מגזין

המסלול שלו

מגזין6 באוגוסט 2020    9 דקות
1

יואב מאיר הוא מהדמויות המוכרות והססגוניות בעולם האופנה בישראל. עם תכניות טלוויזיה ואלפי עוקבים, הוא הפך לאושיית רשת. בשנה האחרונה הוא גם עבר לבאר שבע, התאהב בעיר ומביא את הצבע המיוחד שלו לבירת ההזדמנויות. פרויקט מסלול

המסלול שלו
צילום : אפי שו

בשקט בשקט, בלי שנשים לב, הגיע לבאר שבע בשנה האחרונה אחד השמות החמים בתעשיית האופנה בישראל. יואב מאיר, אחד המעצבים המוכרים בתעשייה, אושיית רשת ומגיש בתכניות טלוויזיה שונות עשה את המעבר לבאר שבע, ונראה שהתאהב בעיר.

מאיר פרץ לחיינו בתוכנית "פרויקט מסלול", ריאליטי על עולם האופנה שמצליח מאוד בארצות הברית בכיכובם של היידי קלום ומייקל קורס, וקצת פחות הצליח בארץ. בכל זאת, מהתוכנית יצאו שמות כמו אלון ליבנה שזכה בתכנית ויצא לקריירה בינלאומית. מאיר לא זכה בתוכנית, אבל זכה בתואר חביב הקהל וגם יצא לדרך משלו כשהיום גם מחזיק במותג אופנה לגברים משלו.

אבל מאיר מוכר היום בעיר מהרשת ומהטלוויזיה: "אחרי 'פרויקט מסלול' נכנסתי לעולם הטלוויזיה. היתה לי תוכנית של אופנה אורבנית, הייתי בתוכניות בוקר, חברתי לליאון שניידרובסקי מ'האח הגדול' ועשינו תוכניות ביחד. פתחנו ערוץ יו טיוב עם מעל 30 מיליון צפיות ואז גם 'הוט' וגם 'יס' קנו את התוכניות שלנו. היום משודרות תוכניות שלנו בערוץ 'זום', ותוכניות diy, עשה זאת בעצמך, תוכניות בעיקר לקהל הצעיר איך ליצור, למחזר, לשדרג דברים, איך לא חייבים לקנות דברים יקרים אלא ליצור דברים מהממים מהבית כדי לא להיות במסכים".

למאיר יש גם תכנית בערוץ האופנה שנקראת "כל האמת" שבה הוא בעצם מביא את האמת מאחורי הקלעים של עולם האופנה ובנוסף תוכנית נוספת בערוץ האופנה יחד עם שניידרובסקי, וממש בימים אלה הוא גם חלק מהוועדה המקצועית של תכנית הטלוויזיה "בית ספר למוזיקה".

מאיר הוא דמות מוכרת בסצנה התל אביבית, ובכל זאת, בשנה האחרונה, הוא ארז את הארון שלו ועבר, יחד עם בן הזוג שלו, לבאר שבע: "עברתי השנה לבאר שבע בעקבות הלימודים של בן הזוג שלי שלומד הנדסת תוכנה באוניברסיטת בן גוריון. התאהבתי בעיר הזו ברמות. אני חושב שזו עיר מדהימה שיש בה הכל. לא הכרתי את באר שבע לפני, וזו פשוט עיר וואו. הפארקים מהממים, אני לפעמים לוקח את הקורקינט החשמלי ומטייל בעיר, ויש פשוט אווירה כיפית. גם העיר העתיקה, גם המסעדות. פשוט כיף".

מאיר מדגיש כי אופנה זרמה אצלו בדם מגיל קטן, וכבר מבית הספר היסודי ידע שהוא רוצה להיות מעצב אופנה: "מגיל צעיר התחלתי לצייר. ההורים שלי לא באים מהעולם הזה. אבא שלי איש צבא, אמא שלי עובדת סוציאלית. בבית הספר היסודי ידעתי שאני רוצה להיות מעצב אופנה. זה היה לי ברור כל החיים. כולם סביבי ידעו שאני אהיה מעצב אופנה. למדתי ב'שנקר' וכשסיימתי את 'שנקר' גיליתי שהמשפחה של סבא שלי שהיה ניצול שואה עסקו באופנה. סבא שלי סיפר שהמשפחה היו בעסקי האופנה בפולין, ובזמן מלחמת העולם השנייה הוא היה יושב ותופר מעילים לחיילים הנאצים. אז זה חלק מהגנים המשפחתיים מסתבר, ובגלל זה לקחתי את סבא שלי כדוגמן לאחת הקולקציות שלי".

מאיר גם הקים מותג אופנה משלו, "jo mayer" מותג אופנה שמכוון בעיקר לגברים: "המותג נולד מהצורך שלי", מספר מאיר. "חיפשתי גופיות  קצת יותר צבעוניות ומגניבות לעצמי. כשאתה נכנס לחנויות אתה רואה את האזור של הנשים שהוא צבעוני, והאזור של הגברים לרוב הוא אפור, כחול ושחור. אני בנאדם צבעוני ושמח שאוהב אופנה, אז התחלתי לתפור לעצמי גופיות. אנשים אמרו שבא להם גם, אז התחלתי לנסות לעשות קולקציה קטנה. מהר מאוד הבנתי שזה עונה על צורך של אנשים, שמחפשים את זה, וזה גדל. היום גם נשים התחילו להתעניין, וגם הן רוצות".

צילומים: אפי שו

מאיר, שיצא מהארון, הוא גם אחד הפעילים היותר מוכרים למען זכויות הלהט"ב בישראל ולא חושש להביע את עמדתו ולהצטרף לפעילויות של הקהילה הגאה: "אני יצאתי מהארון, והיום אני בן 38, אז אני כבר נורא רגיל לכל התגובות ולכל הדברים שיכולים לצוץ בגלל הנטייה המינית שלי. שמחתי לגלות שבבאר שבע יש קהילה גאה מאוד משפחתית ועוטפת. יש 'בית גאה', ויש הרבה פעילות. דווקא הגעתי למקום שהנושא הקהילתי בו הוא נורא חזק, אז אפשר להגיד שהשתלבתי בקהילה הגאה בבאר שבע ומאוד חשוב לי להתנדב ולתרום למען הזכויות של הקהילה פה. יצא לי להרצות בתיכונים בבאר שבע, גם בתוך 'הבית הגאה'. אני הולך להקים שתי קבוצות, אחת מהן תהיה קבוצת ריצה גאה, פעילות ספורט קהילתית עם מפגש פעם בשבוע. אני הולך להקים קבוצת ציור גאה, לתת לאנשים את המקום להתבטא, להנות מהאומנות ביחד".

מאיר כאמור גם מגיש תכנית יחד עם לאון שניידרובסקי, תכנית diy לילדים, לא הדבר הכי טריוויאלי לראות שני גברים גאים מגישים תכנית לילדים: "מהערוץ לא דיברו איתנו על הנושא בחיים. לא אמרו לנו להיות פחות מוחצנים או קצת להנמיך את הדיבור או משהו. אני חושב שזה פורץ דרך שיש תכנית בערוץ ילדים עם שני הומואים מוחצנים. אבל התוכנית היא מאוד חינוכית. אנחנו לא מתעסקים בכלל בנושאי גאווה. זה רק יצירה, גם ההורים שרואים את התוכנית רואים שאנחנו מקדמים יצירתיות, אינדיבידואליות, מיחזור, אקולוגיה. ההורים מאוד אוהבים את התכנית, לא סתם היא רצה כבר 8 עונות. זו אחת התוכניות הנצפות".

יחד עם לאון שניידרובסקי. צילום: סטודיו טוונטי טוונטי

מאיר הוא חלק מהוועדה המקצועית של התוכנית "בית ספר למוזיקה" שמשודרת בימים אלה: "אני חלק מהוועדה המקצועית שנותנים ציונים לביצועים, הביאו אותנו בתור כוכבי רשת, אנחנו מבינים את מה שקורה בעולם הנוער והילדים ואנחנו שם כדי להביע את הדעה שלנו. זה מאוד מרגש לשבת עם דמויות כמו  רוחמה רז, מירי אלוני, אריק סיני, אנשים שהם חלק מהתרבות הישראלית. לצפות בכישרונות חדשים, ילדים ששרים נפלא ומרגשים. אם אנחנו מצליחים לתת להם טיפ הכי קטן זה עולם מבחינתי".

אבל היום בעצם לא צריכים כלום חוץ מאת הרשת החברתית.

"היום הרשתות החברתיות הן חלק מהמדיה באופן מוחלט. כל הרשתות החברתיות פירקו את המודלים שהיינו רגילים לראות ונותנות ביטוי לעוד סוגים של אנשים. מי שטוב, מעניין ומחדש, מצליח. זה לא כמו פעם שאנשים ספציפיים היו מצליחים להיכנס לטלוויזיה. אם אתה טוב, אתה תצליח. זה מדהים כי זה נותן שוויון הזדמנויות לנוער,  כל אחד יכול, לא רק מי שבלהקה או במרכז תל אביב. אנשים ממקומות שונים יכולים להצליח. במקרה שלי ושל לאון, חלק מהנשמה שלנו הוא שאנחנו ילדות בנות 16, אנחנו מתחברים לעולם הזה, ואנחנו נהנים מזה".

מאיר עבר לפני שנה לבאר שבע והתאהב. מבחינתו הוא מרגיש שבאר שבע היא כר פורה לעשייה חברתית ובכלל, ויש לו תוכניות גדולות: "הגעתי לכר פורה שאני יכול ליצור בו שזה הכי כיף בשבילי. אני חייב להודות גם שלא קיבלתי תגובות כשאני הולך עם בן הזוג שלי. יש פה הרבה מקום ליצור הרבה דברים, לקהילה ובכלל".

לא חששת שהמעבר לב"ש ירחיק אותך מהתעשייה?

"אני גרתי 11 שנים בתל אביב, אז ברור שמעבר דירה מעיר מרכזית כל כך זה קיצוני ולא פשוט, וכן היה לי חשש לעבור דירה בכל מקרה. למזלי יש בבאר שבע ראש עיר מושלם שגם עושה יחסי ציבור מושלמים לעיר. מעבר לזה, אני אדם נורא אופטימי שמסתכל על חצי הכוס המלאה. הרבה חברים שלי אומרים לי שאני יכול להיות יחצן של באר שבע כי אני פשוט מת על העיר. הגישה שלי בחיים היא לחפש את הטוב ומה הדבר היפה בכל דבר, את הדברים הקשים והפחות טובים להפוך לחוויה ולעשות את הטוב. מהאנשים שפגשתי פה אני יכול להגיד שיש פה אנשים מדהימים.  אנשים גם חושבים שבאר שבע זה מקום רחוק. זה כולה שעה ועשר דקות מתל אביב. זה לא רחוק. גם כשגרתי בתל אביב אז עם פקקים היה לוקח לי שעה מקצה אחד לשני. חוץ מזה, היום אתה באמת יכול לעבוד מהבית.  כל הרשתות החברתיות, כל העבודה היא בדיגיטל, עושים הכל מהנייד. אז כשיש ימי צילום, נוסעים לתל אביב וחוזרים".

נשמע שממש נדלקת על העיר…

"אני חוגג פה. ממש ככה. אני אוכל הרבה במסעדות. פיתחתי נוהל עם חברים מהמרכז של יום כיף בבאר שבע. כל פעם חבר אחר בא, הולכים ממסעדה אחת לשנייה. אני ממש אוהב את ה'ביאליק', אני מרגיש שזה בית קפה כמו לפני 10 שנים בפלורנטין. בבאר שבע יש בתי קפה שכונתיים וכיפים, ואתה פוגש סוג של קהילה.  השירות פה הוא הרבה יותר נעים. כולם נורא נחמדים, יש קהילה של סטודנטים, אנשים צעירים, יש אווירה נורא צעירה בעיר. אני נהנה מהקניות פה. בתור מישהו שאוהב אופנה יש הרבה מתחמי קניות. בקיצור, כיף לי".

ואיך באר שבע עוברת בסטנדרטיים האופנתיים?

"זה נורא משתנה בגילאים, וזה גם נורא משתנה בסביבה. יש פה איזושהי מגמה היפסטרית שהרבה קונים יד שנייה ווינטג', מערבבים. יש פה הרבה שילובים בין יקר וזול. אני יכול להגיד שאני קונה בחנויות כמו 'סלקשיין', ומוצא מציאות. לא חייבים לקנות יקר כדי שזה יהיה יפה. כל העניין זה לעשות את השילובים. אני רואה הרבה דברים מגניבים בעיר הזו,  יש פה דו קיום מטורף".

יש לך עצות סטייל לרוביק?

"אני חושב שאני  לא יכול להגיד על רוביק אפילו מילה אחת רעה. מבחינתי, שיהיה ראש הממשלה. הוא מביא כל כך הרבה יופי לעיר הזו. זה באמת מורגש בעיר".

אז מה הלאה? איך העתיד שלך בעיר?

"אני עכשיו העברתי חלק מהפעילות שלי באזור המרכז לפה. חלק מהדברים לדוגמה זה אירועים וימי הולדת לילדים וילדות. ימי הולדת בסגנון diy  שכל ילד יוצא עם מתנה הביתה. פעילות שהיא גם חינוכית וגם יצירתית. לא סתם הפעלה של שעה".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • יהודה

    יואב….מלך!!!