מגזין

החיים הם פיקניק

מגזין23 ביולי 2020    10 דקות
0

מצד אחד, הקיץ כבר כאן וכולנו רוצים להנות מהשמש ולצאת מהבית. מצד שני, הקורונה עדיין איתנו וההנחיות וההגבלות משבשות את השגרה. לזה תוסיפו את המסעדות, שלא ברור אם יישארו פתוחות או לא ותקבלו שגרה מוזרה. אז מה עושים? יוצאים לפיקניק בפארקים המקומיים בהם ניתן לשמור על ריחוק חברתי

החיים הם פיקניק
צילום: ingimage

אז המסעדות, לפחות כרגע, נשארו פתוחות עם הנחיות לשולחנות והגבלה של סועדים באוויר הפתוח, בתקווה שההנחיות לא ישתנו שוב. ובכל זאת, מי שרוצה לצאת עם החברים והמשפחה להתאוורר בחוץ יכול לעשות זאת בפארקים השונים ברחבי באר שבע, שמזמן הפכה מעיר מדברית לעיר מלאה בפארקים ובמזרקות. אז קחו לכם מפה יפה, סדין נוח וצאו לאכול.

 גן אלנבי

אחד הגנים הציבוריים הראשונים בארץ הוא גן אלנבי ע"ש הגנרל האנגלי אדמונד אלנבי ממוקם בלב העיר העתיקה בפינת הרחובות העצמאות – הרצל. בשנת 2015 בוצעו עבודות שיקום הגן וחזרתו למצב ההיסטורי, כך שישתלב עם מיזמי שימור נוספים בעיר העתיקה ובהם מרכז המבקרים באר אברהם, מוזיאון הנגב, מוזיאון הקטר ועוד. שטחו של הגן המלבני הוא כשלושה וחצי דונם, כך שלא יהיה לכם קשה למצוא מקום לשבת וגם להיות מספיק רחוקים חברתית. בחלקו הצפוני רחבה מרוצפת גדולה, המוקפת בדשא ועצים מכל צדדיה, ובמרכזו ניצבת אנדרטה לזכרו של הגנרל אדמונד אלנבי והוא המקום הקלאסי לפיקניק משפחתי בחיק הטבע.

גן אלנבי. צילום: דיאגו מיטלברג

גן רמז

בין הרחובות העצמאות-אסף שמחוני-הדסה בעיר העתיקה, נמצא גן רמז. הגן, שעבר לאחרונה תהליכי שיפוץ ושדרוג משמעותיים, כולל רחבה מרכזית עם מזרקת מים, מדשאות, צמחייה ופרחים ארצישראליים, בוסתן עצי פרי עם שבילים, ופינות ישיבה. בנוסף, במהלך עבודות השיפוץ נחשפה באר עתיקה בעומק של כ-30 מטרים, אשר שולבה כחלק מפיתוחו של הגן. העבודות נעשו במסגרת תכנית רב שנתית לפיתוח ולחידוש העיר העתיקה שמובילה עיריית באר שבע באמצעות החברה הכלכלית – מינהלת העיר העתיקה והתיירות, כחלק מהמגמה לפתח את הריאות הירוקות והמטופחות, לצד עוגני התיירות, התרבות והאמנות בעיר העתיקה. גן זה מוקף מצד אחד במוזיאון הנגב לאומנות, מצד שני בפארק קרסו למדע ומהצד האחר צפוי לקום קמפוס לאומנות הנדסית של מכללת "סמי שמעון".

גן רמז. צילום: יחסי ציבור

 

פארק נחל ב"ש

ללא ספק פרויקט הדגל של השנים האחרונות של עיריית באר שבע. לא חייבים לצאת מבאר שבע כדי לראות ירוק בעיניים ולטייל בשטחים פתוחים. פארק נחל באר שבע המשתרע על פני 5,300 דונם, הוא מקום נפלא להליכה עם המשפחה, אימוני ריצה ורכיבה על אופניים. על הטיילת ניתן לרכוב באופניים או ללכת ברגל מטיילת אימבר עד גן הפעמון. מנקודת הגשר התורכי ניתן לרכוב דרך 11 בוסתנים ירוקים בפארק עד תל באר שבע.  הפארק המחודש שנבנה על ידי קק"ל ועיריית באר שבע יחד באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח באר שבע, מציע למבקרים מכל רחבי הארץ והעולם את האגם המלאכותי הגדול בישראל, מרחבי דשא ירוקים, חורשות של עצי נוי, אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים יחודיים, גשרים מעוצבים, מתחם ספורט ומתקני משחקים, גן בוטני עם דגש על צמחייה מדברית, אמפי תיאטרון ל-12,000 צופים ופינות ישיבה לאורך הטיילת. זו אטרקציה תיירותית ומקום מצוין לשבת ולהנות מפיקניק טוב.

פארק נחל באר שבע. צילום: אדי ישראל

פארק הילדים

פארק הילדים בשכונת נחל עשן בבאר שבע הוא פינה קסומה ומרגיעה בלב העיר והוא גם המקום האופטימאלי לפיקניק מצד אחד ופעילות עם הילדים מצד שני. הפארק המרהיב המשתרע על פני כ-54 דונם, ממוקם למרגלות מוזיאון הילדים "הלונדע". בפארק מרחבים ענקיים של מדשאות ירוקות, מתקני משחקים לילדים, מפל מים קסום, אי פיראטים עם מגדלור, אגם מרהיב המשתרע על פני 5,500 מ"ר בו יש ברווזים ודגי נוי ועוד. הבילוי בפארק מתאים ליחידים ולכל מהשפחה ובו יש  שבילי אופניים, שבילי הליכה ועוד אטרקציות מיוחדות. לאור הנחיות משרד הבריאות המתקנים בימים אלו סגורים אך הפארק פתוח למבקרים – א? ז אם חשקה נפשכם בחווייה משפחתית בלתי נשכחת עם פיקניק איכותי באווירה רגועה עם נוף מקסים – זה המקום.

פארק הילדים. צילום: קקטוס

פארק הסופרים

פארק הסופרים בשכונה ב' הפך בחודשים האחרונים לאחד הפארקים העמוסים יותר. הפארק, שעבר מתיחת פנים כבר אירח בעבר פיקניקים ונראה שלחבר'ה הצעירים הוא אידיאלי.

בן מורג, רכז קהילות בארגון "ארץעיר" מסביר: "הפארק הוא מאוד מגוון ומתאים לצרכים משתנים של גילאים שונים. לדוגמה, יש שם חדר כושר חוץ שזה לא דבר שהוא ייחודי, יש שם בית קפה שזה לא דבר שהוא ייחודי, יש שם פינת כלבים, יש שם אמפי פארק, ויש שם גינת שעשועים. יש שם שולחן פינג פונג, יש שם חבל טיפוס וגם ספרייה פתוחה גדולה שבה אפשר גם לשבת ולקרוא. ויש שם גם עמדות עבודה, שולחנות שמיועדים כדי לשבת שם, ואתה רואה פשוט אנשים שמעבירים במקום את יום העבודה שלהם בעבודה מרחוק בתקופה הזאת. כך שיש בפארק אוסף של הרבה מאוד דברים שמתחילים להתאסף ביחד למשהו כזה שמאפשר לכל אחד לעשות משהו שם. וחוץ מזה, בגלל שהפארק אוסף אליו כל כך הרבה אנשים, הוא נהיה פלטפורמה מאוד טובה ליצירה; כל מיני קבוצות למשל של אקרו-באלאנס (שבן אדם אחד שוכב על הרצפה ומרים בן אדם אחר על הרגליים), קפוארה ואימהות שעושות בפארק מפגשים בבוקר, כך שהפארק הזה מוצף בעגלות. זה גם המתקנים הפיזיים שהפארק מציע, אבל גם מבחינת המרחב שגורם לאנשים לרצות לצרוך יותר תכנים בעצמם בפארק".

מורג מסביר כי פארק הסופרים הוא אידיאלי לאלה שלא רוצים לצאת מהעיר: "אתה לא יוצא מחוץ לעיר לאיזה יער, אלא הכל זמין ובתוך העיר. אחד הדברים המעניינים בפארק הזה הוא שהמון בתים פונים אליו, והבתים האלה התחילו בעצם להשתמש בפארק כמו החצר האחורית שלהם; אתה רואה אנשים שפותחים את הדלת שלהם ופורשים את המחצלת כאילו בגינה שלהם, אבל בעצם הם נמצאים בפארק, והכל חי. עצם זה שיש כל הזמן אנשים בפארק, ממש מ-7 בבוקר עד 11 בלילה לפחות, הופך את הפארק למקום מאוד בטוח, כי יש אנשים, יש עיניים צופות, יש שם עסקים שמתנהלים במקום. חלק מהשעות מתאימות לאימהות צעירות, חלק מהשעות לצעירים וחלק להורים עם ילדים. התנועה הזאת גורמת למקום להיות ולהרגיש מאוד בטוח; כל אחד מרגיש מאוד בטוח לעבור שם. אתה מרגיש בבית, אבל בחוץ; הבית מחוץ לבית".

ומורג מוסיף: "הפארק אומנם לא מספיק מוצל לדעתי, כי באר שבע היא עיר חמה, אבל יחסית שתלו שם הרבה עצים. יש בפארק גם את יער המאכל; זה התחיל בתור רעיון של קבוצת תושבים פה לפני בערך 3.5 שנים, עוד לפני שידעו בכלל שהפארק הזה הולך להיות קיים, והוא היה רק רעיון במשרד אדריכלים. והקבוצה הזאת הצליחה להתגבש ולהשפיע על משרד האדריכלים ועל העירייה, ולהכניס לחלק מהפארק שצמוד לגינת הכלבים מול מתקן השעשועים, יער של עצי פרי שהם עדיין קטנים, אבל בעוד שנה שנתיים זה יהיה ממש מרחב טבע עירוני, והוא כבר מצליח לגבש קהילה סביבו; זאת אומרת קבוצת אנשים שהאידאל שלהם זה אקולוגיה ויצירת טבע עירוני, והם מצליחים לעשות שם פעילות".

עם פארק הסופרים קם לו גם בית קפה קטן, בדיוק עם תחילת הקורונה, "רגע בפארק", שללא קשר להשפעות המלחמה בנגיף הקשה, מעודד ישיבה דווקא מחוץ לבית העסק.

רן אריאל, הבעלים של "רגע בפארק", מספר לעיתון "שבע": "אנחנו כל יום מחדש לומדים את ההנחיות של משרד הבריאות, ועושים את ההתאמות. לשמחתנו, לא נדרשנו להמון שינויים לעומת איך שעבדנו עד עכשיו, ואנחנו ערוכים לעבוד במתכונת של טייק אווי. זה אומר שאפשר להגיע אלינו למקום, לקחת את המוצרים ולשבת בפארק. בקרבתנו ממש יש דשא, שאפשר לקחת מאיתנו שמיכות ולשבת עליו. ויש גם שולחנות של העירייה, גם שולחנות בר וגם שולחנות קק"ל כאלה, הן מטרים ספורים מאיתנו והן בהמשך הפארק. ומה שנחמד הוא שבאמת אפשר לשבת במרחקים, ולא צריך להתקהל. לפי ההנחיות המסתמנות, לא יהיה אפשר לשבת אצלנו בקפה, אבל בפארק יהיה אפשר לשבת. ואנחנו גם קיבלנו בסבב הקודם אישור מהעירייה לשים שמשיות, כך שגם במהלך היום יהיה צל באזור. וגם בשטח הפארק אנחנו נצליל אותו, כמובן עם המרחקים וכל מה שצריך".

ואריאל מוסיף: "בשבוע שעבר, הוספנו גם דברים לתפריט, כך שיש לנו תפריט די מגוון: יש לנו סלטים שהוספנו עכשיו, יש לנו פודינג שהוספנו מהשבוע שעבר, מעדן צ'יה שאנחנו מכינים אצלנו והוא ממש ממש טעים, מלבי שגם אנחנו מכינים במקום, יש לנו את המאפים שתמיד היו לנו, הסנדוויצ'ים שתמיד היו לנו, וכמובן כל סוגי הקפה, קפה מאוד מאוד איכותי, קפה אורגני. והכל ערוך לטייק אווי. בכל מקרה, בלי שום קשר לקורונה, זאת הייתה התוכנית שלנו, שאנשים גם ייקחו דברים לפארק; מבחינתנו, זה משהו שמראש היינו ערוכים אליו, לא רק בגלל הקורונה, וזה ממש חלק מאיך שתפשנו את המקום, שהמקום ידבר עם הפארק, יהיה חלק מהפארק, לא משהו מבודד מהפארק".

פארק הסופרים. צילום: שני רווה

"בוקר BOX" מ"קפריס"

אז מקום לשבת לפיקניק יש, אבל מה אוכלים? בדיוק לצורך הזה הביאו בקפריס, קייטרינג חלבי את ה"בוקר BOX". כל מי שנפשו חשקה במעדנים, אך אין לו זמן או אפשרות לשבת בניחותא בבית הקפה או המסעדה המועדפים עליו, יכול להזמין ארוחת בוקר כיד המלך.

ומה בתפריט? ובכן, ניתן לקבל ב"קפריס קייטרינג חלבי" ארוחת "בוקר BOX" זוגי ישראלי, הכוללת כריך יווני מלחם רוסטיק חיטה מלאה, כריך טונה מלחם רוסטיק לבן, סלט ירוק, סלט עלים, 2 מאפי בוקר, גבינת רוקפור, גבינה צהובה, גבינה צפתית, גבינת שמנת, קרקר סלק, מטבלים ורטבים". לרעבים יותר שבינינו, אפשר להזמין ארוחת "בוקר BOX זוגי פרימיום", שיש בה כריך יווני מלחם רוסטיק חיטה מלאה, כריך טונה מלחם רוסטיק לבן, קיש, סלט ירוק, סלט עלים, 2 מאפי בוקר, גבינת קממבר, גבינת רוקפור, גבינה צהובה, גבינה צפתית, גבינת שמנת, קרקר סלק, ענבים, מטבלים ורטבים.

אז מה עושים? נכנסים לאתר    www.kapriss.co.il, או בטלפון 054-7228899 ומזמינים ויוצאים לארוחת בוקר

ארוחת בוקר מקפריס

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה