מגזין

חג שבועות תעשה לך

מגזין27 במאי 2020    7 דקות
0

ספיר חלמיש, אחת ממפיקות האירועים המוכרות בנגב, בהפקת שבועות לבנה במיוחד, רגע לפני שהיא עצמה עולה על לבן ונכנסת מתחת לחופה

חג שבועות תעשה לך
צילומים: אדוה שלהבת ברזילי, סטודיו בוטיקה

חג השבועות הוא תמיד אחד מתקופות השיא של ספיר חלמיש, מעצבת בהתאמה אישית. עזרות זרים, טנא ועיצובי שולחן היא מעבירה תחת ידיה לקראת החג, שצובע לה את כל הסטודיו בצבעי לבן.

אבל רצה הגורל והקורונה עצרה לכולנו את העולם, ואם לא מספיק, חלמיש גם לא יודעת עד עכשיו, כיצד החתונה שלה ושל בחיר ליבה מתן תתקיים. תחשבו על זה רגע, הצעירה שאחראית על ההפקות היוקרתיות ביותר בעולם האירועים המקומי ובכלל, לא יודעת עד לרגע זה איך ייראה האירוע שלה. מה שנקרא, הסנדלר הולך יחף.

אבל חלמיש היא לא מסוג הנשים שיתנו למשהו להוריד אותה או להעציב אותה. גם בתחילת הדרך היא הצהירה שאת תאריך החתונה שלה היא לא תזיז, עם קורונה ובלי. אמנם מפלס העבודה בשבועות ירד אבל היא ממשיכה ליצור בסטודיו הפרטי שלה ומודה שריח הטבע והצבע הלבן של שבועות מכניס בה אנרגיה מחודשת.

חלמיש (26) היא אחת הדמויות המוכרות ביותר בעולם האירועים. מה שהתחיל לפני כחמש שנים עם זר אחד לראשה, גדל לאחד מהסטודיואים המרשימים ביותר, תחפושות פורים בעבודות יד שנראות כאילו נלקחו מקטלוג בחו"ל, לקוחות מפורסמות כמו אדל בספלוב וחן אמסלם, ומעורבות שלה כמעט בכל הפקה, "מגיל קטן אני עוסקת באומנות" מספרת חלמיש, "בבית הספר היסודי הייתי המאיירת של בית  הספר. כל הדפים שהיו יוצאים, לו"ז,  כל מה שקשור לתכניות בית הספר, הייתי מציירת והיו מוסיפים את הציורים לתכניות. אפילו ציירתי על הקירות בבית ספר בארי. גם בתיכון הייתי במגמת אומנות וזה המשיך עד הצבא".

לאחר הצבא חלמיש לא ידעה מה לעשות, אבל קיבלה החלטה שהיא פותחת עסק שמתאים לכישורים שלה, "כשהשתחררתי הייתי בצומת דרכים, רציתי לפתוח עסק

אמרתי אולי חינות, אולי משהו של כלות. היתה לי יום הולדת ועשיתי לעצמי זר לראש, כולם שאלו אותי מאיפה זה וכמה זה מהמם. הבנתי שאני צריכה לעשות את זה. התחלתי ליצו ולמכור לחברות, וזה עבר מפה לאוזן. מזרים לראש התחלתי לעשות הכל, כל פעם לקוחה ביקשה משהו אחר. הייתי עושה יומנים ומחברות בהתחלה משהו שהיום אני לא עושה. היום אני עושה עיצוב והפקת אירועים. עיצוב שולחנות, כריות לטבעות, מוצרים לחתן וכלה, עיצוב של מקווה, דברים מיוחדים. הקיר פרחים שהיום נהיה סטנדרט, אני הייתי הראשונה שהביאה אותו לפני 4 שנים לחתונה באליבא".

חלמיש גם התחילה ליצור תחפושות פורים בעיצוב אישי מה שהפך במהרה לאחד התחומים העמוסים אצלה, "אני עושה תחפושות פורים בעבודת יד. הכל בעיצוב אישי עם המגע שלי. התחלתי עם זה שנה אחרי שפתחתי את העסק. אני עושה קולקציה של תחפושות ואני עשה גם תחפושות בעיצוב אישי. פורים זה הבייבי שלי ,כל מה שאי פעם חלמתי לעשות, לפרוץ את כל הגבולות שלי, לעשות את הצד הכי רומנטי שלי בפורים. יש לי כמה לקוחות ממש "משוגעות" במובן הטוב של המילה ואני לוקחת את השיגעונות שלהן הכי קדימה. .את הכל אני עושה בעבודת יד, מהבדים ועד החרוזים. אני עושה דברים שרואים בחו"ל, לא רואים בארץ. דברים בקונספט אחר. לא תחפושות שתמצא בחנויות".

כאמור, בין הלקוחות שלה אפשר למצוא את כוכבת הריאליטי אדל בספלוב ואת השחקנית חן אמסלם, אשתו של הבמאי מאור זגורי, "בשנה שעברה אני והארוס שלי מתן עשינו צילומים לתחפושת שלנו. עשינו את הצילומים בקטר ובדיוק באותו אזור היו גם מאור זגורי וחן אמסלם.הם ראו אותנו וחן אמרה שזה מהמם בעיניה. התחלנו לדבר והיא ביקשה שבשנה הבאה אני אעשה לה ולביתה תחפושת משותפת. אז השנה באמת עשיתי לה תחפושת של לוכדת פרפרים ופרפר, לה ולבת שלה. לאדל אני שלחתי הודעה, פניתי אליה.אני מאוד אוהבת אותה ואת הסטייל שלה. מאוד רציתי לעשות איתה שיתוף פעולה. שלחתי לה תמונות וגם היא מאוד התלהבה ועפה על זה וביקשה תחפושת של ברבי וארנבת לבת שלה".

את רק בת 26 וכבר יש לך עסק חמש שנים. מאיפה האומץ?

"אם לומר את האמת לא חשבתי על זה ככה יותר מידי בהתחלה. ידעתי שאני ארצה ללכת ללמוד משהו שקשור לאומנות ויהיה מה שיהיה. באופי שלי אני מישהי שקודם קופצת למים העמוקים ורק אז לומדת לשחות, כי ללמוד תמיד אפשר".

עכשיו כאמור הגיע חג השבועות שבימים רגילים היה אמור להיות מהימים שהיא לא מצליחה אפילו להרים את הראש. הקורונה שיבשה קצת את התכניות, ולזה תוסיפו את החתונה המתקרבת, בסוף חודש יוני, "בימים הראשונים של הקורונה זה ממש ביאס אותי. לא ידעתי מה יהיה וכמה זמן זה ייקח. אני ומתן לא ידענו מה לעשות, אם לדחות, אם להשאיר, אם לשנות. צריכים להבין שאני עובדת על האירוע הזה שנה. מהרגע שמתן הציע לי התחלתי לעבוד על כל הקונספט של החתונה. עשיתי שאלת רב, וגם שם לא קיבלתי תשובה חד משמעית. ככל שעבר הזמן קיבלנו החלטה שאנחנו מזיזים את החתונה בשבועיים בתקווה שלא יהיה גל שני, ויהיה מה שיהיה. לא רצינו לוותר על חגיגות עם החברים והמשפחה".

ואיך הקורונה השפיעה על העסק?

"מההתחלה אמרתי שאני לא אתן לקורונה להשפיע עליי ועל העסק. לקחתי את התקופה הזו כמשהו טוב עבורי, תקופה לעשות דברים שלא הייתי מגיעה אליהם בחיים. להשלים דברים שכל הזמן דחיתי ולא הספקתי. הייתי עושה לייב באינסטגרם ובפייסבוק, מסבירה איך ליצור דברים בעבודת יד. הדרכתי הרבה אחרות".

אגב, חלמיש לא רוצה לספר מה צפוי להיות בחתונה, "אני עובדת על זה כל יום בשנה האחרונה. אני לא רוצה לגלות, זה סוד, אבל הקונספט יהיה כולו משהו שקשור לאגדות דיסני. הולך להיות אירוע לא רגיל שאת כולו כמובן אני מעצבת".

ובכל זאת, חג שבועות בפתח…

"שבועות זה חג מאוד מאוד כיפי. בדרך כלל אני עסוקה בליצור המון זרים, בצילומים. אני עושה המון הפקות, עם שמלות, עם טנא שאני מוכרת, לעיצוב שולחנות לבועות שאני עושה. אנשים מזמינים אותי לבוא לערב החג לעשות להם עיצוב שולחן. היום מכל דבר קטן עושים חגיגה. אם זה בחג שבועות לערב החג, לצילומים לפני, אם זה באירועים במקווה, בחינה, מסיבות רווקות. כל דבר זה סיבה למסיבה.

יש הבדל בינינו בדרום למקומות אחרים בארץ?

"אנחנו פה בדרום אוהבים לעשות הפקות גדולות, מושקעות. אנחנו אוהבים את השואו ואת היופי. כל אחד רוצה שיהיה לו את האירוע הכי בולט. זו תחרות כזו, אבל תחרות טובה. כולם רוצים את האירוע הכי יפה וזה מאוד כיף".

 

אבל נראה שתחום האירועים הפך להיות מאוד רווי

"זה נכון שיש המון מעצבות אירועים, מפיקות קטנות שמתפתחות. לא כולן אירית רחמים אבל יש מקום לכולן".

אז תני כמה טיפים לחגיגות שבועות

"קודם כל מה שחשוב זה ליצור את האווירה הכפרית שמאוד מתאימה לשבועות. ללכת על צבעי הלבן והחום, להבליט את השולחן עם כל מה שקשור לקש מצד אחד, ללבן חלק, ומצד שני להוסיף הרבה ירוק שמביא את החיבור לטבע. מבחינת עיצוב השולחן, אפשר להשתמש בחוטי שמשון, בבדי יוטה שהם יוצרים אווירה כפרית. בכל מה שקשור לירוק לשים הרבה פרחים, עלים, להביא גם את הגוונים החומים אבל לא להעמיס. גם אפשר לקנות סלסלות קש מכל חנות של כלים חד פעמי ובעזרת דבק חם להתחיל לקשט. להשלמת המראה אפשר לקנות בקבוקי חלב שקופים, למלא אותם ולקשט את השולחן בפרחים".

עיצוב שיער : נטלי אבוקסיס

איפור : לאה גוהרי

שמלה : סטודיו עדן לוי

צילום: אדוה שלהבת ברזילי, סטודיו בוטיקה

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה