והמוטיבציה. המנהל הספורטיבי של באר שבע, דניאל רביץ, אומר כי מדובר בשחקן מאוד מגוון שיכול לשחק בכמה עמדות, וכבר בגיל 25 עשה דברים מאוד יפים בצ׳מפיונס-ליג. "הפוטנציאל שלו משתלב בסגנון המשחק שלנו, ואנחנו מצפים לעתיד מוצלח ביחד״.

הפורוורד היהודי-שוויצרי בן ה-25 שמתנשא לגובה של 2.03 מ', נחת בישראל בין גל הקורונה הראשון לשני, וכבר מחכה בקוצר רוח לתחילת הליגה. "נולדתי בעיר פואטייה שבמערב צרפת", הוא מספר. "בגיל 5 עברה המשפחה (אבא, אימא ואחי), לפריבורג שבצפון מערב שוויץ. עד גיל 13 שיחקתי כדורגל, ואז ראיתי בטלוויזיה את טורניר הכדורסל של אולימפיאדת בייג'ין והתאהבתי. מאז לא עזבתי את הענף".

ג'ורקוביץ' הוא שחקן נבחרת שוויץ, והיה ה-MVP של הליגה בארצו בעונה שעברה, במדי אלופת שוויץ, פריבורג, איתה זכה בשתי אליפויות ובשלושה גביעי מדינה.

בקיץ 2012, הגיע הכדורסלן הצעיר (אז בן 17) לפורטלנד שבארצות הברית. בעונה שלאחר מכן חזר לליגה השנייה בשוויץ, ממנה עבר לפריבורג מהליגה הראשונה, ומשם לבירת הנגב, בשורותיה הוא חתום לשלוש העונות הקרובות.

מי הוא איש השנה שלך?

"חד משמעית – לברון ג'יימס, כיום בלוס אנג'לס לייקרס. אין כיום כדורסלן כמוהו".

מה ה"אני מאמין" שלך?

"המוטו שלי הוא לא להתחרט על דברים שלא עשיתי. אני לא רוצה לסיים את הקריירה שלי ולהצטער שפספסתי משהו או החמצתי הזדמנות. זו הסיבה שבגללה אני בארץ. אני אוהב את הליגה הישראלית, היא יכולה לשמש עבורי מקפצה. המטרה שלי היא להשתפר, להתקדם ולהגיע הכי גבוה שאפשר".

מה אתה מאחל לעצמך ולקבוצה בשנה הקרובה?

"מאחל לעצמינו הרבה ניצחונות. אני בקבוצה נחמדה, שהציגה במשחק מול גלבוע/גליל הרבה אינטנסיביות בהגנה, וזה מתאים לאופי המשחק שלי. לעצמי אני מאחל לתרום לקבוצה, להתקדם ולהישאר בריא".

נתן ג'ורקוביץ'. צילום: אילן שי

 

ליזה ביך, אושיית רשת ובעלת מותג טיפוח

לכאורה, ליזה ביך כבר חוותה הצלחות בשנים האחרונות והפכה לאחת המשפעיניות ברשת היותר מוכרות. אבל בחודשים האחרונים עברה שינוי והשנה הקרובה תהיה הצעד הבא שלה

"השנה האחרונה הייתה לדעתי השנה הכי מטלטלת שהייתה לי , ומניחה שגם לכל העולם. בנוסף לוירוס הנוראי שפוקד אותנו עד היום, ומקווה שיגמר כמה שיותר מהר. בחיים האישיים שלי עברתי המון תהפוכות. אם זה שינוי במצב הזוגי שלי אחרי שנים ארוכות של זוגיות וחיים משותפים. המעבר ל׳חיי הרווקות׳ היה בין הדברים הכי טובים שקרו לי, ולא כי הבן זוג שלי היה לא טוב, אלא כי פשוט אחרי שנים בזוגיות הבנתי כמה שכחתי את עצמי. השינוי הזה שעברתי גרם לי רגע לעצור הכל ולחשב מסלול מחדש. הוא גרם לי לעצור רגע ולשאול את עצמי שאלות שלא שאלתי כבר תקופה דיי ארוכה, מי אני, למה אני ומה אני רוצה. בעקבות משבר הקורונה , גם זמן היה בשפע וזה מאוד אקל על מציאת התשובות לשאלות שלי. החלטתי לפנות את כל רעשי הרקע מסביב, לסלק ממני אנשים שלאו דווקא רצו בטובתי, להקיף את עצמי בסביבה תומכת ולהקדיש זמן לעצמי בעיקר ולמציאת התשובות לשאלות שלי" היא אומרת וממשיכה, "אחת מהשאלות שהכי הדהדה לי בראש הייתה, מה הייעוד שלי בחיים, מה אני הכי אוהבת ורוצה להגשים? כי מי שמכיר אותי יודע שלהגשים חלומות זו הסיבה שלשמה הגענו לעולם בין היתר. עולם הביוטי זאת אני, ליזה זה עולם הביוטי. במסגרת העבודה שלי, טיפוח הוא שגרה יומיומית. אם זה לדאוג לעור שיהיה קורן ואם זה לטפח את השיער שיצטלם, ואם זה לדאוג לעור פנים נקי. מתוקף תפקידי כמובילת דעת קהל, יצא לי לנסות ולהשתמש בהמון מוצרים ותמיד היה לי מין רצון ׳לשפר׳ אותו. ופה נפל לי האסימון. זה הזמן שלי ליצור את עולם הביוטי הפרטי שלי, המושלם המדויק המאוזן. ברמה הכי גבוהה, שברגע שאני אשתמש בו אהיה בטוחה שהענקתי לעצמי את הטיפול הכי טוב שיכלתי וכנ׳ל גם הלקוחות האהובות שלי. עשיתי הכל כדי לספק לנו את המוצרים האידיאלים שידאגו לנו על הצד הטוב ביותר, לא התפשרתי לא על ויטמינים ולא על וחומצות חיוניות שמזינות את השיער והגוף שלנו".

איך הקורונה השפיעה עלייך?

"האמת שתקופת הקורונה בשבילי, זו ברכה. אני התחלתי את דרכי בעולם הזה לפני כמה שנים בתור יוצרת תוכן, וככל שהתקדמתי , הזמן הצטמצם, וכך זה האפשרויות ליצור תוכן. וזה הדבר שאני הכי אוהבת בעולם! גם את הסגר הראשון וגם את הסגר הזה אני מנתבת לתוכן שלי. יוצרת, משקיעה בעצמי ומשקיעה באורח החיים החדש שבחרתי לעצמי שכולל תזונה נכונה אימונים והמון מים ואיך אפשר לא לדבר על הזמן עם המשפחה, משהו שכל כך חסר בימים האלו".\

מי איש השנה שלך?

"אשת השנה האחרונה שלי היתה לחלוטין מירית הררי. האישה הזו פשוט שמה את כולנו בכיס הקטן שלה. האופטימיות שלה למרות המצב שפקד אותה ואת משפחה, ההתמודדות שלה פשוט בלתי נתפסת! הדבר העיקרי שלמדתי ממירית ז׳ל זה פרופורציות בחיים. היא פשוט הייתה מלאך בין האנשים בכדור הארץ".

מה האני מאמין שלך?

"אני מאמינה שהגענו לעולם הזה מסיבה מסוימת, עם יעוד והרבה חלומות. צאו להגשים אותם! אל תפחדו. בכל מקרה הנצחון יהיה שלנו"

מה את מאחלת לעצמך?

"אני מאחלת לעצמי , להתעורר כל בוקר בן אדם טוב יותר משהייתי אתמול, מכיל, ללמוד כל יום משהו חדש, להמשיך להגשים את עצמי כל יום מחדש, לעשות את מה שאני אוהבת. ולהמשיך לתת השראה לקהל שלי ולסובבים אותי".

צילום: אלבום אישי

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה